اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه هاشمی به گروه های سیاسی و مردم در آستانه 22 بهمن



 

توصیه هاشمی به گروه های سیاسی و مردم در آستانه 22 بهمن

 

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همه گروه‌های سیاسی توصیه كرد تا با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و ابراز وفاداری به آرمان‌های آن به همگان نشان دهند كه جایگاه انقلاب اسلامی در دل‌های مردم ایران است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مركزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران، امید همراه با آگاهی را مهمترین ویژگی نسل جوان كشور به ویژه دانشجویان عنوان كرد و گفت: نقش دانشگاهیان در تحولات جامعه و پیشرفت آن محسوس است و می‌توانند در راه اطلاع و آگاهی‌رسانی به مردم تأثیرگذار باشند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: راه‌های آگاهی مردم را در دنیای امروز نمی‌توان مسدود كرد و حقیقت حتی از تپش قلب انسان‌های حق‌جو قابل شنیدن و درك است.

هاشمی‌رفسنجانی با توصیه نسل جوان كشور به حركت و فعالیت در مسیر خدا و انقلاب، تأكید كرد: نظام جمهوری اسلامی حاصل خون شهدای بسیاری است و حفاظت از آن وظیفه همه دوستداران آن می‌باشد.

وی تأكید كرد: انقلاب اسلامی خدمات بسیاری برای ایران داشته است و كسانی كه به دنبال سیاه‌نمایی سه دهه انقلاب هستند، نمی‌توانند این خدمات را مخدوش كنند.

هاشمی‌رفسنجانی، ریاكاری، ظاهرسازی و تملق را از آفات یك نظام مبتنی بر اندیشه الهی عنوان كرد و گفت: این‌گونه اعمال، انسان‌ها را از خداوند دور می‌كند و به همراه خود دروغ، غیبت، تهمت و ضایع كردن حقوق دیگران را به همراه دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به بیداری ملل مسلمان و خیزش مردمی در مصر، تونس و برخی دیگر كشورهای منطقه و اعتراض آن‌ها علیه حكام خود گفت: این حركت‌ها قابل تحسین است و نشان می‌دهد در همه نقاط جهان حركت تحولات به سود حاكمیت مردم در جریان است هرچند در این مسیر هزینه‌ها بسیار و تغییرات زمان‌بر باشد.

وی فاصله گرفتن حكام این كشورها از توصیه‌های دین اسلام و همچنین بی‌توجهی به حقوق اصلی مردم را از دلایل مهم شكل‌گیری اعتراضات گسترده عنوان كرد و گفت: امروز ادامه روش‌های قبلی برای بسیاری از این حكام امكان‌پذیر نیست و تغییر برای آن‌ها اجتناب‌ناپذیر شده است.

هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: تحولات در كشورهای منطقه به ما نشان می‌دهد كه قدر انقلاب و نظام اسلامی خود را كه پایانی بر ظلم و ستم پادشاهان موروثی بود بهتر بدانیم و همواره در راه تقویت آن گام برداریم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به همه گروه‌های سیاسی و مردم فارغ از هرگونه گرایش سیاسی توصیه كرد تا با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و ابراز وفاداری به آرمان‌های آن به همگان نشان دهند كه جایگاه انقلاب اسلامی در دل‌های مردم ایران است و هیچ كس توان آسیب‌رسانی به آن را ندارد و انقلاب را بیمه كنند.

در ابتدای این دیدار، فاضلیان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران و یكی دیگر از حاضرین، گزارشی از روند فعالیت‌های این انجمن و مسائل دیگر را به اطلاع رساندند.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
توصیه هاشمی در آستانه مذاکرات نیویورک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات‌ مطهری درباره‌ پیروزی اصلاح‌طلبان واصولگرایان معتدل،زندانیان سیاسی،موسوی و کروبی وحادثه 22 بهمن‌



اظهارات‌ مطهری درباره‌ پیروزی اصلاح‌طلبان واصولگرایان معتدل,زندانیان سیاسی

اظهارات‌ مطهری درباره‌ پیروزی اصلاح‌طلبان واصولگرایان معتدل،زندانیان سیاسی،موسوی و کروبی وحادثه 22 بهمن‌

علی مطهری گفت: پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیام ها و عبرت های زیادی برای کسانی داشت که در هشت سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصیل انقلاب را پیمودند.

به گزارش  خبرآنلاین،علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با بیان اینکه خوارج دشمن شماره یک علی علیه السلام بودند و ایشان به دست این گروه به شهادت رسید، گفت: سیره و روش آن حضرت در برخورد با خوارج در زمان حکومتش باید برای ما درس باشد. خوارج به طور علنی ابراز مخالفت می کردند و گاهی خطبه آن حضرت را قطع و به او انتقاد می نمودند. امام علی علیه السلام خوارج را از حقوق اجتماعی شان محروم نکرد، حتی حقوق آنها را از بیت المال قطع نکرد و با آنها مانند سایر مردم رفتار می کرد تا زمانی که دست به شمشیر بردند و مزاحم امنیت جامعه شدند.شهید آیت الله مطهری از این سیره علی علیه السلام در برخورد با خوارج، به « دموکراسی علی » تعبیر می کند.

وی افزود: اکنون ما برخی زندانیان سیاسی داریم که به صرف انتقاد از حکومت در زندان به سر می برند. این امر با سیره امام علی علیه السلام سازگار نیست و لازم است رئیس قوه قضائیه بدون اعتنا به فشار های مقامات امنیتی این افراد را آزاد کند.

نماینده تهران در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتخابات ریاست جمهوری با استفاده از تجربه انتخابات سال 88 به خوبی برگزار شد. نقطه آغاز فتنه 88 آنجا بود که عده ای به اصطلاح ولایتمدار راه افتادند و گفتند نظر آقا به احمدی نژاد است و جامعه را دو قطبی کردند. اما در انتخابات اخیر رهبر گرامی ما این راهِ آسیب را بستند و چند بار فرمودند نظر من را هیچ کس حتی اعضای خانواده ام نمی دانند و در روز رای گیری نیز بر حفظ امانت مردم تاکید ویژه نمودند. همچنین ایشان به برخی نهاد های نظامی چند بار توصیه اکید فرمودند که در انتخابات دخالت نکنند.

 

نتیجه انتخابات هم بر خلاف سال 88 که ساعت 10 شب، زمانی که هنوز برخی حوزه ها در حال رای گیری بودند، اعلام شد، با تأنی و به مرور اعلام گردید و در نتیجه، هیجان طبیعی انتخابات به تدریج فروکش کرد. این موارد باعث شد که انتخابات 92 متمایز از انتخابات 88 باشد.

اهم اظهارات علی مطهری در ادامه می آید:
*پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیام ها و عبرت های زیادی برای کسانی داشت که در هشت سال اخیر راه افراط و حذف نیروهای اصیل انقلاب را پیمودند. این که چهار سال آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی به وسیله رسانه های مختلف تخریب شوند و حتی یک دقیقه فرصت دفاع به آنها داده نشود و آنگاه کاندیدای مورد نظر این دو نفر پیروزشود، بسیار پر معنی و حاکی از رشد اجتماعی و سیاسی مردم ماست.

*گفتمان افراط، چهار میلیون رای بیشتر نداشت اما می بینیم که سر و صدای افراطیون از همه بیشتر است و برای دولت آینده تعیین تکلیف می کنند، گویی پیروز انتخابات بوده اند. اینها باید قبول کنند که پیروز این انتخابات اصلاح طلبان معتدل و اصول گرایان معتدل بوده اند که بر خلاف القاء افراطی ها هیچ دیواری میان آنها نیست و حلقه اعتدال، آنها را به یکدیگر پیوند داده است. مجلس باید به انتخاب مردم احترام بگذارد و سعی نکند با بهانه های واهی مانند ارتباط با فتنه گران وزرای کابینه را به رئیس جمهور منتخب تحمیل کند.

*اصول گرایان تندرو به جای مصادره انتخاب مردم، بهتر است به آسیب شناسی گفتمان خود بپردازند و برداشت خود از اصل ولایت فقیه که آن را مرادف با تعطیل عقل و ترک اظهار نظر آزاد و هر گونه ابداع و ابتکار و اقدام برای اصلاح امور تفسیر می کنند و برداشت خود از آزادی بیان را که بسیار ضیق تفسیر می کنند و نیز برداشت خود از مسئله حفظ نظام را که گاهی استفاده از وسیله نامشروع را نیز در این راه مجاز می‌شمارند، اصلاح کنند و به موازات دفاع از نظام، دفاع از حقوق مردم را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

* دولت دهم در حال کنار رفتن و دولت یازدهم در آستانه استقرار است. همان طور که رهبر انقلاب فرمودند خوب است دولت آینده نقاط قوت دولت فعلی را دارا باشد و نقاط ضعف آن را نداشته باشد. از نقاط قوت دولت فعلی تحرک و سرکشی به همه نقاط کشور، داشتن صلابت در مقابل تکبر و سلطه گری غربیها، توجه به توده مردم و زنده کردن بخشی از شعار های اولیه انقلاب است گرچه این دولت بخشی دیگر از شعار های انقلاب خصوصا در حوزه اخلاق و فرهنگ را میراند.

*اما نقاط ضعف این دولت که دولت آینده باید از آن بری باشد بسیار است. اولین آنها این بود که رئیس جمهور تصور می کرد که چون مردم به او رای داده اند باید همة نظریات او در حوزه اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ و اجتماع اجرا شود، غافل از این که رئیس جمهور مجری قانون اساسی، سیاست های کلی نظام و مصوبات مجلس است نه مجری نظریات خود. در نتیجه، بیشترین قانون شکنی ها در این دولت اتفاق افتاد تا آنجا که گاهی رئیس جمهور به صراحت اعلام می کرد که فلان قانون را اجرا نمی کنم، و این یعنی استبداد، که متاسفانه مجلس به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد.

*نقطه ضعف دیگر این دولت عدم انضباط مالی بود که گزارشات دیوان محاسبات، بهترین گواه آن است. ایراد دیگر، نگاه خاص فرهنگی این دولت بود. در این دولت تز « مکتب ایران به جای مکتب اسلام » توسط آقای مشائی مطرح شد و رئیس جمهور به شدت از آن حمایت کرد. نوعی تلاش برای بازگشت به ایران باستان و ایران قبل از اسلام صورت گرفت که با مخالفت علمای اسلام و شخصیتهای سیاسی ابتر ماند. همچنین این دولت وظیفه خود در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر را که مستلزم اعمال قانون است و اجماع فقهاست قبول نداشت، لذا اموری مانند پوشش اسلامی به شدت در این دولت که با عنوان "حزب اللهی" بر سر کار آمده بود انحطاط پیدا کرد. ضعف محتوای فیلم های سینمایی و فقدان اراده برای مبارزه با مظاهر غربی در جامعه و کم توجهی به ترویج سبک زندگی اسلامی، نمونه های دیگری از نقص رویکرد فرهنگی این دولت بوده است که دولت جدید باید از اینها بر حذر بماند.

*از جناب آقای روحانی می خواهم به شعار های خود از جمله دفاع از حقوق ملت و اجرای فصل سوم قانون اساسی پایبند باشند. اکنون که با انتخابات اخیر آشتی ملی در جامعه تحقق یافته است، به جاست که آثار بحران سال 88 محو گردد. زندانیان سیاسی که اکثر آنها جرمی جز انتقاد ندارند آزاد شوند و تکلیف آقایان موسوی و کروبی نیز روشن شود. اگر این دو نفر باید عذرخواهی و توبه کنند آیا نیازی به عذرخواهی و توبه آقای احمدی نژاد که هیزم فتنه را با مناظره و رفتار های بعدی خود فراهم آورد نیست؟! حداقل این است که به آنها اجازه دفاع از خود داده شود. به هر حال مجازات و محروم شدن از حقوق اجتماعی بدون حکم دادگاه شرعا و عقلا پذیرفته نیست. امید است رئیس جمهور منتخب این مسئله را با تدبیر حل نمایند که استحکام وحدت ملی در سیاست خارجی و اقتصاد ما تاثیرگذار است.

* آخرین خطبه نماز جمعه جناب آقای هاشمی رفسنجانی در کنترل بحران سال 88 و تعدیل افراد تندروی جنبش سبز بسیار مؤثر بود، ضمن این که راه حل خروج از بحران را که امروز برای همه قابل فهم تر است ارائه می داد. امیدوارم ترتیبی اتخاذ شود که ایشان بار دیگر خطبه نماز جمعه بخوانند و مردم بیش از این از خطبه های پرمحتوای ایشان محروم نمانند.

*دولت فعلی در آخرین روزهای حیات خود تعهداتی را برای دولت جدید از طریق استخدامها و واگذاریها در مناطق آزاد و به صداوسیما ایجاد کرده است. از رئیس جمهور محترم می خواهم که به این روند خاتمه داده شود.

*قرائت گزارش فتنه 22 بهمن قم برکاتی خواهد داشت، از جمله شناسایی یک فرقه مذهبی مستقر در قم که سالهاست در حمله به بیوت مراجع تقلید و علمای آزاده و حر و بر هم زدن جلسات سخنرانی از طریق تحریک جوانان مومن و انقلابی فعال است. به تعبیر شهید آیت الله مطهری شعارهای خوارج مرده است اما روح خارجی گری همچنان در برخی از ما حلول کرده است. علی علیه السلام فرمود روح خارجی گری مانند بیماری هاری در حال سرایت کردن به جامعه مسلمین بود و انا فقأت عین الفتنه من بودم که چشم فتنه را درآوردم و جز من احدی جرأت این کار را نداشت. امروز نیز ما باید چشم این فتنه را درآوریم./خبرآنلاین