اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره ابطال یک قانون کنکوری


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دیوان عدالت اداری رأی به ابطال قانون نداد بلکه فقط درباره رابطه با یک بند قانون بحثی مطرح شده که بر این اساس تأثیر مثبت 25 درصد سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 95 همچنان باقی است.

خبرگزاری فارس: ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با اخباری مبنی بر ابطال قانون اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری از سوی دیوان عدالت اداری گفت: رأی دیوان عدالت اداری رأی به ابطال قانون سنجش و پذیرش دانشجو نبوده است بلکه فقط بند 2 مصوبه ابطال شده است و ما هم منتظریم این رأی از سوی منابع رسمی مانند روزنامه رسمی کشور ابلاغ شود تا پس از آن روند تصمیم‌گیری را انجام دهیم.

وی افزود: سازمان سنجش در روز دوازدهم بهمن ماه امسال پیش از آنکه حکم دیوان عدالت اداری صادر شود استفساریه‌ای با امضای رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو (محمد فرهادی وزیر علوم) به مجلس ارسال کردیم و بحث دیوان عدالت اداری مطرح شد و اعلام کردیم که قانونگذار مجلس است و ما متناسب با میزان تحت پوشش قرار گرفتن دروس سال‌های مختلف میزان تأثیر سوابق تحصیلی را به صورت تدریجی افزایش دادیم.

خدایی ادامه داد: این مسئله در آیین‌نامه اجرایی هیأت وزیران نیز آمده است که میزان تأثیر سوابق تحصیلی متناسب با میزان تحت پوشش قرار دادن دروس سال‌های مختلف به صورت تدریجی افزایش یابد که ایرادی هم به این قانون گرفته نشده است.

رئیس سازمان سنجش در رابطه با وضعیت داوطلبان در آزمون سراسری سال 95 گفت: رأی دیوان عدالت اداری ابطال تأثیر 25 درصد قطعی سوابق تحصیلی است. در حالیکه تأثیر 25 درصد مثبت سوابق تحصیلی از سال 86 به مصوبه کارگروه ماده 4 آمده و روندی که ما ادامه می‌دهیم این است که تأثیر مثبت 25 درصد به قوت خود باقیست ولی اینکه این تأثیر به صورت 25 درصد قطعی باشد یا خیر را منوط به نظریه استفساریه مجلس می‌کنیم.

خدایی اظهار داشت: اگر مجلس نظر به قطعی بودن تأثیر 25 درصد بدهد ما هم آن را اعمال می‌کنیم ولی اگر این گونه نباشد همان تأثیر مثبت 25 درصد در آزمون سراسری سال 95 اعمال می شود.


ویدیو مرتبط :
توضیح قانون جدید آفساید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم ابطال انتصاب مرتضوی فردا در روزنامه رسمی/برخورد با قانون شکنان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حکم ابطال انتصاب مرتضوی فردا در روزنامه رسمی/برخورد با قانون شکنان

رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با اعلام اینکه دیوان عدالت بر اساس قانون و ماده 45 دیوان در پرونده ها عمل خواهد کرد گفت: حکم ابطال انتصاب مرتضوی فردا در روزنامه رسمی منتشر می‌شود و در صورت عدم اجرای حکم بر اساس ماده 45 اقدام می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که احمد توکلی به عنوان نماینده مجلس به رسانه ها اعلام کرد که به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم. بعد هم طرح استیضاح وزیر کار مطرح شد و مرتضوی هم قول داد تا کنار برود. هر چند داستان استیضاح وزیرکار منتفی شد ولی مرتضوی همچنان بر صندلی ریاست صندوق تامین اجتماعی تکیه زد اما نمایندگان مجلس شکایت خود را دنبال کردند. تا اینکه پرونده در دیوان عدالت مطرح و در کمیسیون تخصصی مورد بحث قرار گرفت.

روز گذشته حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: صبح دوشنبه حکم انتصاب "سعید مرتضوی" با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد و این بدان معنا است که انتصاب آقای مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است.

پس از اعلام حکم برخی از کارشنایان حامی دولت اعلام کردند این حکم بر خلاف ماده 13 و 19 قانون جدید دیوان عدالت بوده و دیوان نمی تواند در انتصاب افراد در سازمانهای غیردولتی وارد شود. بعد محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت‌دولت درباره نظر دولت نسبت به صدور رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: این حکم نافذ نیست و آقای مرتضوی به کار خود ادامه می‌دهد.

در این حال علی اکبر بختیاری رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: دیوان عدالت بر اساس ماده 45 دیوان عدالت اداری عمل خواهد کرد. بر اساس این ماده قانونی هرگاه پس از انتشار رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در روزنامه رسمی کشور، مسئولان ذیربط از اجرای آن استنکاف نمایند به تقاضای ذینفع یا رئیس دیوان و با حکم یکی از شعب دیوان، مستنکف به انفصال موقت از خدمات دولتی از سه ماه تا یک سال و یا پرداخت جزاء نقدی از یک میلیون 100 هزار تومان تا پانصد هزار تومان و جبران خسارت وارده محکوم می‌شود.

بختیاری اظهار داشت: احتمالا امروز یا فردا حکم ابطال انتصاب رئیس سازمان تامین اجتماعی از سوی هیئت عمومی دیوان در روزنامه رسمی منتشر شده و لازم الاجرا است.

وی در خصوص برخی از اظهار نظرهای کارشناسی در مورد این رای گفت: اینکه کارشناسان قضایی و حقوقی در این مورد اظهار نظر می کنند خوب است و لازم و دکترین حقوقی از پس این اظهار نظرها شکل می گیرد ولی ما بر اساس قانون عمل می کنیم..../مهر