اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح افخم درباره فرود اجباری یک هواپیما


عصر روز جمعه یک هواپیمای شرکت فلای دوبی که قندهار را به مقصد دوبی ترک کرده بود با 141 مسافر و هفت خدمه در فرودگاه بندر‌عباس به زمین نشست.

ایسنا: سخنگوی وزرات امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره فرود اضطراری یک فروند هواپیمای خارجی که در مالکیت شرکت فلای دوبی متعلق به کشور امارات بوده اظهار کرد: هم‌خوانی نداشتن بخشی از اطلاعات طرح پرواز با اظهارات خلبان درباره هواپیمای مزبور و هم‌چنین نداشتن سوخت کافی برای بازگشت آن به مبدا پرواز موجب شد، مسوولان ذی‌ربط با رعایت موارد فوق، اجازه فرود هواپیما در فرودگاه بندرعباس را صادر کنند.

مرضیه افخم اضافه کرد: پس از انجام بررسی مستندات پرواز و رفع ابهام ایجاد شده و نبود اشکال در ادامه مسیر پروازی به این هواپیما اجازه ترک فرودگاه بندرعباس داده شد.

عصر روز جمعه یک هواپیمای شرکت فلای دوبی که قندهار را به مقصد دوبی ترک کرده بود با 141 مسافر و هفت خدمه در فرودگاه بندر‌عباس به زمین نشست.

به دنبال این فرود بحث‌های گوناگونی در رابطه با ماهیت نظامی این هواپیما و یا مسائل امنیتی ایجاد شده درباره‌ی اهداف این پرواز در رسانه‌ها مطرح شد که البته از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور رد شد.

به گفته معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور دلیل اصلی فرود این هواپیما در فرودگاه بندر‌عباس تناقض اظهارات این خلبان با طرح پرواز و البته شناسه پرواز و مجوز صادر‌شده بوده است.

به دنبال این موضوع مسوولان هوایی ایران از خلبان درخواست کرده‌اند بار دیگر به حریم هوایی افغانستان باز گردد که به دلیل کمبود سوخت خلبان ترجیح داده که در فرودگاه بندرعباس بنشیند.

این هواپیما در ساعت 18:57 روز جمعه در فرودگاه بندرعباس به زمین نشسته و پس از انجام هماهنگی‌های لازم و مذاکره صورت گرفته با شرکت فرودگاه‌ها مشکلات آن حل شده، اما شرکت فلای دوبی یک بویینگ 737 را به عنوان هواپیمای جایگزین به بندرعباس فرستاده و مسافران این هواپیما در ساعت 2:42 بامداد شنبه ایران را به مقصد دوبی ترک کردند.

یک مقام آگاه در شرکت فرودگاه‌های کشور در رابطه با بحث‌های مطرح شده که این هواپیما را با مسائل نظامی ارتباط می‌داد، با رد اخبار منتشر شده درباره اسکورت نظامی هواپیمای مورد نظر و نشاندن اجباری هواپیما در بندرعباس، به ایسنا گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت نداشته و همان‌طور که شرکت فرودگاه‌ها نیز اعلام کرده به دلیل تناقضات مجوز پرواز مجبور به بازرسی این هواپیما شده‌اند و پس از انجام بررسی‌های لازم مسافران این پرواز به مقصد رسیدند.


ویدیو مرتبط :
فرود اجباری هواپیمای نظامیان آمریکا در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرود نامناسب هواپیما در فردوگاه مشهد ۱۱ مجروح بر جای گذاشت



 

فرود نامناسب هواپیما در فردوگاه مشهد ۱۱ مجروح بر جای گذاشت

 

رییس مركز حوادث و فوریت های پزشكی مشهد با اعلام خبر فرود نامناسب یك فروند هواپیمای ایرباس در فرودگاه مشهد گفت: یازده مسافر در این حادثه مجروح شدند.

دكتررضا وفایی نژاد با بیان اینكه امدادگران اورژانس مشهد در ساعت ۲ دقیقه بامداد در جریان وقوع حادثه ای در فرودگاه مشهد قرار گرفتند، گفت: امدادگران با حضوردر صحنه حادثه دریافتند یك فروند هواپیمای ایرباس به مقصد مشهد به دلیل فرود نامناسب دچار سانحه شده و در این میان تعدادی از مسافران این هواپیما دچار سانحه و مصدومیت شدند.

رییس مركز حوادث و فوریت های پزشكی مشهد با بیان اینكه فرودگاه مشهد دارای درمانگاه مجهزی است، گفت: امدادگران اورژانس هشت نفر از مصدومان این حادثه را به صورت سرپایی و در محل مورد مداوا كرده و سه تن از مصدومان این حادثه را نیز به بیمارستان منتقل كردند.

وفایی نژاد به ایسنا گفت: یك تن از این مصدومان از ناحیه لگن دچار صدماتی شده و دو تن دیگر از این مصدومان به علت استرس ناشی از فرود نامناسب دچار مشكلات تنفسی و قلبی شده بودند.

به گفته وی و بر اساس گفته های حاضران در محل حادثه این هواپیما در هنگام نشستن از ناحیه چرخ جلو دچار سانحه شده است..... / خبرگزارى ایسنا