اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحاتی درباره نورپردازی داخلی خودروی حامل رهبر انقلاب + عکس



توضیحاتی درباره نورپردازی داخلی خودروی حامل رهبر انقلاب + عکس

 

محمد آرمند در مطلبی در وبلاگ " طعم عسل" به جوسازی ضدانقلاب در خصوص نورپردازی درون خودروی حامل رهبر انقلاب پرداخته و علت نور پردازی را تشریح كرده است:

 

نمازجمعه چهاردهم خردادماه هشتاد و نه، با اتفاقات حاشیه‌ای پشت و روی صحنه، در حرم امام خمینی(ه) برگزار شد. از این مراسم، عکسی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که تحلیل‌گر و کارشناس شبکه خبری بی.بی.سی فارسی را به تحلیل وا داشت. تحلیلی که با توجه عکس منتشر شده در سایت رهبری، به سرعت جای خود را در بین آن دسته از نوشته‌هایی که اساس آن با «توهم» شکل گرفته‌اند، پیدا کرد.

اما ماجرای عکس زیر و نظرات کاربران سایت بالاترین + درباره این عکس و استفاده از پروژکتور در خودروی حامل رهبر انقلاب در سفر به قم، مورد جدیدی از این نوع تحلیل‌هاست. آن‌ها معتقدند این پروژکتور برای نورانی جلوه دادن چهره ایشان است؛ آن دو سوراخی که با دستمال پرشده، داخلش اسلحه آماده‌ی شلیک است؛ افراد پشت شیشه هم از آدم‌کش‌های حوادث بعد از انتخابند؛ آن ورق تعبیه شده‌ی روی سقف (رفلکتور)، یک وسیله‌ی لامپ جدید است...

درحالی که هر آشنایی با نورپردازی و عکاسی می‌داند که وقتی نور فضای خارج از ماشین، بیشتر از داخل ماشین باشد، برای تصویر برداری از سوژه داخل ماشین، (چه فیلم‌برادر یا عکاس، داخل ماشین باشد و چه از بیرون بخواهد تصویر بگیرد) بی‌شک دچار مشکل می‌شود. و بهترین راه برای برقراری تعادل نور داخل و خارج ماشین، استفاده از نورپردازی است. نورپردازی‌ای که با استفاده از رفلکتور (ورق روی سقف) نور را به صورت متعادل و غیر موضعی به تمام سوژه می‌تاباند.

در جریان سفر ایشان به یزد در سال 86 و سفر به شیراز در سال 87 به دلیل اینکه هوای این شهرها در روز استقبال ابری بود و اختلاف نور فضای بیرون و داخل ماشین کم بود، در نتیجه تصاویر بهتری از این مراسم ثبت شد؛ عکس‌های بیرون ماشین، در این دو سفر، نسوخته و به اصطلاح، اُوِر (over) نشده است. ولی درباره قم که آٰفتاب مستقیم می‌تابید، وضوح و کیفیت عکس‌ها پایین‌تر از دو سفر قبلی بود. و اگر نورپردازی داخل ماشین انجام نشده بود، کیفیت عکس و فیلم، از این هم بدتر می‌شد.

در ایام سفر رهبر به قم، با دیدن این عکس، خوشحال شدم که به فکر حل مشکل نور افتاده‌اند و از پروژکتور و رفلکتور استفاده میشود و امیدوارم که فکری هم برای نورپردازی مراسم‌های حسینیه امام خمینی(ره) شود تا دوربین‌ها، تصاویر ایشان را با تقریبی نزدیک به واقعیت ثبت کنند.

محمد سرشار نیز در گوگل باز خود تصویری منتشر كرده كه رفع كننده شبهه است.../عصر ایران

توضیحاتی درباره نورپردازی داخلی خودروی حامل رهبر انقلاب + عکس


ویدیو مرتبط :
بازرگانی خارجی و داخلی از منظر رهبر انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حامل پیام ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب برای آیت الله سیستانی بودم



 

 

 

حامل پیام ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب برای آیت الله سیستانی بودم

 

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران:

حامل پیام ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب برای آیت الله سیستانی بودم

سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان پس از دیدار با آیت الله سیستانی، ضمن تأكید بر محوریت این مرجع عالیقدر در میان كل ملت عراق، اعلام كرد كه من حامل پیام ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای آیت الله سیستانی بودم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'علی اكبر صالحی' سرپرست وزارت امور خارجه ایران پس از دیدار با آیت الله سیستانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد موضوعات مطرح شده در این ملاقات گفت: بنده پیام ویژه رهبری را خدمت آیت الله سیستانی عرض كردم.

وی گفت: همچنین از آیت الله سیستانی طلب دعای خیر كردم.

صالحی با بیان این كه آیت الله سیستانی در میان كل ملت عراق محوریت دارند، اظهار امیدواری كرد كه ملت عراق دور این محور جمع شوند و عراق اینگونه روی آرامش و امنیت را خواهد دید.

همچنین 'علی اكبر صالحی' بامداد امروز پنج شنبه قبل از عزیمت به نجف اشرف در كربلای معلی با آیت الله 'محمد تقی مدرسی' از مراجع كربلا دیدار كرد. در این دیدار، دو طرف بر رفع موانع تردد بین ایران و عراق تاكید كردند.

آیت الله مدرسی با اشاره به اینكه ولایت اهل بیت، ذخیره امت اسلامی است، گفت: باید از این ذخیره معنوی جهت مقابله با موج ایجاد شده علیه اسلام استفاده كنیم.

وی با یادآوری اشتیاق شدید شیعیان برای زیارت امامان معصوم، این موضوع را به عنوان نقطه قوت جهان تشیع دانست.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به مذاكرات صورت گرفته با مقامات عراقی جهت زمینه سازی برای رفع موانع تردد میان دو كشور ایران و عراق، این دو كشور را در امتداد فرهنگی یكدیگر دانست.

صالحی صبح روز گذشته برای دیدار با مقام‌های عراقی به این كشور عزیمت كرد و در جریان این سفر، با 'جلال طالبانی' رییس جمهوری، 'نوری المالكی' نخست وزیر، 'اسامه النجیفی' رییس مجلس عراق، 'هوشیار زیباری' وزیر امور خارجه عراق و 'عمار حكیم' رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، دیدار و و در مورد گسترش مناسبات دوجانبه گفت وگو كرد.

'حسن كاظمی قمی' سفیر پیشین ایران در عراق، سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان را در این سفر همراهی می كند.

این سفر، دومین ماموریت خارجی صالحی پس از انتصاب به سمت سرپرست وزارت امور خارجه است.

وی، اوایل ماه جاری نیز با سفر به تركیه، ریاست هیات ایران در نوزدهمین شورای وزیران كشورهای عضو سازمان همكاری اقتصادی(اكو) را بر عهده داشت و در ادامه رییس جمهوری را در اجلاس سران اكو همراهی كرد.

گروه های سیاسی عراق هشت ماه بعد از انتخابات پارلمانی اسفند ماه سال 88 در آبان ماه 89 در زمینه تقسیم قدرت بین گرایش های مختلف این كشور به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، 'جلال طالبانی' از كردها و 'نوری مالكی' از شیعیان به ترتیب در سمت های رییس جمهور و نخست وزیر ابقاء شدند. ریاست پارلمان عراق نیز به ' اسامه النجیفی' از فهرست العراقیه رسید...../تحلیل:ایرنا