اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات فیروزآبادی درباره سخنان اخیرش:حاکمان ترکیه دوستان ما هستند/ قطر در مساله لبنان خیلی کمک کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روابط ایران با همسایگان حسنه است/نگرانی ما از تکفیری‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که با همه همسایگان خود روابط حسنه دارد و وجود بعضی اختلافات یا سوء تفاهم ها، تأثیری در روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه نخواهد داشت.

سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار  فارس، در پاسخ به سوالی در خصوص موضع‌گیری اخیر وی در مورد تعدادی از کشورهای منطقه غرب آسیا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که با همه همسایگان خود روابط حسنه دارد، وجود بعضی اختلافات که زمینه تاریخی یا سوء تفاهم دارد تاثیری در روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه نخواهد داشت.

فیروزآبادی افزود: از این بابت است که بنده در صحبت‌هایی که می‌کنم به کشورهای همسایه می‌گویم «دوستان ما»، مثلا ما با ترکیه روابط طولانی در انقلاب اسلامی داریم و کسانیکه اکنون در ترکیه حکومت می‌کنند دوستان انقلاب اسلامی و حامیان جمهوری اسلامی ایران هستند و یا قطر در قضیه لبنان کمک‌های زیادی به حل مسائل کرد، آنچه از من توسط خبرگزاری‌ها نقل شده است به مناسبت ماه مبارک رمضان و از باب امر به معروف و نهی از منکر به دوستانمان بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: ملت‌های اسلامی مخصوصا ترکیه اشتراکات زیادی با انقلاب‌ اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دارند که ما این اشتراکات را زمینه ساز وحدت اسلامی می‌دانیم، بنابراین اختلافات بین کشورهای اسلامی خلاف قرآن است و ما مایلیم روابط دوستانه در جهت اقتدار مسلمانان در منطقه غرب آسیا و جامعه بین الملل را پاسداری کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دشمنان ما آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند که در این زمینه نیز ما با اینها اختلافات مبنایی و ایدئولوژیک داریم و آنها دائما علیه اسلام و مسلمانان توطئه می‌کنند و بایستی ما مسلمانان هشیار باشیم که توطئه‌های ابرسرمایه‌داری و صهیونیستی علیه اسلام است و آنها با اسلام کار دارند و با نام کشورهای اسلامی کاری ندارند. موضوع اصلی دفاع از اسلام، قرآن، کعبه و ایمان مسلمانان در برابر تهاجم فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی توطئه‌گران غربی است. بنده به مناسبت این ایام نورانی ماه مبارک به برادران در ترکیه، قطر و عربستان سلام و به اشتراکات اسلامی‌مان افتخار می‌کنم.

فیروزآبادی در پایان اظهار داشت: نگرانی ما تقویت تکفیری‌ها و استفاده آمریکا از آنها در آینده در کشورهای اسلامی است که این یک حقیقت پنهان نشدنی است و امیدوارم همه دوستان ما متوجه باشند که رسول خدا(ص) فرمودند: «هر کسی ظالمی را تایید و تقویت کند، آن ظالم بر او مسلط خواهد شد»./فارس

 


ویدیو مرتبط :
سخنان مهم سرلشکر فیروزآبادی درمورد گروه تروریستی داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران ازهرگونه کمک به لبنان دریغ نخواهد کرد



 

ایران ازهرگونه کمک به لبنان دریغ نخواهد کرد

 

سید حسن نصرالله: تعهد می دهم که ایران از هرگونه کمک به لبنان دریغ نخواهد کرد

وی خاطر نشان کرد : من تعهد می دهم که حزب الله با قدرت و از روابط دوستانه اش استفاده می کند تا ایران ارتش لبنان را به سلاح تجهیز کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حمایتهای مستمر جمهوری اسلامی ایران از لبنان تاکید کرد : من تعهد می دهم که حزب الله با قدرت و از روابط دوستانه اش استفاده می کند و مطمئنم ایران هرگز از هر گونه کمک به لبنان دریغ نخواهد ورزید.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به موضوع تجهیز ارتش لبنان اشاره کرد و گفت: ما در لبنان درباره تجهیز ارتش اتفاق نظر داریم.

وی افزود: پس از رویارویی در العدیسه (میان ارتش لبنان و نظامیان متجاوز صهیونیست) که مفاهیم فراوانی دارد، موضوع تجهیز ارتش مطرح شد، آنچه در العدیسه رخ داد، فاش کرد که آمریکایی ها و سلاحهایی که می خواهند به ارتش بدهند، آنها تصور می کنند این سلاح برای مقابله با اسرائیل به ارتش لبنان داده نمی شود، بلکه به خاطر محاسبات داخلی است که آن را مقابله با تروریسم می نامند.

وی افزود : این مسئله پس از حادثه العدیسه فاش شد و سبب به وجود آمدن بحث و جدل در کنگره آمریکا و میان پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) شد به اینکه آیا این حمایت را متوقف کنیم یا خیر؟ برخی از اعضای کنگره خواستار گشودن تحقیق برای دانستن این مسئله شدند که آیا سلاح ارتش در العدیسه از آمریکا آمده است یا خیر ؟

نصرالله گفت : آمریکایی ها این بهانه را مطرح خواهند کرد که برای مقابله با حزب الله نباید تجهیز ارتش لبنان را متوقف کنیم، زیرا سبب می شود لبنان در دست حزب الله بیفتد. بنابراین ما سبب خیر نزد دوست و دشمن هستیم.

وی افزود : در دیداری که با نخست وزیر شهید رفیق الحریری داشتم، او به من گفت هیچ نگرانی درباره فروپاشی اقتصاد لبنان وجود ندارد، زیرا جهان اجازه چنین فروپاشی را نخواهد داد، به اعتقاد حریری، جهان به مشکلات ما توجهی نمی کند، زیرا در صورت فروپاشی وضعیت اقتصادی، جهان اینگونه تصور می کند که لبنان در دست حزب الله می افتد.

دبیرکل حزب الله گفت : در پرونده الغجر، تلاشهایی برای متقاعد کردن دشمن برای عقب نشینی از بخش لبنانی این روستا انجام می شود و تمام تلاشهای بین المللی در این زمینه است که اسرائیل متقاعد شود از الغجر عقب نشینی کد زیرا چنین کاری منطق مقاومت را تضعیف می کند، من به آنها می گویم اسرائیل هرگز خارج نخواهد شد مگر به سبب وجود مقاومت لبنان، حتی اگر با این رژیم در مزارع اشغالی شبعا نجنگیم.

نصرالله خاطر نشان کرد : همه ما خواهان تجهیز ارتش هستیم، اولین گزینه در این زمینه اختصاص بودجه ای برای خرید سلاح است، چرا که این مسئله هزینه بر است؛ گزینه دوم جمع آوری کمک است که جناب رئیس جمهوری خواستار آن شده است، البته این کار خوبی است، اما همانطور که گفته شد و همانطور که رئیس جمهوری و ژنرال عون گفته و من هم تاکید می کنم که کمکهای مردمی برای تجهیز ارتش کافی نیست.

وی افزود : ارزش کمکهای مردمی که برای مقاومت جمع آوری می شود، در درجه نخست، معنوی است و برای ارتش هم اینگونه است.

دبیرکل حزب الله گفت : اما گزینه سوم این است که تمام کشورهای عربی می گویند لبنان را دوست دارند، همچنین کشورهایی هستند که دوستان ما به شمار می روند، پیشنهاد می کنم دولت لبنان نوعی سلاح مورد نیاز ارتش را مشخص کند و سپس نمایندگانی به کشورهای عربی بفرستد و بگوید ما از شما پول نمی خواهیم، بلکه سلاح می خواهیم، ما کالا می خواهیم نه پول.

وی خاطر نشان کرد : می توان بدون بودجه اقدام به تجهیز ارتش کرد، ما در وضعیت فوق العاده ای قرار داریم.

نصرالله افزود : رویارویی العدیسه خطرناک تر از ربودن نظامیان در مرزها به شمار می رود، ما شهدایی در این حادثه تقدیم کردیم، آنها(صهیونیستها) در کریات شمونه گریختند ولی جنگی رخ نداد، به هر حال ما در وضعیتی قرار داریم که طولانی شدن بررسی امور امکان ندارد، بلکه باید ارتش لبنان را از طریق دوستان عرب تجهیز کنیم.

ایران از حمایت ارتش لبنان دریغ نخواهد کرد

دبیرکل حزب الله لبنان درباره امکان کمک ایران به تجهیز ارتش لبنان گفت: در جریان انتخابات پارلمانی اخیر لبنان من این مسئله را مطرح کردم که در صورت پیروزی در انتخابات، می توانیم از ایران و سوریه برای تجهیز ارتش کمک بگیریم، اما به سبب شکاف سیاسی جار و جنجال به راه انداختند، امروز با گرفتن سلاح از ایران موافقت می کنند، اما بدون شروط، من از دولت می خواهم برای درخواست کمک از ایران تصمیم بگیرد.

وی خاطر نشان کرد : من تعهد می دهم که حزب الله با قدرت و از روابط دوستانه اش استفاده می کند تا ایران ارتش لبنان را به سلاح تجهیز کند.

نصرالله گفت : رئیس جمهور دکتر احمدی نژاد به لبنان سفر می کند و بر این باورم که ایرانی که در طول 28 سال بدون هر گونه منت و همواره از لبنان حمایت کرده است، هرگز از هرگونه کمک به ارتش لبنان دریغ نخواهد ورزید...../تحلیل:عصرایران