اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات مدیرعامل شرکت پست درباره نرخ هزینه های پستی



اخبار ,اخبار اقتصادی , نرخ هزینه های پستی

 

اخبار اقتصادی - مدیرعامل شرکت پست: نرخ هزینه های پستی بتدریج افزایش می یابد

سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی براین بوده که شرکت پست باید به بخش خصوصی واگذار شود اما باتوجه به کارکردهای زیادی که پست دارد بنا شده دولتی بماند.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: نرخ پیشنهادی خدمات پستی درسالجاری به تدریج و در دو مرحله افزایش می یابد.
 
حسین مهری،چهارشنبه در بندرعباس در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش حامل های انرژی، هزینه های شرکت پست نیز به تبع آن افزایش می یابد اما سعی داریم این افزایش به صورت مرحله ای باشد تا فشاری بر مردم وارد نشود.
 
وی بیان داشت: در بحث مطبوعات و جابه جایی کتاب افزایش هزینه پستی نداریم و در پست نامه های عادی تنها10 درصد افزایش پیش بینی شده اما مابقی سرویس های پستی افزایش تدریجی خواهند داشت.
 
مدیرعامل شرکت پست درخصوص واگذاری شرکت پست به بخش خصوصی اظهارکرد: سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی براین بوده که شرکت پست باید به بخش خصوصی واگذار شود اما باتوجه به کارکردهای زیادی که پست دارد بنا شده دولتی بماند.
 
مهری گفت: پست در هیچ کجای دنیا به بخش خصوصی واگذار نشده و با بررسی های تطبیقی که صورت گرفت سال گذشته این شرکت از دستور واگذاری خارج شد وامسال نیز طی نشستی که با مقامات عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفت بناست این شرکت زیر نظر حاکمیت دولت باشد.
 
وی کارکرد پست را ایجاد پل ارتباط میان دولت، مردم، دولت با حاکمیت و دولت با دولت است، ادامه داد: این رابطه سبب می شود در بحث سالم سازی اداری فضا مناسب تر و از طرفی از مراجعه های مردم به سایر ادارات کاسته شود.
 
مدیرعامل شرکت پست در ادامه به مرسولات پستی به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی درجهان اشاره داشت وگفت: در حال حاضر سرانه مرسولات پستی در کشورهای جهان به ازای هر شهروند یکهزار مرسوله است که این موضوع در ایران به ازای هر شهروند هنوز به 10 مرسوله نرسیده که باید برای افزایش این رقم بیشتر تلاش شود.
 
وی بیان کرد: سال گذشته (1392) حدود 562 میلیون مرسوله در سطح کشور جابه جا شد که از افزایش 15 درصدی نسبت به سال ماقبل خود داشته است.
 
مهری گفت: سه سرویس پستی سال گذشته راه اندازی شده و امسال نیز 12 سرویس دیگر در دستور کار این شرکت است که اگر سرویس هایی جدید برای مردم نداشته باشیم به تدریج از گردونه حذف خواهیم شد. 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
کاهش نرخ سود بانک ها با کمترین هزینه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در خصوص جیره بندی آب



اخبار,اخبار اجتماعی ,جیره‌بندی آب

 

اخبار اجتماعی - جیره‌بندی آب نداریم، حتی در کرج

در خصوص شهر کرج باید بگویم که هیچ نوبت‌بندی برای این شهر اعمال نشده و ایستگاه پمپاژی در این شهر در حال احداث است که تا 15 تیرماه وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای اعمال جیره‌بندی و نوبت بندی برنامه‌ریزی شده آب در کشور نداریم، گفت: از مشترکان عاجزانه می‌خواهیم که برای پایداری شبکه آب و تأمین آب مورد نیاز صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا جیره‌بندی آب در کرج و یا سایر کلان‌شهرها صحت دارد یا خیر، گفت: بارها در سخنرانی‌ها و اظهارات خود اعلام کرده‌ام که هیچ نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب برنامه‌ریزی‌شده‌ای در شهرها و مخصوصاً کلان‌شهرها نداریم.

وی ادامه داد: از 6 ماه گذشته با همکاران خود در آبفا برنامه‌ریزی برای تامین آب را در سراسر کشور آغاز کردیم که این اقدامات با اصلاح شبکه و حفر چاه‌های مورد نیاز آغاز شد.

جانباز تاکید کرد: سیستم آبرسانی شرکت‌های آبفا با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف آب آمادگی کاملی برای تأمین آب مورد نیاز دارد و باز هم تأکید می‌کنم که هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی برنامه‌ریزی شده آب برای کلانشهرهایی مثل تهران، اصفهان، مشهد و حتی کرج که این روزها در خصوص آن صحبت می‌شود، نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: ذات تأسیسات زیربنایی این است که با وجود مشکلاتی، خطوط آبرسانی آسیب می‌بیند و یا دچار قطع برق می‌شود پس با وجود اینگونه حوادث، قطعی آب در شبکه یک موضوع کاملاً عادی است که ممکن است در هر یک از نقاط کشور هر لحظه رخ دهد.

جانباز گفت: آنچه که وزارت نیرو و شرکت آبفا بارها اعلام کرده و بر وری آن تاکید کرده است این است که نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب برنامه‌ریزی شده در کشور نداریم.

توزیع آب شهر کرج افزایش می‌یابد

وی در پاسخ به این سوال که در خبرها داشتیم که شهر کرج با نوبت‌بندی آب مواجه شده است، گفت: در خصوص شهر کرج باید بگویم که هیچ نوبت‌بندی برای این شهر اعمال نشده و ایستگاه پمپاژی در این شهر در حال احداث است که تا 15 تیرماه وارد مدار می‌شود.

جانباز افزود: با احداث این ایستگاه پمپاژ توزیع آب در شهر کرج افزایش می‌یابد و یک توزیع آب موزون و پایدار را در شهر کرج شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در شهر تهران 2.5 درصد و در کل کشور 2.2 درصد مصرف آب افزایش یافته است پس می‌بینیم که مصرف آب در حال افزایش است.

وی ادامه داد: عاجزانه از مشترکان سراسر کشور می‌خواهیم که صرفه‌جویی 10 تا 15 درصدی آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانیم آب شرب پایداری را در شبکه آبرسانی داشته باشیم و فصل تابستان را بدون هیچ مشکلی سپری کنیم.

اخبار اجتماعی - فارس