اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح اردوغان درباره سفرش به ایران


رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که تغییری در برنامه سفر آتی وی به پایتخت ایران داده نشده اما ترکیه در حال ملاحظه تحولات است.

خبرگزاری فارس:  رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که تغییری در برنامه سفر آتی وی به پایتخت ایران داده نشده اما ترکیه در حال ملاحظه تحولات است.

وی در حالی این سخن را مطرح کرده که حملات تند وی به ایران طی روزهای پس از تحولات یمن، انتقادات تندی را از او در ایران برانگیخته بود.

شب گذشته، کاردار ترکیه در تهران نیز برای بیان مراتب اعتراض کشورمان به اظهارات اردوغان، به وزارت خارجه دعوت شده بود.


ویدیو مرتبط :
کنت اکلیند سوئدی از سفرش به ایران می گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افغانستان از ایران درباره فیلم منتشره در یوتیوب توضیح خواست



 

افغانستان از ایران درباره فیلم منتشره در یوتیوب توضیح خواست

 

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد موضوع قتل و زخمی شدن تعدادی از پناهندگان افغانی در ایران را با مقامات ایرانی در میان گذاشته است.

به نقل از رادیو صدای آزادی در پراگ، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: از مسئولان ایرانی درباره انتشار فیلمی از وضعیت پناهندگان افغانی در ایران خواستار توضیح شده است.

"احمد زاهر فقیری" سخنگوی وزارت خارجه افغانستان دیروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در کابل اظهار داشت: ما این موضوع را با مقامات ایرانی در میان گذاشتیم.

براساس این فیلم که از یکی از شبکه های تلویزیونی افغانستان نیز پخش شد تعدادی از اتباع کشته و زخمی شده افغانی در کنار نیروهایی با لباس مرزبانان ایرانی به نمایش در آمده اند. هنوز معلوم نیست زمان فیلم برداری این حادثه و محل آن کجاست.

این فیلم علاوه بر پخش از یکی از شبکه های تلویزیونی افغانستان، در برخی سایت های اینترنتی از جمله یوتیوپ نیز منتشر شد.

این سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به صراحت نگفت که آیا سفیر ایران در کابل احضار شده است یا نه ؟

دولت ایران چند بار سعی کرد تا اتباع غیرمجاز افغانی را از خاک  ایران اخراج کند که با مخالفت های شدیدی در افغانستان روبه رو شد.

قبل از این هم انتشار اخباری مبنی بر اعدام چند تبعه افغانی درایران به اتهام حمل مواد مخدر موجی از اعتراضات را علیه ایران در چند شهر افغانستان ایجاد کرد.

مقامات ایرانی معتقدند حضور جمع زیادی از اتباع غیرمجاز افغانی درایران و نقش آنها در انتقال مواد مخدر  عامل بخشی از ناامنی ها در ایران است.

به گفته منابع رسمی در ایران، هم اکنون حدود سه میلیون نفر افغانی در این کشور زندگی می کنند که دو میلیون نفر آنها غیرمجاز هستند.

همچنین حدود 97 درصد از این افغانی در شهرها و بقیه در اردوگاه ها در ایران سکونت دارند...../تحلیل:عصرایران