اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات اژه ای درباره تفکیک جنسیتی و...


محسنی اژه ای درباره موضوع تفکیک جنسیتی که از سوی شهرداری تهران مدنظر است اظهار داشت: کرامت و راحتی زن با این امر صورت می‌گیرد در واقع وقتی زنی در یک محیط با سه مرد باشد و در محیطی دیگر با چندین زن دیگر باشد متوجه می‌شود که راحتی ان به وضوح با محیطی است که در ن همه زن هستند.

خبرگزاری تسنیم: شصت‌وششمین نشست خبری حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضاییه از ساعت 14 با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشور آغاز شد.

محسنی‌اژه‌ای در این نشست به مدت 90 دقیقه پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

دادستان کل کشور با محکومیت جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: متأسفانه رژیم جعلی و اشغالگر و آدم کش همچنان به جنایت خود و قتل کودکان و مردم بی دفاع ادامه می‌دهد و جوامع بین المللی و برخی کشورهای عربی هیچگونه اقدام شایسته‌ای در ازای این جنایت انجام نمی‌دهند. انشاءالله با پیروزی نهایی مقاومت غزه و فلسطین هرچه زودتر رژیم صهیونیستی به دست مردم خوب و مظلوم  حزب الله به مجازات برسد.

وی ادامه داد: همانطور که در جلسات گذشته مطرح کردم ما از ناحیه آلوده کردن محیط زیست و اشغال حریم رودخانه‌ها و ساحل دریاها و همچنین در تغییر کاربری غیرمجاز و ساخت و ساز غیرمجاز خارج از محدوده شهرها و در ارتفاعات بالای حد مجاز با مشکلات و مسائلی مواجه هستیم که سازمان‌ها و مقامات دولتی و همه کسانی که مسئولیت دارند باید به این امر توجه کرده و از آنها تقاضا داریم به مسئولیتی که دارند توجه داشته و شهرداری‌ها محیط زیست و جنگلبانی‌ها اجازه ندهند که محیط زیست آلوده شود و همچنین در حریم رودها ساخت و ساز شکل نگیرد چرا که مشکلات بعدی را پیش خواهد آورد.

دادستان کل کشور بیان کرد: می‌خواهیم که هماهنگی بین محیط زیست و سایر دستگاه‌ها رخ دهد چرا که اکنون مجوزی صادر می‌شود بدون اینکه نظر محیط زیست گرفته شود که این امر باعث شده در اینجا محیط زیست شکایت کند ولی اگر هماهنگی بین محیط زیست و سایر دستگاه‌ها باشد دیگر مشکلاتی پیش نخواهد آمد و کار قوه قضاییه سبک تر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما شاهد برخی تصرفات هستیم که باید از ابتدای کار جلوی آن گرفته شود نه اینکه تصرف صورت گرفته و ساختمان چند طبقه ساخته شود و بعد به دستگاه قضا خبر دهند در حقیقت از ابتدای کار به دستگاه قضا خبرداده و جلوی آن را بگیرند نه اینکه بعد از ساخت به دستگاه قضا اطلاع داده و بعد آن را تخریب کنیم؛ تغییر کاربری زمین‌های مزروعی نیز از مواردی است که این روزها با ان مواجه هستیم که این خود قابل توجه است.

صدور دستور تخریب 100 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز از بهمن سال گذشته تاکنون در تهران

محسنی اژه‌ای ادامه داد: از اواخر سال گذشته یعنی از بهمن ماه 92 تا روزهای اخیر 100 مورد از ساخت غیرقانونی در حریم رودها در حوزه تهران وجود داشته که دستور تخریب آن را داریم همچنین 70 مورد کاربری در تهران در دستور تخریب قرار دارد که البته باید بگویم هنوز تخریب صورت نگرفته است. بنابراین از ابتدا باید با هم هماهنگ بوده و قوه قضاییه در خصوص برخورد با متخلفان چه دولتی چه خصوصی مصمم است.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه اخیرا در خصوص معدنی در قله دماموند دستور دادند و با آن برخورد شد که متوقف شود که این خود نشان می‌دهد به محیط زیست توجه داریم.

دادستان کل کشور در ادامه در خصوص برخورد با اشرار بیان کرد: برخورد با اشرار و افرادی که امنیت جامعه را به هم می‌زنند و همچنین کسانی که به طور متعدد به اموال و نوامیس تجاوز می‌کنند در اولویت است.

وی ادامه داد: برخی افراد بی جهت با مدعیان حقوق بشر هم نوا می‌شوند که این خود باعث نگرانی ما می‌شود؛ ما براساس قانون با متخلفان برخورد کرده و آنها را به اشد مجازات می‌رسانیم و در صورت ضرورت در ملأ عام به مجازات می‌رسند.

محسنی اژه‌ای گفت: در شیراز سه نفر که جنایت زیادی را مرتکب شده بودند در ملأعام اجرا شد همچنین در شیراز فردی که جرایم سنگین داشت به چوبه دار آویخته شده و همچنین در سمنان فردی که تجاوز به عنف را مرتکب شده بود به مجازات رسید بنابراین ما با متخلفان برخوردهای لازم را انجام خواهیم داد.

شناسایی و انهدام چند باند قاچاق موادمخدر در اصفهان

وی بیان کرد: در راستای قاچاقچیان مواد مخدر نیز ما برخورد لازم را انجام می‌دهیم. در تیرماه در اصفهان با همکاری وزارت اطلاعات چندین باند مواد مخدر متلاشی شد که در یک عملیات 60 کیلو کراک کشف شد و در عملیاتی دیگر 340 کیلو تریاک کشف شد که آنها قصد توزیع داشتند. اگر این توزیع صورت می گرفت چه اتفاقی و چه بلایی سر جوانان ما می‌آمد؛ جوانان ما را به کام مرگ می‌کشانند بنابراین خانواده ها باید مراقب باشند به دام نیفتند.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما به اعدام راضی نیستیم ولی با متخلفان برخورد می‌کنیم چرا که برخی با سودجویی می‌خواهند جامعه را دچار مصیبت کنند.

پرونده مهدی هاشمی دارای ابعاد اقتصادی و امنیتی است

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: طبق قانون تمام دادگاه‌ها باید علنی برگزار شود اما در ذیل همین مورد سه مورد به عنوان استثنا پیش‌بینی شده است که تشخیص آن برعهده قاضی است لذا در دادگاه‌های غیرعلنی محتوای کیفرخواست انعکاس پیدا نمی‌کند و منتشر نمی‌شود. البته غیرعلنی بودن یک دادگاه الزاما به معنای غیرعلنی بودن تمام جلسات آن نیست و ممکن است تنها با نظر قاضی تعدادی از جلسات غیرعلنی باشد.

وی درباره پرونده مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده فردی که نام بردید، چون غیرعلنی است کیفرخواست منتشر نمی‌شود و بعد از قطعی شدن حکم دادگاه، رسانه‌ای می‌شود؛ اما اجمالا با توجه به اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده است، باید بگویم که دادگاه رسیدگی به پرونده این فرد هم دارای ابعاد اقتصادی و هم امنیتی است. از توضیح بیشتر درباره این پرونده معذورم.

اجرای حکم 20 کارمند و مدیر بانک ملی در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی

محسنی اژه‌ای در ادامه سخنانش با اشاره به پیگیری قوه قضائیه در خصوص پرونده فساد بزرگ مالی گفت: در روزهای گذشته نیز در ادامه رسیدگی به این پرونده 20 کارمند و مدیر شعب مختلف بانک ملی که احکام آنها قطعی شده بود به مرحله اجرای حکم رسید و از این تعداد 17 نفر در زندان هستند.

محکومیت مهرگان امیرخسروی قطعی شد/مزایده اموال در روزهای آینده

وی ادامه داد: همچنین اموال برادر مه‌آفرید خسروی که در حال حاضر متواری است شناسایی شده و حکم قطعی محکومیت برای وی صادر شده است و در روزهای آینده اموال وی به مزایده خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در خصوص پرونده بابک زنجانی نیز اظهار داشت: در حال حاضر 5 نفر در ارتباط با این پرونده در بازداشت به سر می‌برند و بازپرس پرونده با همکاری وزارت اطلاعات، بازرسی کل کشور و بانک مرکزی در حال ردیابی اموال هستند و در حال بررسی وجوهی که به متهم این پرونده از طریق بانک مرکزی و محموله‌های نفتی قرار گرفته بود هستند. لذا امیدواریم با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور اموال شناسایی شده قیمت‌گذاری شود و پس از تحویل به شرکت نفت تا حدی از بار این پرونده کاسته شود و اگر چیزی باقی ماند، متهم ملزم به استرداد آن شود.

صدور کیفرخواست برای 38 متهم فتنه

محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به پرونده تعدادی از متهمان فتنه که در خارج از کشور به سر می‌برند گفت: پیش از این از صدور کیفرخواست 28 نفر از کسانی که در فتنه دست داشته‌اند خبر داده بودیم که بعد از آن تعداد این افراد به 38 نفر رسید و از این تعداد حکم 14 نفر قطعی شده و به مرحله اجرای احکام رسیده است که احکام صادره از یک تا 13 سال حبس را شامل شده و اتهامات  مابقی این افراد در مراحل دادرسی و تشریفات قضایی قرار دارد.

دستگیری عوامل مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای به دلیل تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری چند تن از عوامل اصلی مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و افزود: متاسفانه افرادی وجود دارند که در دفاتر غیرقانونی خود با شبکه‌های ماهواره‌ای برای اختلاف‌اندازی بین مسلمین در تلاش هستند و در موارد بسیاری به دنبال اشقاق بین امت اسلامی بودند که خوشبختانه در روزهای اخیر تعدادی از عوامل بازداشت شده و دفاتر آنها پلمب شد.

رسیدگی به پرونده 8 قاضی،‌ 12 وکیل و تعدادی کارمند متخلف

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به موضوع برخورد در مجموعه قضائیه اشاره کرد و گفت: آخرین اقدامات انجام شده گفت، طبق آخرین اقدامات انجام شده 8 قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند که از این تعداد 3 نفر محکوم شده و برای 3 نفر نیز کیفرخواست صادر شده و رسیدگی به پرونده دو قاضی دیگر تکمیل شده و در حال بررسی است. همچنین 12 وکیل نیز تحت تعقیب قرارگرفتند که 10 نفر محکوم و 2 نفر در مرحله رسیدگی قرار دارند. در سازمان ثبت اسناد نیز چند نفر دستگیر شده و در حال محاکمه هستند که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان نسبت به کلاهبرداری‌های جدید تحت عنوان شرکت یا تعاونی هشدار داد و از مردم خواست تا با کمی دقت اجازه ندهند که مورد سوء استفاده این افراد سودجو واقع شوند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین نسبت به ادعای برخی افراد سودجو تحت عنوان بازپس‌گیری اموال مصادره شده و توقیف شده نیز هشدار داد و به کسانی که اموالشان توقیف شده توصیه کرد تا برای رسیدگی به وضعیت اموال خود در دام این افراد نیفتند و از طریق صحیح پرونده‌های خود را پیگیری کنند.

نتیجه تحقیق و تفحص از خودروسازان هنوز به قوه‌قضاییه نیامده است

اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از ارسال نتیجه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از خودروسازان به قوه قضائیه جویا شده بود گفت: تاکنون نتیجه گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان برای دستگاه قضا ارسال نشده است.

 6 نفری که در رسانه‌ها تحت عنوان بدهکار بانکی معرفی شدند، بین لیست قوه‌قضاییه وجود ندارند

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه یکی از نمایندگان مجلس افرادی را اسم بردند که بدهکار مالی است آیا این موضوع صحت دارد که معوقه بانکی دارند گفت: معقوات کسانی که بیش از 10 میلیون تومان معوقه داشتند ما لیست داریم و لیست را گرفتیم که اطلاعات ما دقیق است چرا که هم از مشتری و هم از بانک ها خواستیم.

وی ادامه داد: این 6 نفری که اسم برده شده اند که معوقه بانکی دارند به این شکل نیست در واقع در لیست معوقات بانکی که داریم اسم این شش نفر نیست و همچنین مبلغی که در برخی سایت‌ها در خصوص این افراد ذکر شده به این شکل نبوده است.

دادستان کل کشور بیان کرد: شش نفری که در برخی سایت ها آمده است در آن لیستی که ماداریم نبوده و مبلغ به این میزان نیست.

از اقدام اخیر شهرداری تهران حمایت می‌کنیم/از برخی اظهارنظرها تعجب می‌کنم


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا شما با موضوع تفکیک جنسیتی که از سوی شهرداری تهران مدنظر است و صورت گرفته موافقید آیا واقعا حضور یک غیرمحارم در یک جا خلاف شرع است اظهار داشت: کرامت و راحتی زن با این امر صورت می‌گیرد در واقع وقتی زنی در یک محیط با سه مرد باشد و در محیطی دیگر با چندین زن دیگر باشد متوجه می‌شود که راحتی ان به وضوح با محیطی است که در ن همه زن هستند.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: از اقدام شهرداری باید حمایت کنیم و تعجب می‌کنم که برخی در این خصوص انتقاد دارند حتی برخی کسانی که در دارای مسئولیت هستند چرا که این امر به نفع زنان است و باعث حفظ کرامت زنان می‌شود و به نفع کرامت آنهاست. بنده این اقدام شهرداری را تقدیر می‌کنم چرا که کار پسندیده‌ای کرده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اخیرا کاریکاتوری در خصوص غزه منتشر شد که مقاومت را به تمسخر گرفته بود آیا دادستانی به این امر ورود کرده است، گفت: خبر را دیدم ولی کاریکاتور را ندیدم لذا نمی‌دانم دادسرا ورود کرده است یا خیر.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص 10 پرونده مفتوح مرتضوی که در شعبه 15 از سال 88 مطرح است و اینکه چرا پرونده‌هایی اینچنینی مانند پرونده مهدی هاشمی با تأخیر رسیدگی می‌شوند و همچنین وضعیت شکایت فاضل لاریجانی از سعید مرتضوی اظهار داشت: پرونده‌ای که در قوه قضاییه گشوده می‌شود با ورود مدعی العموم به آن رسیدگی خواهد شد و هیچ پرونده ای نیست که معطل بماند بلکه به دلیل نقص کار نیاز به زمان دارد و مختص فرد خاصی نیست و این طول کشیدن مختص فرد خاصی نیست.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در خصوص هر سه نفری که شما گفتید پرونده به طول انجامیده چرا که این پرونده‌ها زمان بر هستند. در واقع برخی پرونده ها رسیدگی می‌شود و به مرحله تجدید نظر می‌رسد و در نهایت حکم صادر می‌شود ولی برخی پرونده‌ها زمان بر است. اینکه می‌گویید رسیدگی نمی‌شود این طور نیست حتما رسیدگی می‌شود بلکه به دلیل محتوایی پرونده زمان بر شده است.

وی ادامه داد: در برخی پرونده‌ها ما شاهد اتمام سریع آن هستیم ولی در برخی دیگر این موضوع به طول می‌انجامد.

دادستان کل کشور بیان کرد: در برخی از پرونده می‌خواهیم که زودتر تمام شود به طور مثال در خصوص آتش سوزی در جاده قم خودمان می‌خواستیم که زودتر تمام شود ، چندین بار کار کارشناسی انجام شد و مشخص شد که چه میزان افراد مقصر بودند در واقع کارشناسی 9 نفره ، 7 نفره در این خصوص صورت گرفت تا تشخیص داده شد. اینکه شما می‌گویید به برخی از پرونده‌ها مانند پرونده آقای مرتضوی و مهدی هاشمی با مدت زمان طولانی رسیدگی شد باید بگویم برخی پرونده‌ها در حال رسیدگی است و برخی پرونده ها زمان بر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه سال گذشته در خصوص افرادی که علیه جنایت آمریکا شکایت کرده بودند پرونده‌ای صورت گرفت در خصوص آخرین وضعیت بگویید، گفت: ممکن است ادعاهای علیه یک کشور و مسئولان آن مطرح شود که به طور حتم ما با مشکلاتی مواجه خواهیم شد و باید بگویم این موضوع در حال پیگیری است بله دادگاه هایی برای این کار در شعبات مختلف اختصاص یافته‌اند.

شکایتی از ناطق‌نوری و پسرش علیه احمدی‌نژاد به قوه‌قضاییه نیامده است

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه اخیرا آقای ناطق نوری در خصوص تهمت احمدی نژاد در سال 88 صحبتی کردند تا این موضوع رسیدگی شود ولی گفته‌اند که قوه قضاییه رسیدگی نمی‌کند چرا که یک بار هم پسر وی از قوه قضاییه چنین درخواستی داشته است چرا که احمدی نژاد به خانواده‌ آنها تهمت زده است ولی شکایت  به جایی نرسیده است؛ اظهار داشت: مطلبی که از قول آقای نوری خواندم دوجور برداشت می‌شد اینکه شکایت کردند یا نکردند باید بررسی شود در واقع باید مشخص شود به کجا شکایت کردند چرا که هنوز چیزی به دست ما نیامده است اینکه پسر آقای ناطق نوری شکایت کرده یا خیر مورد بررسی است.

وی ادامه داد: هر کسی شکایت کند موضوع رسیدگی می‌شود ما دنبال آن هستیم که شکایت کردند یا خیر ولی تا کنون شکایتی از پسر آقای ناطق نوری علیه احمدی نژاد به قوه قضاییه نرسیده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه در خصوص کارت معافیت دو ورزشکار دستگاه قضا وارد شده است یا خیر؟ آیا در این زمینه اطلاعاتی دارد یا خیر، گفت: از دستگیری اطلاعی ندارم اما اگر جعلی صورت گرفته باشد می‌تواند دادستانی وارد شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه در خصوص دستگیری خبرنگار واشنگتن پست اطلاعی دارید، اظهار داشت: در این زمینه 4 نفر بازداشت شده بودند که یک نفر روز اول با قرار وثیقه آزاد شده و سه نفر دیگر نیز بازداشت هستند و پرونده در مرحله بازجویی مقدماتی هستند.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه پرونده غیر در اصفهان و پرونده بانکی دو برادر به کجا رسیده است،گفت: هنوز به دادگاه نرفته است ولی کیفرخواست صادر شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پرونده ( ز)  در تبریز که معوقه سنگین بانکی داشت به کجا رسید، گفت: بخشی از اموال به نام بانک‌ها شد و حکم  صادر شده ولی نمی‌دانم قطعی شده است یا خیر و حکم ابلاغ شده است عمده مسئله معوقات سنگین مربوط به بانک‌هاست.

مهدی هاشمی در کیفرخواست اخیر، تنها متهم پرونده است

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در خصوص پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا در پرونده اخیر مهدی هاشمی تنها متهم این پرونده وی بوده و یا افراد دیگری به عنوان متهم شریک او هستند، گفت: کیفرخواست اخیر تنها برای این فرد صادر شده ولی قبلا و همزمان با دستگیری قبلی وی افرادی بازداشت شده بودند محاکمه نیز شدند.

وی در خصوص آخرین وضعیت به معوقات بانکی گفت: خوشبختانه بانک مرکزی عزم جدی خود را برای رسیدگی به معوقات اعلام کرده و ما امیدواریم تا دیگر شاهد وقوع موارد مشابه نباشیم لذا ما معوقات بانکی را تحت رصد قرار می‌دهیم و امیدواریم معوقات بانکی در پایان سال 93 نسبت به سال 92 کاهش داشته باشد. از این رو قوه قضائیه به بانک مرکزی کمک می‌کند تا معوقات قبلی بانک‌های کشور وصول شود.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص وضعیت پرونده معاون اول سابق رئیس‌جمهور و زمان برگزاری دادگاه احمدی‌نژاد گفت: در خصوص پرونده معاون اول سابق هنوز حکمی صادر نشده ولی جلسات رسیدگی به اتهامات وی به پایان رسیده است. ولی در خصوص دادگاه رئیس‌جمهور سابق هنوز رسیدگی به آن به مراحل پایانی نرسیده است.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ورود قوه قضائیه به موضوع رانت 650 میلیون یورویی مورد اختلاف دولت و برخی از نمایندگان مجلس گفت: تاکنون دیوان محاسبات گزارشی از وقوع جرم در این پرونده به دستگاه قضایی ارسال نکرده‌اند و این دیوان تنها در صورت وقوع جرم گزارش خود را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد و در موارد تخلف خود به آن رسیدگی خواهد کرد ولی شخصی که در اظهارات برخی به عنوان گیرنده معرفی شده در حال حاضر نزدیک به هزار میلیارد تومان معوقات بانکی دارد.

وی در خصوص برخی ادعاها نسبت به بازداشت یکی از خبرنگاران و عدم تفهیم اتهامات وی و بی‌خبری خانواده‌اش از پرونده او تاکید کرد که طبق قانون اتهامات هر فرد به خود وی تفهیم می‌شود و در خصوص فرد مذکور نیز اتهامات به خود و خانواده او اعلام شده و خانواده وی نیز از شعبه رسیدگی و محل نگهداری وی مطلع‌اند و در حال حاضر اعلام شده که این فرد در اختیار دادستانی تهران قرار دارد و در اوین است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین پیرامون پرونده شرکت بیمه توسعه و خودداری این شرکت از پرداخت خسارت به مشتریانش ابراز بی‌اطلاعی کرد و در خصوص ادعای مهدی هاشمی مبنی بر درخواست او برای برگزاری دادگاه عنوان داشت که برگزاری این دادگاه به صورت غیرعلنی بوده و ادعای برگزاری دادگاه توسط وی را منتفی دانست.

محسنی اژه‌ای همچنین پیرامون آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی گفت: یک پرونده این فرد بررسی شده و حکم نیز صادر شده است و در حال حاضر با توجه به درخواست تجدیدنظر وی این پرونده در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است و پرونده دیگر او نیز در مرحله دادسرا قرار گرفت.

وی در خصوص دانشگاه ایرانیان گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با دادگاه آقای احمدی‌نژاد ندارد و تاکنون هیچ مورد جرمی در در مورد دانشگاه ایرانیان به دستگاه قضایی ارسال نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه از مطرح بودن پرونده مرتبط با بانک دی در هیئت انتظامی بانک مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد که تاکنون شکایتی راجع به این بانک به دستگاه قضایی نرسیده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر ادعای ناطق نوری در خصوص عدم رسیدگی به شکایت پسر وی توسط دستگاه قضا گفت: من در خصوص اظهارات ایشان پیگیری‌های لازم را انجام دادم و مشخص شد که تاکنون هیچ شکایتی از سوی پسر آقای ناطق نوری به دستگاه قضا نرسیده است.

وی در پایان این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اظهارات روز گذشته وزیر بهداشت مبنی بر استفاده از روغن پالم در شیرها و تخلفات کارخانجات لبنی گفت: مساله سلامت، مساله بسیار مهمی است و در مواردی که به عموم جامعه مربوط می‌شود دادستان می‌تواند به او ورود پیدا کند ولی باید توجه داشت که وزارت بهداشت اولین مسئول رسیدگی به تخلفات در این حوزه است و باید تخلفات اتفاق افتاده در این حوزه را به ما گزارش کند که در صورت وصول این گزارشات دستگاه قضایی نسبت به موضوع رسیدگی خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
گزارش یک طرح تفکیک جنسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفکیک‌ جنسیتی برای شارژ موبایل






منبع: جهان نیوز