اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره سفر جنجالی هنرمندان به برزیل


معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که هنرمندان با هزینه‌های شخصی خود یا اسپانسر خصوصی به برزیل رفته اند و یک ریال از بیت‌المال و از سوی وزارت ارشاد برای اعزام آنها هزینه نشده است.

خانه ملت: حسین نوش‌آبادی در گفت و گویی بیان اینکه ریالی برای سفر هنرمندان به برزیل از بودجه‌های دولتی هزینه نشده است،‌ گفت: هنرمندان ما قبل اینکه هنرمند باشند ایرانی هستند و از این حق برخوردارند که سفرهای شخصی خود را انجام بدهند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز نیست دستگاه یا نهادی وظیفه اعزام هنرمندان را بر عهده بگیرد، افزود: هنرمندان از این حق برخوردارند که سفر کاری، ارزشی، تفریحی، خانوادگی و شغلی داشته باشند.

نوش‌آبادی ادامه داد: این بحث پیچیده‌ای نیست زیرا هزاران نفر ایرانی برای مشاهده مسابقات جام جهانی رفتند هنرمندان هم یکی از آن‌ها هستند.

وی تأکید کرد: هنرمندان با هزینه‌های شخصی خود یا اسپانسر خصوصی به برزیل رفته اند و یک ریالی از بیت‌المال و از سوی وزارت ارشاد برای اعزام آنان هزینه نشده است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان را برای عزیمت به برزیل تامین مالی نکرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «خانه ملت»، مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از اسپانسر شدن همراه اول و بانک پاسارگاد برای اعزام تیم هنرمندان به برزیل است، گفت: اگر بر فرض این‌ 2 شرکت حامی مالی هنرمندان باشند هیچ منع قانونی ندارد که شرکتی زمینه حضور هنرمندان را برای تشویق بازیکنان تیم ملی فوتبال فراهم کند، این موضوع نه خلاف شرع و نه خلاف قانون است.

 نوش‌آبادی ادامه داد: ولی برای اعزام هنرمندان بی شک از بودجه‌های عمومی و دولتی یک ریال استفاده نشده و هیچ نهاد دولتی نیز متولی اعزام آن‌ها نبوده است.

وی در خصوص برخی انتقادات مطرح شده از نحوه پوشش هنرمندان در برزیل به عنوان نمایندگان ایران،‌ گفت: پوشش غیر معمولی از هنرمندان مشاهده نکردیم.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: در محیط ورزشی و هیجانی ضرورتی به استفاده از لباس رسمی نیست و گاهی به اقتضای محیط ورزشی امکان دارد که لباس راحت‌تر پوشیده شود همانطور که رئیس جمهور نیز برای مشاهده فوتبال لباس ورزشی می‌پوشد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای جنجالی «شلوارک پوشیدن» هنرمندان در سفر برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر جنجالی هنرمندان به برزیل فیلم شد


سیدجواد هاشمی از انتشار مستند سفر هنرمندان به برزیل در ایام برگزاری جام‌جهانی فوتبال 2014، در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

خبرگزاری مهر: سیدجواد هاشمی از انتشار مستند سفر هنرمندان به برزیل در ایام برگزاری جام‌جهانی فوتبال 2014، در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

جواد هاشمی کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب که به زودی مجموعه جذابی از مستند برزیل توسط شبکه نمایش خانگی به بازار عرضه می شود، گفت: برای گرفتن مجوز مستند برزیل به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داده ام که هنوز مجوز انتشار این اثر صادر نشده است.

وی ادامه داد: این مجموعه مستند بی‌شک پاسخی به شایعه هایی است که تا امروز نسبت به سفر بازیگران به برزیل برای حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 برزیل در جامعه و مطبوعات منتشر شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «اختاپوس» بیان کرد: این مستند در نوع خود بی نظیر است و مجموعه ای است که هم‌زمان می توان آن را یک مجموعه مستند، داستانی و طنز دانست. در این مجموعه 15 بازیگر تراز اول سینما و تلویزیون ایران حضور دارند.

وی با اشاره اینکه مجموعه مستند برزیل در 5 قسمت در شبکه نمایش خانگی منتشر می شود، توضیح داد: شایعه مساوی حاشیه، شلوارک، درباره تقی، خوش‌گذرونی و جام جهانی نام 5 قسمت این مجموعه است.

هاشمی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر 2 قسمت از این مجموعه تدوین و آماده است که امیدوارم به زودی وارد شبکه نمایش خانگی شود.

سفر تعدادی از هنرمندان سینما و تلویزیون به برزیل برای تشویق تیم ملی فوتبال کشورمان از پیش از سفر آنها تا پایان آن با حاشیه هایی مواجه شد. عده‌ای به نحوه تامین هزینه سفر و عده‌ای هم به پوشش و رفتار هنرمندان در برزیل انتقاد داشتند.