اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحاتی درمورد وقوع یک انفجار در مراغه


فرماندار ویژه مراغه با اشاره به شنیده شدن صدای مهیب انفجار که در همه جای شهر پیچید، گفت: انفجار مراغه و این صدا مربوط به جریان خاصی نیست و احتمال می رود مربوط به معدن کاری در معادن باشد.

خبرگزاری مهر: فرماندار ویژه مراغه با اشاره به شنیده شدن صدای مهیب انفجار که در همه جای شهر پیچید، گفت: انفجار مراغه و این صدا مربوط به جریان خاصی نیست و احتمال می رود مربوط به معدن کاری در معادن باشد.

ظفر محمدی در گفتگویی در خصوص جزئیات و عوامل ایجاد این انفجار مهیب گفت: این صدا ظهر امروز ساعت ۱۰ شنیده شد که شدت زیادی هم داشت، بعد از این صدا با تمامی مسئولان امنیتی، انتظامی و همچنین پادگان های منطقه تماس گرفتم که خبری از وقوع این انفجار در شهر و یا داخل منطقه نظامی نیست.

وی افزود: به احتمال زیاد این انفجار در معادن اطراف مراغه اتفاق افتاده است که همه مردم صدای آن را شنیدند ولی تاکنون هیچ مورد خرابکاری گزارش نشده است.

سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: انفجار مراغه مربوط به هیچ مورد خاصی نبوده و در حال بررسی ابعاد بیشتر قضیه هستیم.

لازم به ذکر است که ظهر امروز و بعداز گذشت دقایقی از شنیدن صدای انفجار شدید در مراغه، مطالب مختلفی در شبکه های اجتماعی توسط کاربران منتشر شد که در برخی از این مطالب منتشرشده برخی افراد سود جواقدام به شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ کردند که باتوجه به اظهار نظرهای مسئولان شهرستان و معاون سیاسی استاندار، به هیچ وجه این مطالب صحت ندارد.


ویدیو مرتبط :
مشخصات و توضیحاتی درمورد کانال من

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقوع دومین انفجار در نیروگاه هسته‌ای ژاپن



 

 از روز جمعه تاكنون، تكنسین‌ها در تلاش هستند تا رآكتورهای نیروگاه 1 فوكوشیما را خنك نگاه دارند زیرا از روز جمعه كه زمین‌لرزه شدیدی در ژاپن به وقوع پیوست، انفجاری نیز در نیروگاه هسته‌ای ژاپن روی داد كه منجر به نشست مواد هسته‌ای شد.

 

فارس: مقامات دولت ژاپن از بروز انفجار دومی در رأكتور 3 نیروگاه هسته‌ای فوكوشیما خبر دادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، پس از وقوع انفجار در رآكتور 1 نیروگاه هسته‌ای ژاپن، انفجار دومی در رآكتور 3 نیروگاه هسته‌ای فوكوشیما به وقوع پیوست.

به گفته مقامات دولت ژاپن، این انفجار یك روز پس از انفجاری كه رآكتور 1 نیروگاه هسته‌ای ژاپن را مورد هدف قرار داد، رخ داده است.

آژانس امنیت هسته‌ای ژاپن اعلام كرد كه دلیل این انفجار تولید هیدروژن بوده است و مقامات دولت ژاپن نیز اعلام كرده‌اند كه هسته‌ رآكتور مذكور هنوز دست نخورده باقی مانده زیرا تمامی مقامات دولت ژاپن تلاش كرده‌اند تا نگرانی‌ها از نشت رادیواكتیو را كاهش دهند.

از روز جمعه تاكنون، تكنسین‌ها در تلاش هستند تا رآكتورهای نیروگاه 1 فوكوشیما را خنك نگاه دارند زیرا از روز جمعه كه زمین‌لرزه شدیدی در ژاپن به وقوع پیوست، انفجاری نیز در نیروگاه هسته‌ای ژاپن روی داد كه منجر به نشست مواد هسته‌ای شد.

روز شنبه رسانه‌های دولتی ژاپن از وقوع انفجار در یكی از چهار ساختمان مربوط به نیروگاه‌های هسته‌ای فوكوشیمای ژاپن كه در زلزله روز جمعه به شدت آسیب دیده بود، خبر دادند.

برخی منابع خبری علت این انفجار را آسیب ناشی از زمین‌لرزه در سیستم خنك‌كننده راكتور این نیروگاه اعلام كرده‌اند.... / تحلیل:عصر ایران