اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات عضو شورای رقابت درباره قیمت خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - توضیحات عضو شورای رقابت درباره قیمت خودرو

ساز و کاری را باید تدارک ببینیم که خودروسازان ما بین 15 تا 30 درصد قیمت خودروهای شان را کاهس دهند. در این رابطه هم اصولی می توان طراحی کرد که خودروسازان ضرر نکنند و در مقابل مردم هم بتوانند خودرو را ارزان تر خریداری کنند.»

 نادر قاضی پور، عضو شورای رقابت در رابطه با آینده قیمت خودرو توضیح داد.

سریال«قیمت گذاری خودرو» روز چهارشنبه 22 مرداد وارد فازه تازه خود خواهد شد چرا که بسیاری از شهروندان آخرین تصمیم این شورا را نپذیرفتند و انتظار می رود با تجدید نظر بار دیگر قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

در همین رابطه نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس و از اعضای شورای رقابت به خبرآنلاین گفت: « شورای رقابت بنا دارد که قیمت خودرو کاهش پیدا کند. این قیمت هایی که اعلام شده چندان پذیرفته شده نیست. »

او ادامه داد: « ساز و کاری را باید تدارک ببینیم که خودروسازان ما بین 15 تا 30 درصد قیمت خودروهای شان را کاهس دهند. در این رابطه هم اصولی می توان طراحی کرد که خودروسازان ضرر نکنند و در مقابل مردم هم بتوانند خودرو را ارزان تر خریداری کنند.»

قاضی پور با اشاره به جلسه روز چهارشنبه شورای رقابت گفته های خود را اینگونه ادامه داد: « به هر حال ما روز چهارشنبه نشست مهمی خواهیم داشت و قطعا تلاش مان را خواهیم کرد که قیمت خودرو این روند کنونی را نداشته باشد و قیمت آن کاهش پیدا کند. »

گفتنی است چهارشنبه 22 مرداد قرار است بار دیگر شورای رقابت پرونده تعیین قیمت خودرو  را بررسی کند و به دنبال آن باید منتظر ماند و دید که آیا مهر تایید افزایش قیمت خودرو باقی خواهند ماند یا اینکه کاهش قیمت خروجی نشست شورای رقابت است. تاکنون در جریان تمامی این مبادلات و تأیید و تکذیب‌ها یک اتفاق همواره تکرار شده است و چیزی جز افزایش قیمت خودرو در بازار نبوده است.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
تعیین قیمت خودرو وظیفه شورای رقابت است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات شورای رقابت درباره قیمت خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - شورای رقابت: قیمت خودرو حداکثر 5.5 درصد افزایش یافته است

رییس شورای رقابت با بیان اینکه برخی اطلاعات غلط به مردم داده‌اند و قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد:اگر خودرو بالاتر از قیمت‌های اعلامی به فروش برسد افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز ملی رقابت و یا از طریق سایت این شرکت شکایت خود را مطرح کنند تا مرکز ملی رقابت به موارد تخلف رسیدگی کند.

رییس شورای رقابت در خصوص قیمت تندر 90 توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده،قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است.

رضا شیوا - رییس شورای رقابت - در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مطرح شدن افزایش 20 درصدی خودرو توسط برخی نمایندگان مجلس گفت:اعلام افزایش 20 درصدی قیمت خودرو کاملا بی پایه و اساس است و خودرو به طور میانگین 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رییس شورای رقابت با بیان اینکه برخی اطلاعات غلط به مردم داده‌اند و قیمت خودرو به طور میانگین 5.5 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد:اگر خودرو بالاتر از قیمت‌های اعلامی به فروش برسد افراد می‌توانند با مراجعه به مرکز ملی رقابت و یا از طریق سایت این شرکت شکایت خود را مطرح کنند تا مرکز ملی رقابت به موارد تخلف رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه خودروسازان اعلام کرده‌اند که قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت را رعایت می‌کنند، اظهار کرد:قیمت‌های جدید قراردادها، میزان تولید و وضعیت فروش را بهبود بخشیده و بازار حاشیه را از بین می‌برد.

شیوا درباره قیمت تندر 90 گفت:شورای رقابت در سال گذشته قیمت این خودرو را تعیین نکرده است به همین دلیل این خودرو در حال حاضر باید به قیمت سال قبل کارخانه در بازار به فروش برسد.

وی افزود:البته بعد از نشست خبری روز شنبه، مسئولان این شرکت به تکاپو افتاده و در حال ارائه اطلاعات هستند تا شورا بر اساس اطلاعات جدید قیمت گذاری را انجام دهد.بنابراین تا مشخص نشدن قیمت این خودرو،تندر 90 اجازه افزایش قیمت نداشته و باید با همان قیمت کارخانه در سال گذشته فروخته شود.
اخبار اقتصادی - ایسنا