اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت دانایی‌فر



اخبار,اخبار سیاسی ,وضعیت دانایی‌فر

 

اخبار سیاسی - فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان:
در مورد وضعیت دانایی‌فر خبر قطعی وجود ندارد

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: زمانی می‌توان زنده بودن یا شهادت دانایی‌فر را تأیید کرد که مدارک مستند وجود داشته باشد که تا این لحظه خبر قطعی در این زمینه وجود ندارد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: زمانی می‌توان زنده بودن یا شهادت دانایی‌فر را تأیید کرد که مدارک مستندی داشته باشیم.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا زمانی که فیلم، عکس یا جنازه این فرد وجود نداشته باشد نمی‌توان عنوان کرد که ایشان شهید شده است.

این مقام ارشد مرزبانی ادامه داد: در مورد دانایی‌فر خبر قطعی وجود ندارد نه می‌توانیم بگوییم زنده است و نه اینکه شهید شده است؛ اما به شدت پیگیر این قضیه هستیم و حتی مرزبان مقابل (پاکستان) موضوع را پیگیری می‌کند و قول داده نتیجه را به اطلاع برساند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امروز بعداز ظهر مرزبان درجه یک ایران با مرزبان درجه یک پاکستان قرار ملاقات در پاکستان دارند و موضوع اصلی این ملاقات پیگیری وضعیت دانایی‌فر است.

لازم به ذکر است که بعضی‌ از رسانه‌ها از قول رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی نقل کرده بودند که وضعیت دانایی‌فر به قطعیت رسیده و شهادت وی تأیید شده است.

اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
عزیزان مرزبانی تو سیستان و بلوچستان....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات فرمانده مرزبانی در مورد وضعیت گروهبان دانایی‌فر



اخبار,اخبار سیاسی , وضعیت  جمشید دانایی‌فر

 

اخبار سیاسی - فرمانده مرزبانی: گروهبان دانایی‌فر زنده است

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی گفت: بر اساس دلائل و قرائنی که داریم گروهبان «جمشید دانایی‌فر» از مرزبانان ربوده شده به دست گروهک تروریستی جیش‌العدل زنده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار حسین ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در حاشیه معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان هرمزگان، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، با اشاره به آخرین وضعیت گروهبان جمشید دانایی‌فر از مرزبانان ربوده شده ایرانی، اظهار داشت: بر همین اساس تلاش‌های مختلفی خصوصا در عرصه دیپلماتیک در جریان است تا بستر آزادی وی فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت پاکستان جلسه اختصاصی برای تامین امنیت مرز دو کشور به ریاست نخست وزیر این کشور را تشکیل داده است، بیان داشت: ماحصل این مذاکرات توسعه روابط امنیتی خصوصا در نقاط مرزی به منظور مقابله با اشرار و گروهک‌های مسلح است.

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر به‌کارگیری سرباز در نقاط حساس مرزی و انتقادات مطرح شده پیرامون این موضوع، خاطرنشان کرد: این‌گونه اظهارنظرها غیر تخصصی است و کلیه سربازانی که در مرزها خدمت می‌کنند، علاوه بر آموزش‌های قبل از اعزام به مرز، به طور روزانه نیز در حال آموزش‌های تخصصی هستند.

وی اضافه کرد: براساس تعریف سازمانی بخشی از ماموران مرزبانی را سرباز و بخش دیگری را نیروهای کادر تشکیل می‌دهند و مبنای عملکرد ما براساس میزان نیرویی است که در اختیار قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به تغییر شگردهای گروهک‌های تروریستی در اعمال خرابکارانه، یادآور شد: برخی از این شگردها حتی برای نیروهایی که 20 سال سابقه فعالیت در مرز دارند، هم جدید است.

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: به موازات توسعه آموزش‌ها و تجهیز به امکانات روز، براساس شگردهای جدید تبهکاران و متناسب با این روند در حال آموزش نیروهای خود هستیم.

وی در همین راستا به استفاده تروریست‌ها از بمب‌های ریموت‌دار کنار جاده‌ای اشاره کرد و گفت: استفاده از چنین امکاناتی نشان می‌دهد کار پلیس در برخورد با گروهک‌ها باید مجهز به فن‌آوری روز باشد تا آسیب‌پذیری نیروها کاهش یابد.

فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی همچنین گفت: به منظور تامین امنیت مرزها در استان سیستان و بلوچستان مرزبانی پوشش امنیتی خود را به میزانی توسعه داده است که تقریبا در مناطقی که قبلا تحت پوشش نبود هم نظارت جدی دارد.

وی در پایان از کاهش ورود مواد مخدر به کشور خبر داد و گفت: میزان کشفیات نیز در قاچاق سوخت و کالا، اسلحه، مشروبات الکلی و همچنین دستگیری افراد غیرمجاز  نسبت به سال قبل از 51 تا 200 درصد افزایش یافته که دلیل عمده آن توسعه فعالیت‌های ناجا هم در بحث تجهیزات و هم اقدامات عمرانی در مرزهاست.
اخبار سیاسی - فارس