اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره خبر لغو ویزا برای زائران اربعین


معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه گفت: شایعه برداشته شدن ویزا در ساعات آخر خروج زائران کذب است و تحت هیچ شرایطی ویزا برداشته نمی‌شود، زائران بدون ویزا به گذرگاه‌های مرزی مراجعه نکنند.

خبرگزاری تسنیم: حسن قشقاوی معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه اظهار داشت: به‌ هیچ‌ عنوان امکان صدور ویزا در گذرگاه‌های مرزی صادر نمی‌شود به جهت اینکه امکانات صدور ویزا در شلمچه وجود ندارد.

وی افزود: صدور و برداشته شدن ویزا بر عهده دولت عراق بوده و از اختیارات جمهوری اسلامی ایران خارج است بر همین اساس دولت عراق تاکنون تنها بر پذیرش زائران دارای ویزا تأکید می‌کند.

معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه، گفت: کسی که بدون ویزا وارد عراق شود به معنای نقض قوانین کشور عراق است، عنوان این جرم تردد غیرمجاز بوده که 6 سال حبس در پی دارد.

وی با تأکید بر اینکه زائران عزیز بدون ویزا به گذرگاه‌های مرزی مراجعه نکنند، بیان کرد: شایعه برداشته شدن ویزا در ساعات آخر خروج زائران کذب است و تحت هیچ شرایطی ویزا برداشته نمی‌شود.

قشقاوی اظهار داشت: اینکه مردم یک کشور همه برای برگزاری همایش بزرگ مذهبی همت کرده و امکانات تغذیه، اسکان و درمان زائران را فراهم کنند در جهان بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: نظر ما بر این است که توریست و گردشگرهای خارجی از نزدیک این اتفاق بزرگ را ببینند و متوجه شوند در این دنیای مادی، عاشقان حسینی با چه عظمت و مهربانی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه، افزود: متأسفانه این حادثه بزرگ تنها در جهان اسلام مطرح و رسانه‌ای شده در حالی‌که باید این حادثه مهم را به دیگر ملت‌ها با زبان‌های خارجی معرفی کنیم.


ویدیو مرتبط :
لغو سفر بدون ویزا برای ایرانیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب لغو ویزا برای زائران اربعین



اخبار,اخبار اجتماعی ,زائران اربعین

یک منبع در دولت عراق امروز چهارشنبه در واکنش به اخباری مبنی بر عدم نیاز به ویزا برای شرکت در مراسم اربعین، در مرز مهران ، تاکید کرد که داشتن ویزا برای ورود زائران به عراق برای شرکت در مراسم اربعین الزامی است.

یک مسئول در وزارت خارجه عراق درتماس با خبرنگار ایرنا در بغداد، اظهارنظر یک مقام در استان ایلام را که گفته است 'امسال کشور عراق پذیرفته که زوار از دریافت ویزا معاف باشند'، رد کرد و گفت: ورود زائران به عراق برای شرکت در مراسم اربعین نیاز به ویزای دولت عراق دارد.

برخی رسانه های محلی، از قول امام جمعه ایلام، در نشست با کمیته های مردمی اربعین حسینی در دهلران، نوشته اند: 'امسال کشور عراق پذیرفته که زوار از دریافت ویزا معاف باشند و این روند در اربعین امسال لحاظ خواهد شد'.

منبع یاد شده در وزارت خارجه عراق در ابراز گلایه ای در خصوص اعلام این مطلب گفت: اگر چنانچه لازم باشد هر تغییری در شیوه ورود زائران اربعین به عراق صورت بگیرد، این امر حق دولت عراق است که آن را اعلام کند.

وی باردیگر تاکید کرد که زائران اربعین بدون ویزای رسمی دولت عراق، به مرزهای ورودی کشورش مراجعه نکنند.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا