اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه مشاوران املاک به خریداران مسکن(جدول قیمتها )



 مشاوران و فعالان بازار مسکن برای تشویق متقاضیان به استفاده از آخرین فرصت‌های ثبات بازار و خرید مسکن در آگهی فایل‌های فروش خود توصیه می‌کنند برای ورود به بازار و خرید خانه عجله کنند.

 اگرچه انتظار می‌رفت با ورود به نیمه دوم امسال تحرکات جدید در بازار مسکن مربوط به بازگشت دوباره رونق مشاهده شود، اما برخی از فعالان بازار مسکن از تعویق آغاز دوره رونق بازار ملک حداقل تا پایان سال خبر می‌دهند و به همین دلیل به متقاضیان مصرفی مسکن که برای نخستین بار قصد خرید ملک دارند یا آنکه به دنبال تبدیل به احسن کردن خانه خود هستند توصیه می‌کنند از فرصت باقی مانده ثبات قیمت‌ها استفاده کنند.


در بسیاری از فایل‌های فروش مشاوران املاک که در روزنامه‌ها منتشر شده است عبارت‌هایی مثل «باید عجله کنید»، «از این فرصت استفاده کنید» و «زیرقیمت منطقه» استفاده کرده‌اند. از سوی دیگر به گفته مشاوران املاک بسیاری از فروشنده‌هایی که تا ماه گذشته بر قیمت‌های پیشنهادی خود اصرار داشتند حالا با فروش نرفتن واحدهای خود به قیمت‌های واقعی و در برخی مواقع پایین‌تر از نرخ واقعی منطقه رضایت داده‌اند. به عنوان مثال آپارتمانی 75 متری و نوساز در منطقه تهرانپارس(استخر) متری 4 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است این در حالی است که به گفته مشاوران املاک منطقه قیمت آپارتمان مسکونی در این محدوده به طور متوسط متری 4 میلیون و 300 هزار تومان است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی, بازار  مسکن


  اخبار اقتصادی  - دنیای اقتصاد 


ویدیو مرتبط :
چند توصیه حیاتی دکتر کاشانی کیا به مشاوران املاک برای انتخاب بهترین آژانس املاک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه‌های ابتدای سال به خریداران مسکن + جدول



بازار مسکن سال 94 در حالی امروز به صورت رسمی همزمان با بازگشایی کامل همه بنگاه‌های مسکن فعالیت خود را آغاز می‌کند که دامنه رکود حاکم در این بازار از سال 93، به سال جدید نیز کشیده شده است.

 در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد بازار مسکن حداقل در سه ماهه پایانی سال 93، با رونق قابل توجهی مواجه شده و معاملات مسکن به صورت نسبی رنگ و بوی رونق به خود بگیرد، اما عملا انتظار کارشناسان و فعالان این بازار محقق نشد و هم اکنون دامنه رکود به سال 94 نیز کشیده شده است.

 

این در حالی است که هر چند معاملات مسکن در نیمه دوم سال قبل هر ماه نسبت به ماه های قبل با افزایش حجم مواجه شد اما این افزایش حجم معاملات نتوانست انتظار کارشناسان و فعالان بازار مسکن را از رونق پیش‌بینی شده برآورده سازد. بنابراین، آغاز فعالیت در بازار مسکن حداقل طی چند هفته آینده، به گونه‌ای خواهد بود که هیچ تغییری نسبت به سال قبل در این بازه زمانی اتفاق نخواهد افتاد و افزایش احتمالی قیمت طی هفته‌های آتی متوجه بازار نخواهد شد.

 

به این ترتیب، کارشناسان به متقاضیان خرید در بازار مسکن توصیه می‌کنند به هیچ وجه تحت تاثیر برخی گمانه‌زنی‌‌ها درباره افزایش قیمت در سال جدید، دچار دستپاچگی و عجله نشوند و با خیال راحت نسبت به انتخاب و خرید آپارتمان مورد نظر خود اقدام کنند. توصیه‌های کارشناسی برای خرید مسکن در ابتدای سال حاکی است: خریداران به هیچ وجه با هجوم به بازار مسکن این بازار را دچار تشنج نکنند و اطمینان داشته باشند که حداقل طی هفته‌های آتی تغییر محسوسی در قیمت‌ها و عرضه آپارتمان‌های فروشی، اتفاق نخواهد افتاد.

 

این در حالی است که هر چند ممکن است برخی، تحت تاثیر شرایط جدید ایران در عرصه بین‌المللی پیش‌بینی افزایش قیمت مسکن را مطرح کنند، اما نظر کارشناسان بازار مسکن این است که تاثیر برخی اتفاقات بین‌المللی با سرعت متوجه بازار مسکن نخواهد شد و اگر قرار باشد تحت تاثیر این تغییرات بازار مسکن نیز دستخوش تغییر و تحول شود، حداقل طی هفته‌های پیش رو این اتفاق صورت عینی نخواهد گرفت.

 

به این ترتیب متقاضیان خرید در بازار مسکن در ابتدای سال 94 از فرصت کافی برای گشت‌زنی در بازار و انتخاب آپارتمان مناسب برای خود برخوردارند و نیازی به عجله و ایجاد تشنج در بازار معاملات تحت تاثیر برخی احتمالات و پیش‌بینی‌های غیرواقعی ندارند.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد