اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات وكیل «خاله شادونه» درباره حادثه خرمدره



توضیحات وكیل «خاله شادونه» درباره حادثه خرمدره

سركار خانم ملیكا زارعی از سن 9 سالگی مجری برنامه كودك بوده و در طول 16 سال مجری‌گری خود، به اندازه‌ای در بین كودكان و حتی والدین آنها محبوب است كه كمتر كسی است كه از آوازه شهرت وی بی‌خبر باشد. بر این اساس همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط ارگان‌های مختلف انقلابی، دولتی و غیر دولتی از ایشان مثل سایر هنرمندان دیگر جهت برگزاری مراسم دعوت به عمل می‌آید.

وكیل مجموعه عوامل اجرایی برنامه جنگ شادی با حضور «خاله شادونه» در شهرستان خرمدره با ارسال نمابری به ارائه توضیح پیرامون حادثه رخ داده در این شهرستان پرداخت.

 

به گزارش ایسنا، متن نمابر ارسالی از سوی داود كرمی ارسال شده، به شرح زیر است:

«اكنون پنج روز از حادثه تلخ و تاسف‌بار كشته شدن سه تن از كودكان معصوم شهرستان خرمدره و ابهر و مجروح شدن تعدادی دیگر از كودكان شركت‌كننده در مراسم جشنی كه اشك را جایگزین شادی كرد، گذشته است؛ واقعه اندوهناكی كه از همان ابتدا در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته و هر كسی از ظن خود بنا بر رسم پیشین كه متاسفانه دیگر اكنون نهادینه شده است در خصوص ماجرا و حواشی آن اظهار نظر كرده و قبل از تحقیق و بررسی از سوی مراجع ذی‌ربط، علت حادثه و عاملان احتمالی آن را در رسانه‌های خبری و ملی به اقصی نقاط جهان مخابره كردند.

برنامه‌گذار مراسم جشن در ساعات اولیه واقعه بازداشت شده و خانم ملیكا زارعی (خاله شادونه) نیز كه پس از 40 دقیقه از پایان مراسم در مسیر بازگشت به تهران از اتفاق ناگوار حادث شده مطلع شده بود، بر اثر تالمات روحی ناشی از كشته شدن كودكانی كه 16 سال از عمر خود را صرف شادی آنها كرده بود، در طول این پنج روز در بستر اندوه قرار گرفته و نیز به دلیل عدم اطلاع از جزئیات اجرایی مراسم كه هیچ نقشی در آن نداشته، امكان دفاع از خود را نداشته است.

 

اطرافیان وی نیز بنا به توصیه و تاكید بنده كه در طول عمر حرفه‌ای وكالت، همواره موكلان را از ورود به عرصه رسانه‌ای كردن موضوع پرونده قضایی، منع كرده و خود نیز هرگز در این مسیر نیفتاده و همواره تابع تصمیمات و آرای قضایی بوده و بر نتایج حاصله احترام گذاشته‌ام، از ورود به عرصه اطلاع‌رسانی پرهیز كردند.

 

متاسفانه آنچه در این چند روز در عرصه رسانه‌های مكتوب و غیرمكتوب گذشت، اطلاع‌رسانی یك‌طرفه و یك‌سویه‌ای بود كه نوك پیكان مسئولیت را به سوی برنامه‌گذار مراسم نشانه رفت. او كه به دلیل بازداشت، امكان دفاع از خود را نداشته و مجری مراسم نیز بر اساس آنچه كه بدان اشاره شد، به عرصه رسانه جهت دفاع از خود و برنامه‌گذار برنامه‌اش ورود پیدا نكرد؛ لذا علی‌رغم اطلاعات غلط و بی‌اساس منتشر شده، عده زیادی در جهت دفاع از هنرمند محبوب خود پرداختند و ضمن تسلی و دلداری، ایشان را به صبر و تحمل دعوت كردند اما برخی از رقبای برنامه محبوب خاله شادونه، حسودانه تلاش كردند در خلاء حضور ایشان و تبلیغات ناجوانمردانه صورت گرفته پای خود را جای برنامه محبوب وی بگذارند و عده‌ای معدود نیز نوك پیكان حمله را به سوی وی نشانه رفتند.

 

آنچه مرا وادار كرد تا به این سكوت خبری پایان داده و علی‌رغم میل باطنی و از روی اضطرار لب به سخن بگشایم، مطالعه تاسف‌بار مطلبی بود كه از سوی فردی در یكی از روزنامه‌های 26 اردیبهشت‌ماه درج شده بود.»

 

در ادامه توضیحات كرمی با انتقاد از نویسنده مطلب مذكور آمده است: «سركار خانم ملیكا زارعی از سن 9 سالگی مجری برنامه كودك بوده و در طول 16 سال مجری‌گری خود، به اندازه‌ای در بین كودكان و حتی والدین آنها محبوب است كه كمتر كسی است كه از آوازه شهرت وی بی‌خبر باشد. بر این اساس همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط ارگان‌های مختلف انقلابی، دولتی و غیر دولتی از ایشان مثل سایر هنرمندان دیگر جهت برگزاری مراسم دعوت به عمل می‌آید.

 

از شهرداری تهران گرفته تا نیروی مقاومت بسیج، وزارت كشور، نیروی هوایی، كمیته امداد، نیروی انتظامی، نیروی دریایی، موسسه خیریه محك و ... در تهران و شهرستان‌ها از ایشان در طول دوران مجری‌گری‌اش دعوت به عمل آمده است. موسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی نیز از سال 85 تا به حال با حضور ایشان حداقل 100 برنامه در شهرستان‌های مختلف كشور برگزار كرده‌اند و با موسسه صدای آریای وطن (برنامه‌گذار جشن خرمدره) نیز حداقل 30 برنامه موفق با حضور خاله شادونه با موفقیت كامل برگزار شده است كه برنامه خرمدره نیز در راستای برگزاری جشن‌های مورد اشاره در دستور كار موسسه آریای وطن قرار گرفته و پس از پیگیری‌های لازم و اخذ مجوزهای قانونی از سوی مراجع ذی‌ربط، از خانم ملیكا زارعی برای اجرای برنامه دعوت به عمل آمده و ایشان نیز صرفا مجری برنامه بوده و هیچ نقشی در روند اجرایی برنامه نداشته‌ است.

 

در راستای اجرای برنامه جشن، حسب اسناد و مدارك موجود، اقدامات زیر از سوی مدیریت شركت صدای آریای وطن و مراجع مربوطه انجام شده است:

1- در تاریخ 91/2/16 بنا به تقاضای شركت صدای آریای وطن با مدیریت آقای امین تدین برای اجرای برنامه جشن كودك با حضور سركار خانم ملیكا زارعی (خاله شادونه) مجوز اجرای برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره به شماره 157/91/ف صادر شده است.

 

2- در تاریخ 91/2/17 طی نامه شماره 623/14/4727 از طرف فرمانداری شهرستان خرمدره (با امضای معاون محترم فرماندار)، تصویر درخواست مدیریت شركت آریای وطن به انضمام مجوز صادره از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هماهنگی‌های لازم، به نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره ارسال شده است.

 

3- در تاریخ 91/2/17 طی قراردادی فیمابین آقای امین تدین (برنامه‌گذار جشن كودك) و نمایندگی بیمه ایران، سالن محل برگزاری جشن مذكور تا ظرفیت 3500 نفر برای پرداخت خسارات جانی، منعقد شده است.

 

4- در تاریخ 91/2/20 مبلغ 4 میلیون ریال، جهت برقراری نظم و امنیت مراسم، طی یك فقره فیش به شماره 58479 به حساب فرماندهی انتظامی شهرستان خرمدره در موسسه مالی، اعتباری قوامین واریز شده است.

 

5- النهایه در تاریخ 91/2/21 طی نامه شماره 709/23/4727 (دومین نامه) از سوی فرمانداری شهرستان خرمدره (با امضای معاون محترم فرماندار) خطاب به اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره، اجرای برنامه جنگ شادی از نظر فرماندار مذكور بلامانع اعلام شده است.

 

6- تعداد 2750 فقره بلیط، توسط مراكز فروش اعلام شده از سوی شركت صدای آریای وطن به فروش رسیده، تعداد 200 فقره نیز در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری خرمدره جهت میهمانان اداری قرار گرفته كه با جمع آمارهای مذكور حدود 2950 فقره بلیط (تقریبا معادل ظرفیت اسمی سالن مراسم) در اختیار شركت‌كنندگان قرار گرفته است.

 

اكنون پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرمدره تشكیل شده كه با تلاش شبانه‌روزی ماموران محترم آگاهی شهرستان و استان و بنا به اطمینانی كه به دستگاه محترم قضایی و نیز عوامل محترم قضایی استان اعم از رییس كل محترم دادگستری استان، رییس محترم دادگستری شهرستان خرمدره، دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و بازپرس محترم پرونده وجود دارد، یقین داریم كه مسیر پرونده در مجرای قانونی قرار گرفته و با استفاده از اسناد و مدارك موجود در پرونده و با به‌كارگیری كارشناسان زبده در این خصوص، مسببین اصلی حادثه شناسایی و برخورد قانونی لازم با آنها صورت خواهد گرفت لذا از اظهار نظر در خصوص علت حادثه تا اعلام نظر مراجع ذی‌ربط پرهیز می‌كنم.

 

از مدیركل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خاطر موضع خوبی كه در جهت آزادی موكل از بازداشت گرفتند، نهایت سپاسگزاری را داشته و امیدواریم مسئولان سیاسی شهرستان و استان نیز با مواضع قانونی توام با تدبیر و پرهیز از پیش‌داوری عجولانه در جهت از بین بردن التهاب رسانه‌ای كاذبی كه به صورت یك‌طرفه علیه برگزاركنندگان مراسم جشن به وجود آمده است، تلاش كنند.

 

از خداوند متعال برای بازماندگان كودكان معصوم درگذشته در جهت تحمل مصیبت عظیم وارد شده بر‌ آنها، صبر و برای تاریخ‌نویسان واقعه نیز اندكی انصاف و پرهیز از غرض‌ورزی و پیش‌داوری را مسئلت دارم.»/ایسنا


ویدیو مرتبط :
گریه خاله شادونه در تلویزیون بعد از ماجرای خرمدره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویری از برنامه خاله شادونه در خرمدره+ عکس سه کودک کشته شده



تصویری از برنامه خاله شادونه در خرمدره+ عکس سه کودک کشته شده/عکس ارسالی خوانندگان

حوادث - مرگ سه کودک در انتهای برنامه خاله شادونه در خرمدره، هنوز اتفاق شوک اوری است. گفته شده به دلیل حضور مادران و کودکان در این مراسم، هیچ تصویری از ان وجود ندارد. اما یکی از کاربران خبرآنلاین، تصویری از این مراسم ارسال کرده است که گویا در یک وبلاگ منتشر شده./خبرآنلاین



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب