اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره رفع فیلتر فیس‌ بوک


وزیر ارتباطات تاکید کرد: فیلترینگ شبکه‌هایی مانند فیس بوک و توئیتر قبل از دولت یازدهم صورت گرفته و اکنون در این زمینه برخی نمایندگان دولت به طور شفاهی صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات تاکید کرد: فیلترینگ شبکه‌هایی مانند فیس بوک و توئیتر قبل از دولت یازدهم صورت گرفته و اکنون در این زمینه برخی نمایندگان دولت به طور شفاهی صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند.

محمود واعظی  درباره این که چندی پیش یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای اینگونه اعلام کرده بود که این احتمال وجود دارد که با ارسال نامه درخواستی از سوی وزارت ارتباطات، شبکه اجتماعی فیس بوک رفع فیلتر شود، گفت: این صحبت‌ها از سوی یکی از اعضای این کمیته مطرح شده و به معنای نظر کلی کارگروه مربوطه نیست.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات زمانی وارد عمل می‌شود که بیش از 50 درصد اطمینان داشته باشد که نتیجه مثبتی حاصل می‌شود. در خصوص این موضوع نیز اگرچه برخی نمایندگان دولت به طور شفاهی صحبت‌هایی را مطرح کرده‌اند اما هنوز به طور رسمی مطلبی ارسال نشده است.

واعظی با تاکید بر اینکه در این زمینه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای تصمیم گیرنده است و فعالیت مجدد این شبکه‌ها بستگی به تجدید نظر این کارگروه دارد، یادآور شد: این مساله تنها به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود چراکه ما تنها یک عضو در این کمیته داریم.

وزیر ارتباطات با اشاره به طرح فیلترینگ هوشمند متذکر شد: تلاش داریم این طرح هرچه سریع‌تر اجرایی شود و با عملیاتی شدن فیلترینگ هوشمند، شاید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای در این حکم تجدید نظر کند.

وی در ادامه متذکر شد: شبکه‌های اجتماعی همانطور که فوایدی به دنبال دارند ممکن است آسیب‌هایی را نیز همراه خود داشته باشند اما وظیفه دولت آن است که این فواید را براساس نیاز مردم و ارتباط آنها افزایش داده و در مقابل جلوی آسیب‌ها و تهدیدها را بگیرد.

او همچنین اظهار کرد: برای این کار تلاشهای متعددی صورت گرفته است اما در اولین گام لازم است که مردم را آگاه کنیم که بدانند بدون کمک آنها مبارزه با آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی امری سخت و دشوار می شود، البته این موضوع به آن معنا نیست که ما وظایف خود را انجام ندهیم.


ویدیو مرتبط :
ماهیت و پشت پرده رفع فیلتر فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت درباره جلسات رفع فیلتر فیس‌بوک توضیح دهد!



رفع فیلتر فیس‌بوک

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت درباره جلسات رفع فیلتر فیس‌بوک توضیح دهد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار ارائه توضیحات از سوی دولت برای برگزاری برخی جلسات در جهت رفع فیلتر فیس بوک شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درخصوص برگزاری جلسه‌ مشاور رییس جمهور با نمایندگان 6 وزیر عضو شورای عالی فضای مجازی در جهت رفع فیلتر فیس‌بوک گفت: متأسفانه ما شاهدیم که امروز برخی از افراد در دولت به جای حل مشکلات اساسی مردم به دنبال پرداختن به حاشیه‌های غیرضروری هستند.

وی افزود: باید از این افراد پرسید که آیا امروز مشکل اصلی ما بحث فیس‌بوک است؟ با یک نظرسنجی ساده می‌توان به این نکته رسید که این چنین نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مشکل اول ما مشکلات اقتصادی است که مردم را در وضعیت بدی قرار داده است.

وی افزود: به دلیل اینکه دولت نتوانسته است به خواسته‌های اصلی مردم جواب دهد، به دنبال سوءاستفاده از برخی از مسائل همچون رفع فیلتر فیس‌بوک است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آقایان به دنبال چنین مسئله‌ای هستند باید توضیحات خود را در این زمینه به کمیسیون فرهنگی جواب دهند. پرداختن بیش از اندازه به این مسئله سبب می‌شود که برجسته کردن برخی حاشیه‌ها به روال تبدیل شود.

/فارس