اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح اژه‌ ای درباره پرونده بدهکاران بانکی


محسنی اژه ای گفت: در انجام وظایف اسلامی و قانونی خود در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی اهتمام کامل را داریم.

خبرآنلاین: محسنی اژه ای گفت: در انجام وظایف اسلامی و قانونی خود در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی اهتمام کامل را داریم.

 محسنی اژه ای در حاشیه جلسه هماهنگی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: در این جلسه آنچه که دادستان کل کشور در پیگیری موضوعات عامه دارد، مطرح شد که جلسه مفیدی بود.

وی گفت: دادستان کل کشور با ستاد حقوق بشر قوه قضاییه همکاری لازم را خواهد داشت نه از باب اینکه امروز غربی ها و برخی مدعیان حقوق بشر مطالبی را مطرح می کنند بلکه ما در انجام وظیفه اسلامی ـ دینی خود در بحث حقوق بشر و حقوق شهروندی اهتمام داریم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: هر جا احساس کنیم که حقی از کسی به ناحق ضایع شده است تا استیفای کامل این حق تلاش خواهیم کرد.

وی در خصوص نامه دولت به قوه قضاییه در خصوص اسامی بدهکاران بانکی گفت: این نامه را از طریق بانک مرکزی دریافت کرده ایم و اعلام وصول شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه چه اقدامی در این خصوص خواهد کرد؟ گفت: این موضوع باید بررسی شود و همانطور که قبلاً گفتم بدهکاران بانکی چندین دسته اند.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی هم گفت: پرونده در حال رسیدگی است و قرار مجرمیت هنوز صادر نشده ا ست.


ویدیو مرتبط :
ورود قوه قضائیه به پرونده بدهکاران بزرگ بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسنی اژه ای: 14 نفر دیگر در پرونده اختلاس بانکی بازداشت شدند



 

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در پرونده اختلاس 20 نفر دیگر برای بازجویی احضار شدند گفت: پس از بازجویی اولیه 14نفر آنها بازداشت شدند. به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در بیستمین نشست خبری خود با بیان اینکه از بعد پیشگیری از وقوع جرم در اختلاس اخیر قوه قضائیه هم مقصر است، افزود: بخش زیادی از تقصیرها برعهده مجریان قانون است و ما تلاش می کنیم تا مقصران و مجریان خاطی را شناسایی و دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: شاید مقررات یا قوانین ضعف داشته باشد ولی رفتار مجری قانون موجب این فساد شده است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه ما از اصل 44 قانون اساسی حمایت می کنیم گفت: ولی اجرای اصل 44 به چه بهایی ممکن است آیا ما می توانیم برای جذب سرمایه و کم کردن تصدی گری دولت هر کاری بکنیم. آیا واقعا در بانک مرکزی دخالت نکرده ایم آیا اجازه دادیم که بانک مرکزی کار خود را به صورت مستقل انجام دهد. آیا بانک مرکزی نظارت خود را به خوبی انجام داده است. آیا بازرسان هر بانک کار خود را انجام داده اند که پس از دو سال اختلاس به این بزرگی بوجود آید. چگونه می توانیم سرمایه گذاران سالم را به سرمایه گذاری دعوت کنیم، البته نباید کاری کنیم که مدیران و کارمندان صالح ما خدشه دار شوند.

محسنی اژه ای اظهار داشت: در پرونده اخیر غیر از متهمان قبلی 20 متهم دیگر شناسایی شدند که 14 نفر از آنها بازداشت شدند.

پیش از این در پرونده اختلاس 22 نفر دستگیر شده بودند..../مهر