اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه مهم به مردم درباره خرید خودرو


مقامات مسوول به دنبال رشد غیرواقعی قیمت‌ها در بازار خودرو از مردم خواستند از خرید این محصول خودداری کنند.

 خبرگزاری ایسنا: مقامات مسوول به دنبال رشد غیرواقعی قیمت‌ها در بازار خودرو از مردم خواستند از خرید این محصول خودداری کنند. این مقامات تاکید می‌کنند به زودی قیمت خودروها در بازار کاهش خواهد یافت.

اگرچه از چند هفته پیش به دلیل توقف عرضه از سوی خودروسازان سیر صعودی قیمت خودرو آغاز شد اما از روز گذشته دلالان و واسطه‌های بازار با سوءاستفاده از ابلاغ مصوبه جدید قیمت‌گذاری، قیمت این محصول را به شدت و به طور غیر طبیعی افزایش دادند به‌گونه‌ای که قیمت خودرویی چون سایپا 111 به حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان و تیبا به حدود 22 میلیون تومان رسیده است. دلالان قیمت پژو 405 را نیز حدود 25 میلیون تومان و پژو پارس سال را حدود 35 میلیون تومان عنوان می‌کنند.

به دنبال شکل‌گیری چنین وضعیتی یک مقام مسوول در صنعت خودرو در از مردم خواست از خرید خودرو به قیمت‌های کاذب فعلی خودداری کنند زیرا به زودی با اجرایی شدن مصوبه جدید قیمت‌گذاری، قیمت‌های کاذب این محصولات در بازار کاهش خواهد یافت.

به گفته او بخش قابل توجهی از معاملات فعلی در بازار خودرو بین دلالان و واسطه‌ها صورت می‌گیرد که خودروها را بین خود دست به دست می‌کنند.

شب گذشته نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که با ابلاغ مصوبه جدید، قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها به تدریج به هم نزدیک خواهند شد بنابراین کسانی که نیاز فوری به خرید خودرو ندارند، فعلا به بازار مراجعه نکنند. محسن صالحی‌نیا تاکید کرد که طی هفته‌های آینده شاهد متعادل شدن بازار خودرو خواهیم بود.

این اظهارات در حالی است که پیش از این برخی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان در واکنش به رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها در بازار اظهار می‌کردند که با آغاز عرضه خودرو از سوی خودروسازان از هفته آینده شاهد کاهش قیمت این محصولات خواهیم بود.

اما گذشته از تاکیدات صورت گرفته درباره کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودروها در بازار، مصوبه دولت در زمینه کاهش تعرفه واردات خودرو نیز تاثیر مثبتی بر متعادل شدن قیمت‌ها خواهد داشت. وزرای عضو کارگروه کنترل بازار در مصوبه اخیر خود درباره نحوه قیمت‌گذاری خودروها، بر کاهش سالانه پنج درصدی تعرفه واردات این محصول به منظور ایجاد تعادل و کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی تاکید کرده‌اند.

البته برخی نمایندگان مجلس نیز حذف تعرفه واردات خودرو را خواستار شده‌اند. سید محمد بیاتیان، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرده که اگر دولت بخواهد به فکر مصرف‌کنندگان، سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی باشد باید همزمان با ابلاغ سپردن اختیار قیمت‌گذاری به خودروسازان، تعرفه واردات خودروهای سبک را صفر کند.


ویدیو مرتبط :
توصیه مهم آتش نشان فداکار کاشانی در زمینه پیشگیری از آتشسوزی خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با کیفیت ترین خودروهای داخلی/توصیه فعالان بازار خودرو برای خرید جایگزین سوزوکی



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - با کیفیت ترین خودروهای داخلی/توصیه فعالان بازار خودرو برای خرید جایگزین سوزوکی

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش ماهیانه خود سوزوکی گرند ویتارای ایران خودرو را به عنوان کیفی ترین خودروی حال حاضر تولید داخل ایران معرفی کرده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به صورت ماهانه گزارشی در رابطه با کیفیت خودروهای داخلی منتشر می کند که در آن رتبه بندی کیفی خودروهای تولیدی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین بر اساس آخرین گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر کرده جملگی خودروهای تولید داخل خوب ارزیابی شده اند. موضوعی که به زعم بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان خودرو با واقعیت همخوانی ندارد و آنان بر این باور هستند خودروهای تولیدی داخل در مقایسه با خودروهای خارجی تفاوت های بی اندازه ای دارد.

این ادعا در حالی از سوی برخی متقاضیان خرید خودرو مطرح می شود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارش ماهیانه خود سوزوکی گرند ویتارای ایران خودرو را به عنوان کیفی ترین خودروی حال حاضر تولید داخل ایران معرفی کرده است. مدل خودرویی که مدت ها در جدول غیبت داشت بار دیگر برگشت تا در صدر جدول کیفی ترین خودروی داخلی قرار گیرد. سوزوکی گرند ویتارا بدون رقیب در کلاس خود توانسته است عنوان با کیفیت ترین خودروی داخلی را به نام خود ثبت کند تا جای خالی خودروهایی مانند تیانا، مگان و ماکسیما به چشم آید.

سوزوکی گرند ویتارا در شرایطی صدرنشین جدول با کیفیت ترین خودروی تولید داخل شده است که قیمت آن بر اساس گفته فعالان بازار در سطحی بالاتر از 100 میلیون تومان قرار می گیرد و خرید آن برای طبقه متوسط جامعه چندان کار آسانی نخواهد بود. فعالان بازار خودرو به افرادی که تمایل دارند خودرویی با همین سطح کیفیت اما با قیمتی کمتر خریداری کنند تندر را پیشنهاد می دهند.

گفتنی است در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران پس از سوزوکی و تندر، پژو 206 و رانا به عنوان خودروهای با کیفیت ارزیابی شده اند. پس از آن جک J5  قرار گرفته است. لیفان X60 و 620 خودروهایی هستند که در رتبه های بعدی جدول کیفیت هستند که البته با حدود 50 نمره منفی اختلاف قابل توجهی نسبت به صدرنشینان جدول با کیفیت ترین خودروهای داخلی دارند.

پس از این خودروها، سمند و پژو 405 قرار گرفته اند و در قعر جدول خودروهای با کیفیت تولید داخلی همچون ماه های گذشته MVM110 و خانوده پراید قرار گرفته اند. 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین