اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره ساخت و ساز در میدان سپاه


این روزها آسمان آبی پل چوبی با اسکلت فلزی ساختمانی که مشخص نیست چه کاربری دارد، شکافته شده، ساختمانی که در هیاهوی انتقادات همین‌طور بالا می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: این روزها آسمان آبی پل چوبی با اسکلت فلزی ساختمانی که مشخص نیست چه کاربری دارد، شکافته شده، ساختمانی که در هیاهوی انتقادات همین‌طور بالا می‌رود.

حالا در شرایطی مسولان شهرداری تقصیر را متوجه نیروهای مسلح می‌دانند، معاون حقوقی و امور مجلس سپاه و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس طی مصاحبه‌ای اقدام سپاه را قانونی می‌دانند اما عضو هیات رئیسه شورای شهر در مورد آخرین جزئیات ساخت و ساز در میدان سپاه توضیحاتی را ارائه می‌کند.

ابوالفضل قناعتی در مورد آخرین روند بررسی ساخت و ساز در میدان سپاه با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که نیروهای مسلح براساس ضوابط و قوانین، طی نامه‌ای به شهرداری در مورد ساخت و ساز در داخل پادگان اطلاع می‌دهد گفت: اما شهرداری منطقه طی زمان یکماهه، پاسخی به نامه سپاه نداده و این سکوت نیز گواه موافقت شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه سپاه برای ساخت و ساز موافقت شهرداری را جلب کرده گفت: تا بدین جا حق با سپاه است اما این نهاد در پهنه G(فضای سبز) اقدام به بلندمرتبه سازی کرده است که باید برای این مهم، موافقت کمیسیون ماده 5 و شورای عالی معماری و شهرسازی را اخذ می‌کرده است.

قناعتی با اشاره به نقص حریم خط آسمان توسط این سازه گفت: اگر سپاه توانسته باشد موافقت این دو ( کمیسیون ماده5 و شورای عالی معماری) را اخذ کرده باشد اقدامش درست است درغیر اینصورت باید نسبت به تصحیح عمل خود اقدام کند.

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در این باره اظهار کرده بود که با ملاحظه اسناد و مدارک سپاه پاسداران کاملا محرز است که تخلفی در جریان اخذ مجوز و ساخت و سازهای عشرت آباد صورت نگرفته است و سردار یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس سپاه نیز برای نخستین بار طی مصاحبه ای به انتقادات پیرامون این ساخت و ساز واکنش نشان داده و عنوان کرد: پیش از این در تاریخ 30 مرداد سال 92 با شهرداری تهران مکاتبه شده است و بر اساس این نامه مدیر کل پیگیری امور نهادها و سازمان‌های معاونت امور مناطق شهرداری تهران در 13 شهریور 92 به شهرداری منطقه 7 اعلام کردند سپاه پاسداران مجاز به انجام اقداملات لازم خواهد بود در نتیجه سپاه به وظایف قانونی خود عمل کرده است.


ویدیو مرتبط :
توضیح فرمانده سپاه فارس درباره چگونگی دستگیری تروریست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا کسی ساخت و ساز میدان سپاه را نمی‌بیند؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,شورای شهر تهران

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در واکنش به ساخت و ساز میدان سپاه، گفت: چرا هیچ‌کس این ساخت و ساز را نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با تشکر اعضای شورای شهر مبنی بر اعلام تخلفات ساختمانی در پایتخت گفت: با این حال توقع داشتیم که همانطور که برخی از اعضای شورای شهر پیگیر تخلفات هتل اسپیناس هستند، موضوع ساخت و ساز در میدان سپاه را نیز پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه چرا هیچ کس ساخت و ساز در میدان سپاه و محدوده عشرت‌آباد را نمی‌بیند، گفت: برای صیانت از جایگاه سپاه و فرماندهان آنان باید این اقدام پاسخ داده شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه جالب است که سازمان میراث فرهنگی هنوز جوابی در واکنش به این ساخت و ساز نداده است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان روز هفدهم اسفندماه خود به نوعی حکم حکومتی صادر کرده‌اند و ما نباید بر روی این سخنان صحبتی داشته باشیم.

سالاری به شهرداری تهران نیز تذکر داد که چرا با وجود تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح، پاسخ یک ماهه‌ای به این ساخت و ساز نداده است.

در ادامه مهدی چمران از تهیه تذکر کتبی به ساخت و ساز میدان سپاه خبر داد.

اخبار اجتماعی - ایسنا