اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح اشتون درباره دیدار با فعالان زن و مادر ستار بهشتی (+عکس)




اخبار سیاسی - توضیح اشتون درباره دیدار با فعالان زن

کاترین اشتون درمورد دیدار با فعالین زن به خبرنگار بی بی سی گفت برای من به طور خاص خیلی مهم بود که همزمان با روز جهانی زن از این زنان بشنوم از نظر آنها چطور می توان شرایط را تغییر داد.

«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران به خبرنگار بی‌بی‌سی جهانی گفت: ما از ابتدا در طرح موضعمان در خصوص حقوق بشر در ایران خیلی صریح بوده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، کاترین اشتون درمورد دیدار با فعالین زن به خبرنگار بی بی سی گفت برای من به طور خاص خیلی مهم بود که همزمان با روز جهانی زن از این زنان بشنوم از نظر آنها چطور می توان شرایط را تغییر داد.
 
اشتون همچنین در بیانیه ای که در پایان سفر خود به تهران منتشر کرده به دیدار خود با فعالین زن در ایران اشاره کرده و گفته است: «کسی نباید تعجب کند که در سفر من تمرکز زیادی بر موضوع حقوق بشر بود، با فعالان زن درباره شرایط زنان در ایران گفتگو کردم؛ فعالیت‌هایی که از روزنامه‌نگاری تا کمک به پناهندگان افغان، بخش‌های مختلف جامعه مدنی را در بر می‌گیرد.»

 

 

بی‌بی‌سی گزارش داد: کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه شب از تهران برای دیدن بناهای تاریخی اصفهان به این شهر رفت. اشتون در طول روز یکشنبه با مقام های ارشد ایران دیدار کرده بود. کاترین اشتون با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هم دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری ها، آقای روحانی خواستار همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه های گوناگون شد.
 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

 

 اخبار,اخبار سیاسی,دیداراشتون با فعالان زن

برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

 


                                    .............................................


اظهارنظر مایکل مان درباره حضور اشتون در ایران

برخی از تحریم های ما در مورد اشخاص به دلیل موضوعات حقوق بشری اعمال شده اند و ما به صورت مداوم در این باره با مقام های ایرانی صحبت می کنیم.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: کاترین اشتون در پی سنجش پتانسیل زمینه های همکاری آینده طرفین بود اما روابط طرفین بستگی به پیشرفت در پرونده هسته ای ایران دارد.

به گزارش ایرنا، مایکل مان در گفت‌وگو با یک رادیو غربی افزود: این سفری متفاوت بود تا مسائل مورد نظر دو جانبه بین ایران و اتحادیه اروپا ورای برنامه هسته ای و پیرامون مسائل منطقه ای، سیاسی و ژئوپلتیک مورد بررسی قرار گیرد و اشتون می خواست بر این موضوع تاکید کند که جامعه بین المللی باید برای یافتن راه حل برای مسائلی که در خاورمیانه در جریان است، سخت تلاش کند.

او با بیان این که گسترش روابط به نحوه پیشرفت مذاکرات هسته ای بستگی دارد، اظهارکرد: ما پیشرفت زیادی در این زمینه کرده ایم اما کار زیادی برای انجام باقی مانده است و این سفر برای این بود که ببینیم پتانسیل گسترش روابط چگونه است.

مان در باره جزییات مذاکرات اشتون با مقامات ایرانی گفت: ترجیح می دهم که به جزییات آنچه که درباره آن مذاکره شده، اشاره نکنم.

سخنگوی اشتون اضافه کرد: برخی از تحریم های ما در مورد اشخاص به دلیل موضوعات حقوق بشری اعمال شده اند و ما به صورت مداوم دراین باره با مقام های ایرانی صحبت می کنیم.

وی گفت: وزیر امور خارجه جدید ایران، هنگامی که برگزیده شد، از تمایلش به از سر گیری گفت وگوها در زمینه حقوق بشر خبر داد و در نتیجه در این زمینه هم می خواستیم فضا را بسنجیم و ببینم که در صورت نیاز چه پتانسیل هایی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این سفر انتظارات اشتون را بر آورده کرده است؟ گفت: اشتون می خواست به ایران برود تا برخی مقام هایی را که تاکنون ندیده بود، ملاقات کند. او رئیس جمهوری ایران را یک بار دیده بود و بار دیگر با او دیدار کرد. اما در کنار آن با سایر مقام هایی که تاکنون ملاقات نکرده بود هم گفت وگوهایی انجام داد و از این منظر مهم بود که یک ارزیابی از فضای سیاسی ایران به دست آورد.

او خاطرنشان کرد: یکی از ارزیابی های اشتون از این سفر این بود که مذاکرات هسته ای برای دستیابی به یک توافق، از حمایت برخوردار است که این موضوع خیلی مثبت است و او تهران رفت تا فضا را برای همکاری های آینده بسنجد و فکر می کنم با موضوعات زیادی برای تفکر از این سفر باز می گردد.
اخبار سیاسی - باشگاه خبرنگاران,ایرنا
 


ویدیو مرتبط :
طراحی غرب برای دیدار اشتون با فعالان فتنه ۸۸

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

3نکته درباره دیدار کاترین اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی



 

اخبار سیاسی -  3 نکته درباره دیدار کاترین اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی

دیدار مقامات خارجی با شهروندان کشورهای دیگر ، بک امر عادی در دنیای سیاست و دیپلماتیک است. کسانی که از دیدار یک مقام خارجی با چند شهروند ایرانی، برافروخته می شوند، کاملاً مشخص است که از روابط بین الملل و کارهای شناخته شده آن اطلاع ندارند و یا تجاهل می کنند.

اخبار,اخبار سیاسی,دیدار اشتون با فعالان زن در ایرانی

 

دیدار کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اروپا با چند نفر از فعالان زن در ایران، از جمله نرگس محمدی و مادر مرحوم ستار بهشتی، دستمایه ای برای برخی انتقادات شده است که البته آبشخور این نقدها هم کاملاً مشخص است و زیاد وارد جزئیاتش نمی شویم و فقط به چند نکته کوتاه، اشاره می کنیم:

1 - دیدار مقامات خارجی با شهروندان کشورهای دیگر، یک امر عادی در دنیای سیاست و دیپلماتیک است. کسانی که از دیدار یک مقام خارجی با چند شهروند ایرانی، برافروخته می شوند، کاملاً مشخص است که از روابط بین الملل و کارهای شناخته شده آن اطلاع ندارند و یا تجاهل می کنند.
به عنوان مثال، مگر محمود احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران در سفر به آمریکا با شهروندان آمریکایی و نیز با خاخام های ضد صهیونیسم دیدار نکرد؟


آیا بعد از این دیدار، نمایندگان کنگره آمریکا علیه وزیر خارجه کشورشان جوسازی کردند؟ معلوم است که خیر؛ زیرا آنها این نکته ساده را می فهمیدند که دیدار مقامات خارجی با شهروندانشان یک امر عادی است.

2 - در این که هر دیداری هدفی مبتنی بر منویات طرفین دارد، امری بدیهی است کما این که در دیدار مقامات ایران با شهروندان خارجی نیز اهدافی وجود دارد.
نکته اینجاست که وقتی ریگی به کفش نیست نباید نگران بود. وقتی جمهوری اسلامی اصول حقوق بشری را رعایت می کند و مثلاً در همین پرونده ستار بهشتی، عدالت را در محاکمه متهمان رعایت می کند تا تسکینی بر دل داغدار مادرش باشد ، چه باک از این که اشتون یا هر کس دیگری با او دیدار کند؟!


اتفاقاً وقتی برخی افراد، از این دیدارها ابراز نگرانی می کنند، در واقع دارند در سطح جهانی فریاد می زنند که ما مشکلی داریم و نگران این دیدارها هستیم و این، نقض غرض است.

3 - اما درباره ادعاهای حقوق بشری خانم اشتون و دیگر مقامات غربی نیز باید نکته ای را متذکر شد.
اگر ایشان واقعاً داعیه حقوق بشری دارد، کاش دیداری با کسانی که در طول جنگ 8 ساله با سلاح های شیمیایی غربی ها ، مصدوم شده اند و الان ، بیش از ربع قرن است که حتی در نفس کشیدن عادی هم مشکل دارند دیدار می کرد و به نمایندگی از اروپا، از آنان عذرخواهی می کرد.

بدیهی است که غربی ها در پیگیری مسائل مربوط به حقوق بشر، اهداف و دیدگاه های خود را دارند ولی نیات آنها ، نباید بهانه یا مانعی برای ارتقای سطح استانداردهای حقوق بشری در ایران باشد.
اخبار سیاسی - عصر ایران