اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه یک مرجع تقلید به دولت روحانی


آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسائل خارجی اظهار کرد: باید در خصوص مسائل خارجی با مردم شفاف‌تر صحبت شود و مردم درک کنند که در بعد مسائل خارجی چه چیزی گیر آنها آمده است.

خبرگزازی فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: دولت اسم و واقعیتش روحانی است و این امر بسیار مهمی است. رای دادن مردم به یک فرد روحانی نشان‌دهنده این است که مردم هنوز به سمت روحانیت علاقه دارند.

وی تاکید کرد: تا کنون دولت کارهای بسیار خوبی انجام داده و امید را در دل مردم ایجاد کرده است و امیدواریم اینها ادامه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه البته از گذشته مشکلاتی وجود دارد که دولت فعلی میراث‌دار آنهاست، تاکید کرد: البته باید مشکلات را حل کنید و این امیدی که در دل مردم ایجاد کرده‌اید را روز به روز گسترش داده و شکوفاتر کنید. البته مردم نیز نباید انتظار داشته باشند که همه مسائل یک روزه برطرف شود.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: با صبر و حوصله مردم و تدبیر دولت کارها پیش رفته و نباید انتظار کار معجزه آسا داشته باشیم.

وی با اشاره به مسائل خارجی اظهار کرد: باید در خصوص مسائل خارجی با مردم شفاف‌تر صحبت شود و مردم درک کنند که در بعد مسائل خارجی چه چیزی گیر آنها آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: وی با حرف‌های خود می‌خواهد نظام ما را تضعیف کند، ولی او باید بداند که حرف‌هایش بیهوده است و تاثیری بر کشور ندارد.

وی با اشاره به مسئله یارانه‌ها بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فقط نیازمندان یارانه بگیرند؛ اگر قرار است افزایش قیمت داشته باشیم، همانطور که دولت بارها تاکید کرده است باید با شیب ملایم باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسائل فرهنگی تصریح کرد: این موضوع از نظر ما مثل دیگر مسائل از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به برخی از سخنان مبنی بر ترویج آزادی در کشور و بهره‌گیری از تمدن اروپایی گفت: باید بر اساس آزادی اسلامی عمل شود و اگر بخواهیم مانند اروپایی‌ها رفتار کنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

این مرجع تقلید بر حفظ نظام ارزشی در کشور تاکید کرد و گفت: نباید این مسائل را تضعیف کنیم، چون مسائل ارزشی پشتوانه کشور است.


ویدیو مرتبط :
دلیل رفتار مشابه دولت آمریکا با دولت روحانی و خاتمی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تقدیر ویژه یک مرجع تقلید از دولت روحانی


آیت‌الله جوادی‌آملی با تقدیر از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت این مبارزه باید با شدت بیشتری دنبال شود تا نظام اقتصادی کشور اصلاح شود.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله جوادی‌آملی با تقدیر از عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت این مبارزه باید با شدت بیشتری دنبال شود تا نظام اقتصادی کشور اصلاح شود.

این مرجع تقلید در دیدار محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهمور با اشاره به تلاش دنیای غرب و استکبار برای ارائه چهره خشن از اسلام، ملت و نظام جمهوری اسلامی در ۳۵ سال گذشته گفت: ملت ایران در تمام مراحل پس از انقلاب، چهره‌ای معتدل، عقلانی و عزت‌مند از خود ارائه داده است بطوری که امروز دنیا این ملت را با خصوصیات فوق می‌شناسد.

وی ادامه داد: غرب اگر منصفانه نگاه کند، خواهد دید با تمام عناد و دشمنی که نسبت به اسلام به خرج داده و در ماجرای سلمان رشدی و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز اخیر و تقویت گروه‌های تکفیری مشاهده شد، ملت ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال است.

این مرجع تقلید از دولت خواست تا از همه ظرفیت‌ها برای رونق در تولید استفاده کند و تصریح کرد: کشوری که سرشار از منابع مختلف است باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی بهره‌مند شود.

آیت‌الله جوادی‌آملی ضمن ابلاغ سلام به دکتر روحانی، سفر رئیس‌جمهور را به استان موجب آبادانی بیش از پیش این استان دانست.