اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات وزیر تعاون در خصوص نحوه توزیع بسته‌های امنیت غذایی



اخبار,اخبار اقتصادی ,علی ربیعی

 

اخبار اقتصادی - وزیر کار: بسته های امنیت غذایی به زودی توزیع می شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی نحوه توزیع بسته‌های امنیت غذایی اعلام خواهد شد و مشمولان در این زمینه معرفی می‌شوند.

علی ربیعی با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای توزیع بسته‌های امنیت غذایی به خانواده‌های نیازمند و مددجویان دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد پیش بینی شده است، گفت: به‌زودی نحوه توزیع این بسته‌ها در یک نشست خبری اعلام می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که چه تعداد نفر و خانواده از این بسته‌ها استفاده خواهند کرد، گفت: در حال حاضر نمی‌توان آمار آن را اعلام کرد ولی قطعاً مددجویان از این تسهیلات استفاده خواهند کرد.

ربیعی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که چه اقلامی برای این بسته‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در این مورد نیز در آینده و در نشست خبری اعلام می‌کنم.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
توزیع بسته های غذایی بین خانواده های دیالیزی در موسسه خیریه نورالزهرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر تعاون درباره توزیع سبد امنیت غذایی



اخبار ,اخبار اقتصادی , سبد امنیت غذایی

اخبار اقتصادی - ربیعی: سبد امنیت غذایی توزیع می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل دومین جلسه شورای عالی رفاه طی هفته های آینده خبر داد و گفت: ارائه سبد امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد اما منتظریم جامعه هدف آن به تصویب هیئت وزیران برسد.

 به گزارش مهر، علی ربیعی روز یکشنبه در حاشیه همایش علمی کاربردی مدیران سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: به دنبال برگزاری این جلسه در اولین فرصت هستیم و پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آتی دومین جلسه شورای عالی رفاه برگزار شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه زمانی سبد امنیت غذایی بین نیازمندان و محرومان توزیع خواهد شد گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و به زودی نحوه توزیع آن اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به 6 برنامه پیش‌بینی شده از سوی این وزارتخانه برای سازمان بهزیستی گفت: NGO ها سرمایه‌های اجتماعی‌های بهزیستی هستند و باید در راستای افزایش آنها گام برداریم ضمن اینکه باید در جهت اصلاح نوع فعالیت NGO ها و تخصصی کردن آنها به سبک جدید حرکت کنیم.

 

وی افزود: دومین برنامه‌ای که باید مورد توجه مدیریان بهزیستی قرار گیرد گسترده‌تر کردن مشارکت‌های مردمی با اشکال جدید و کمک گرفتن از تجارب گذشته است به طوری که ما می‌توانیم از نظام سنتی در حوزه مشارکت‌های مردمی از جمله وقف استفاده کنیم و بازتعریفی را از آن به اشکال جدید داشته باشیم.

 

ربیعی ادامه داد: برنامه دیگری که باید در سال 93 اجرا شود این است که قوانین دست و پاگیر سازمان بهزیستی باید مرتفع شود و قوانین و مقررات قانونی بازنگری شود که می‌تواند ظرفیت‌های قانونی در مجلس و دولت استفاده کرد و جایگاه قانونی بهزیستی رزا ارتقا داد به طوری که باید قوانینی برای بهزیستی به تصویب برسد که به سمت آسان کردن فعالیت‌ها سوق پیدا کند ضمن اینکه قانون باید به شکلی باشد که فعالیت‌های سازمان بهزیستی سریع و صحیح باشد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به چهارمین برنامه سازمان بهزیستی در سال 93 اشاره کرد و گفت: بردن عملیات بهزیستی به خانه‌ها یکی دیگر از سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که شیرخواران و معلولان در کنار خانواده‌هایشان زندگی کنند.

 

وی از توجه به آسیب‌های جدید اجتماعی و شناسایی آنها و همچنین توانمند‌سازی به شکل‌های جدید از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال 93 خواهد بود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش گفت: برخی از افرادی به طور طبیعی مستضعف می‌شوند و برخی دیگر به دلایل بی‌برنامگی و نبود ساختار مستضعف و محروم می‌شوند و ما در قبال همه آنها مسئولان هستیم.یکی از اهداف و وظایف سازمان بهزیستی توجه به گروه‌های خاص و به ویژه معلولان است که اگر این وظیفه و این نگاه را از این سازمان بگیریم دیگر بهزیستی وجود ندارد.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای انقلاب و شهدای هسته‌ای گفت: من در فرمایشات و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب دقت زیادی کرده‌ام و ایشان توجه ویژه‌ای را به رفاه اجتماعی و همچنین توجه به محرومان داشته‌اند.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: برای زدودن محرومیت در جامعه باید با برنامه‌ریزی حرکت کنیم که برای این موضوع باید به نکات مهمی توجه شود ضمن اینکه یکی از ابعاد محرومیت فراهم کردن فرصت‌های نابرابر اجتماعی است که بخشی از آن مربوط به نابرابری‌های ذاتی و بخشی دیگر مربوط به ساختار است که ما در مقابل هر دوی آن مسئول هستیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بهزیستی یکی از سازمان‌های دولتی است که دولت تکالیفی را برای این سازمان مشخص کرده است و این سازمان موظف است شرایطی فراهم کند که افرادی که دچار شرایط نابرابری می‌شوند را همراهی و شرایط برگشت آنها را فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید توجه به مقوله رفاه اجتماعی است گفت: در این زمینه دستگاه‌های حمایتی از جمله مجموعه امداد و بهزیستی نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ما از نظر منابع مالی در مقایسه با سایر کشورها در حوزه کاهش آسیب‌ها کم هزینه‌ نکرده‌ایم گفت: یکی از دلایلی که ما نتوانسته‌ایم در این زمینه موفق شویم این است که یک چشم‌انداز در این زمینه نداشته‌ایم. با شروع فعالیت دولت تدبیر و امید و در گام نخست شورای عالی رفاه با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شد به طوری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول سیاستگذاری مسائل رفاهی در دولت شد.

 

به گفته ربیعی، در شورای عالی رفاه ما ابتدا با سیاست‌های رفاهی شروع کردیم و در ادامه لایه‌های رفاهی را مورد توجه قرار داده‌ایم که یکی از این لایه‌ها فعالیت‌های سازمان بهزیستی است و بنا داریم با برنامه‌ریزی به سمتی برویم که محرومیت ناشی از ساختار‌های اجتماعی و برنامه‌های غلط را کم کنیم.

 

وی به آسیب‌شناسی برخی از فعالیت‌های بهزیستی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: باید تحلیلی از آسیب‌ها داشته باشیم ضمن اینکه هم‌اکنون یکی از اشکالاتی را که به سازمان بهزیستی می‌گیرند این است که این مجموعه باید در خصوص آسیب‌های جدید با برنامه عمل کند و در واقع آژیر خطر آسیب‌ها در سازمان بهزیستی و یا در مجموعه دیگری به صدا درآید.باید مرکز مطالعات را در بهزیستی راه‌اندازی کنیم و جامعه را نسبت به آسیب‌ها حساس کنیم.

 

ربیعی از تمام مدیران بهزیستی خواست تنها به حرف زدن و صحبت کردن اکتفا نکنند و در واقع به سمت عمل کردن گام بردارند و یکی از کارهایی که در بهزیستی باید راه‌اندازی شود گفتمان‌سازی در جامعه پیرامون مسائل اجتماعی است ضمن اینکه باید توجه ویژه‌ای به مشارکت NGO ها و گروههای حمایت شونده و خیرین صورت گیرد.

اخبار اقتصادی - مهر