اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحان رییس جدید سازمان زندان ها درباره بند 350 زندان اوین



اخبار,اخبار سیاسی ,زندان اوین

 

اخبار سیاسی - توضیحان رییس جدید سازمان زندان ها درباره بند 350 زندان اوین

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: بازرسی از بندهای مختلف زندان باید به صورت مستمر باشد و اتفاقی تلقی نشود بنابراین بازرسی‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم دوازدهمین مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه سازمان زندان‌ها در سال 93 برای حمایت از خانواده زندانیان چیست؟ گفت: طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها بخشی از اختیارات و وظایف این سازمان درخصوص حمایت و کمک به خانواده زندانیان در دو قالب بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و دیگری انجمن‌ها است. حمایت انجمن از خانواده زندانیان در این راستا است تا خانواده‌های بی‌سرپرست را شناسایی و کمک‌های مادی و معنوی‌ را به این خانواده‌ها ارائه دهد.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته با توجه به بودجه ای که در اختیارمان قرار گرفته این کار را انجام می‌دهیم و تلاش می کنیم از آلام این خانواده‌ها بکاهیم.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: در گذشته زندانی و خانواده او دارای یک تعریف بود و این باعث می‌شد که خانواده زندانی خود را از جامعه دور کند و از دیگر افراد جامعه فاصله بگیرد، اما ما تلاش کردیم و با برگزاری جلسات متعددی گفتیم که اگر فردی مرتکب بزه شده خانواده او نباید از بزه این فرد آسیب ببیند.

جهانگیر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه طرح وب‌کم که قرار بود در راستای ارتباط خانواده زندانی با شخص زندانی در سال 93 به مرحله اجرا دربیاید؟ گفت: جزییات این موضوع را نمی‌دانم و باید آن را بررسی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر انتقال زندانیان به شهرهای خود گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و زندانیانی که امکان داشته باشد به محل شهرستان خود منتقل می‌شوند. امسال این موضوع را با توجه به ظرفیت زندان‌هایمان اجرایی می کنیم.

خبرنگاری با اشاره به اتفاقاتی که در بند 350 اوین رخ داد از رییس سازمان زندان‌ها پرسید دولت در رابطه با این موضوع در حال تهیه گزارشی است، آیا دولت اجازه دخالت در این رابطه را دارد؟ همچنین سیاست‌های سازمان زندان‌ها در مورد بازرسی‌های دوره‌ای چگونه است اظهار کرد: بازرسی به عنوان یک وظیفه سازمانی از زمان‌های گذشته در سازمان زندان‌ها وجود داشته و این سازمان علاوه بر اختیار مسئولیت دارد که بازرسی‌های دوره‌ای را در داخل زندان داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف از بازرسی‌ها به این دلیل است که زمینه‌های تجاوز به حقوق سایرین فراهم نشود. یعنی زندان باید برای همه افرادی که در آن حضور دارند محیط امنی باشد و اینگونه نباشد که بخشی خدای نکرده محیط را برای خودشان امن و برای عده‌ای دیگر ناامن کند. بنابراین بازرسی‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: بازرسی‌هایی که انجام می گیرد باید به صورت مستمر باشد و اتفاقی تلقی نشود تا افراد بدانند در سایه این بازرسی می‌توانند در آرامش بسر برند
اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ماجرای بند 350 زندان اوین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات رییس سابق سازمان زندان‌ها در مورد بند 350 اوین



اخبار,اخبار سیاسی ,بند 350 اوین

 

اخبار سیاسی - رییس سابق سازمان زندان‌ها: خوشبختانه آرامش به بند 350 اوین بازگشت

رییس سابق زندان‌های کل کشور همچنین در مورد ملاقات زندانیان بند 350 با خانواده‌هایشان، گفت: دیدار زندانیان با خانواده‌ها صورت گرفته است.

رییس سابق سازمان زندان‌های کشور گفت: خوشبختانه آرامش به بند 350 اوین بازگشته است و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان رییس کل دادگستری استان تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود روزنامه ابتکار به دلیل درج مطلبی در رابطه با بند 350 اوین توقیف شده است، آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: در این مورد چیزی نمی‌دانم.

وی همچنین درباره این موضوع که آیا به دلیل انتشار مطالب درباره بند 350 اوین از رسانه‌های داخلی شکایت کرده‌اید؟ گفت: من از رسانه‌ای به دلیل درج مطالب در رابطه با موضوع بند 350 شکایت نکردم.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه از بند 350 خبر دارید؟ گفت: آرامش به این بند برگشته و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.

رییس سابق زندان‌های کل کشور همچنین در مورد ملاقات زندانیان بند 350 با خانواده‌هایشان، گفت: دیدار زندانیان با خانواده‌ها صورت گرفته است.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد تغییر رییس زندان اوین، گفت: این خبر صحت ندارد و رییس زندان اوین تغییری نکرده است.

وی در مورد پرونده شخصی که به بی‌بی‌سی فارسی اطلاعات دروغ در رابطه با بند 350 منتقل می‌کرد، گفت: پرونده این شخص به دادسرا ارسال شده است.

اخبار سیاسی - ایسنا