اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره بابک زنجانی و اختلاس میلیاردی


رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی در مرحله اول برای ۳۲ نفر حکم صادر و تأیید شد که اکنون احکام این پرونده در مرحله اجرا قرار دارد.

خبرگزاری فارس: ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده 3 هزار میلیاردی گفت: 32 نفر در این رابطه دستگیر شدند و حکم اعدام 4 نفر صادر شده است که در مرحله اجراست.

وی افزود: در خصوص این پرونده بسیاری از اموال به نام دیگری شده بود که باید بازگردد تا بانک‌ها و کسانی که در این پرونده طلب دارند پرداخت شود.

وی در رابطه با وضعیت مدیران بانکی که در این پرونده نقش داشتند نیز گفت: این موضوع نیز در حال رسیدگی است.

سراج در رابطه با آخرین وضعیت پرونده وکیل 32 میلیاردی گفت: برای وکیل 18 سال حبس به اضافه جزای نقدی 14 میلیارد و 400 میلیون تومان در حق صندوق دولت در نظر گرفته شده است که این حکم بدوی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطر نشان کرد: در رابطه با مدیر کل وزارتخانه مربوطه نیز 5 سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد پول اخذ شده به مبلغ 465 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی نیز گفت: برای وی کیفرخواست صادر شده است و به دادگاه رفته و این موضوع در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده است ضمن اینکه کل اموال شناسایی شده تحویل وزارت نفت شده است که متاسفاته کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد.

سراج در رابطه با تخلفات نهاد ریاست جمهوری در دولت قبل گفت: سازمان بازرسی به هر تخلف در هر نهادی رسیدگی می کند ولی این گزارش‌های محرمانه است و تا زمانی که حکم قطعی نشود از افشای آن معذور هستیم.

سراج در رابطه با تخلفات یکی از معاونین دولت قبلی نیز گفت: این موضوع در دست تفحس و رسیدگی در دادسراست.


ویدیو مرتبط :
توضیح سراج دربارۀ پروندۀ اختلاس 70 میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح رئیس تامین اجتماعی درباره قرارداد بابک زنجانی و سعید مرتضوی



قرارداد بابک زنجانی و سعید مرتضوی با تامین اجتماعی,واگذاری شرکت‌های تأمین اجتماعی

توضیح رئیس  درباره قرارداد بابک زنجانی و سعید مرتضوی

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: گزارش مربوط به تفاهمنامه این سازمان با بابک زنجانی برای واگذاری برخی شرکت‌های تأمین اجتماعی ان‌شاءالله به مجلس ارائه خواهد شد.

سید تقی نوربخش در حاشیه بازدید از خط تولید سایپا در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی به بابک زنجانی، اظهار داشت: در دوره قبل، تفاهمنامه‌ای بین سازمان تأمین اجتماعی و بابک زنجانی منعقد شد و مقداری کارها پیش رفته بود ولی هیچ بنگاهی واگذار نشده است.

وی تصریح کرد: من به محض ورود به سازمان تأمین اجتماعی، این مسئله را از طریق بانک عامل بررسی کردم و هیئت تحقیق و تفحص نیز شهریورماه بررسی خود را در این مورد شروع کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی به بابک زنجانی در حال پیگیری حقوقی است، ادامه داد: گزارش مربوط به این مسئله به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

* تقاضای سایپا برای بازنشسته شدن برخی کارگران
نوربخش در ادامه با اشاره به تقاضای سایپا برای بازنشسته شدن برخی کارگران این شرکت، گفت: مدت زیادی نیست که شرکت سایپا تقاضای اعمال قانون مشاغل سخت و زیان‌آور را در مورد برخی از کارگران خود به سازمان تأمین اجتماعی ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، افرادی که 20 سال متوالی در فعالیت‌های سخت و زیان‌آور مشغول باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.

وی با اشاره به وجود آلودگی‌های مختلف در برخی خطوط سایپا، گفت: موضوع سخت و زیان‌آور بودن بخشی از کار این بنگاه خودروسازی، توسط اداره کل سازمان تأمین اجتماعی در غرب تهران در حال بررسی است که برای این کار، آزمون میزان آلایندگی محیطی در سایپا صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: امیدواریم کارها در این زمینه تا آذرماه تمام شود و تعدادی از کارگران سایپا از این طریق بازنشسته شوند.

* بررسی بازنشستگی 7300 روزه خبرنگاران در دولت
رئیس سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به سؤال دیگر فارس در خصوص محاسبه کردن شغل خبرنگاری به عنوان یک شغل سخت و زیان‌آور نیز گفت: در حال حاضر خبرنگارانی که 20 سال مستمر یا 25 سال غیر مستقر مشغول به کار بوده باشند، می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، بازنشست شوند.

وی افزود: موضوع 7300 روز نیز یک استفساریه است که در مجلس مطرح شده است.

به گفته وی، آیین‌نامه مربوط به این مسئله در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است که به محض ابلاغ، اجرایی خواهد شد.

* بازنشستگی کمتر از 10 سال ابلاغ شد
نوربخش در خصوص بازنشستگی کمتر از 10 سال نیز گفت: این مسئله در مرحله اول به تصویب رسید ولی شورای نگهبان به دلیل اینکه منابع آن مشخص نبود، این موضوع را مغایر با قانون اعلام کرد.

وی ادامه داد: این موضوع به مجلس برگشت داده شد و در آنجا به اندازه یک ده هزارم حق‌الثبت برایش تعیین شد.

وی افزود: این مسئله به تصویب شورای نگهبان رسید و ابلاغ شد و ما نیز آمادگی اجرای آن را داریم.
/فارس