اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح جمهوری آذربایجان درباره پهپاد اسرائیل


سفیر ایران در باکو با رد خبرهای منتشر شده درباره نقش جمهوری آذربایجان در ورود پهپاد اسرائیلی به ایران گفت: مقامات آذری این ادعا را رد کرده اند.

عصر ایران: سفیر ایران در باکو با رد خبرهای منتشر شده درباره نقش جمهوری آذربایجان در ورود پهپاد اسرائیلی به ایران گفت: مقامات آذری این ادعا را رد کرده اند.

محسن پاک آئین در گفتگویی با اشاره به ملاقات های صورت گرفته با مقامات آذری اظهار داشت: دیروز با وزیر اقتصاد آذربایجان ملاقات داشتم و ایشان نیز قویا ادعا های مطرح شده را تکذیب کرد.

وی افزود: در مجموع مقامات آذربایجان و رسانه های این کشور قاطعانه این موضوع را تکذیب کرده اند .

سفیر ایران یادآور شد: مقامات ایرانی نیز اسمی از آذربایجان نیاورده اند.فقط یک پایگاه صهیونیستی این ادعا را مطرح کرده است.

پاک آئین گفت: بنظر من توضیحات طرف آذری قانع کننده بوده است.

گفتنی است هفته گذشته یک فروند پهپاد اسرائیلی در حوالی نطنز توسط موشک های پدافندی ایران سرنگون شد که پایگاه خبری اسرائیلی مدعی شد این پهپاد از پایگاهی در آذربایجان وارد ایران شده است.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند که از مبدا پهپاد مطلعند اما هنوز نام کشور مبدا اعلام نشده است هرچند یکی از مقامات نظامی ایران عنوان کرده بود که پهپاد اسرائیلی از یکی از کشورهای شمالی وارد مرزهای ایران شده است.

جمهوری آذربایجان تنها همسایه ایران است که روابط نزدیک نظامی - امنیتی با اسرائیل دارد.
در میان همسایگان ایران، 4 کشور ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و ترکمستان، رابطه رسمی و دیپلماتیک با اسرائیل دارند.


ویدیو مرتبط :
پهپاد جدید اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمهوری آذربایجان پایگاه جاسوسی اسرائیل علیه ایران



 

 

 

اسرائیل , اسرائیل , جمهوری  آذربایجان

 

 

روزنامه تایمز انگلیس نوشت: اسرائیل خاک جمهوری آذربایجان را به پایگاه جاسوسی علیه ایران ایجاد کرده است.

تایمز می نویسد : در سال گذشته میلادی، جمهوری آذربایجان به نزدیک ترین پایگاه اسرائیل به ایران، تبدیل شده است. این موضوع در گفتگو با فردی به نام "شمعون" مطرح شده است. شمعون خود را یکی از عناصر سازمان موساد (اطلاعات و امنیت خارجی) اسرائیل معرفی می کند.

شمعون گفته است  موساد در سال گذشته میلادی شاهد فعالیت های گسترده ای در زمینه جمع آوری اطلاعات و دیگر فعالیت ها در جمهوری آذربایجان بود.

وی افزود: ورود به ایران از طریق مرزهای جمهوری آذربایجان ، آسان و درعین حال، لذت بخش است.

تایمز اضافه می کند: شمعون یکی از دهها عضو موساد مستقر در جمهوری آذربایجان است. قهوه خانه نزدیک سفارت اسرائیل در باکو ، محل برگزاری نشست های این افراد است. این موضوع می تواند تلاش ها برای انجام عملیات های انتقام جویانه ایران علیه سفارت اسرائیل در باکو را تفسیر کند.

پیش از این رسانه ها گفته بودند که جمهوری آذربایجان از کشف و خنثی سازی عملیات انفجار سفارت اسرائیل در باکو خبر داده بود. باکو  مدعی بود افرادی از ایران وارد جمهوری آذربایجان شده و قصد انفجار سفارت اسرائیل را داشتند.

شمعون اضافه کرد: فعالیت های موساد در جمهوری آذربایجان همراه با آرامش بسیاری است اما در سطح بسیار مهمی و پراهمیتی قرار دارد. موساد در سال گذشته میلادی، فعالیت های خود را در جمهوری آذربایجان چند برابر کرد. ما به میزان زیادی به ایران نزدیک هستیم. جمهوری آذربایجان کشور مهمی برای ورود به ایران است.

جمهوری آذربایجان از معدود کشورهای اسلامی است که با اسرائیل روابط دیپلماتیک کامل دارد و این رژیم در باکو، سفارت دارد.

رسانه ها پیش از این هم از اهمیت استقرار سفارت اسرائیل در عشق آباد پایتخت ترکمنستان و فعالیت های جاسوسی تل آویو علیه تهران در این کشور خبر داده بودند..../عصرایران