اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه قرائتی درباره رنگ لباس معلمان زن


حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در جمع فرهنگیان نیشابور افزود: معلم نقش راهنمایی و تنویر افكار جامعه را دارد و بنابراین كار او كار انبیا است.

ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در جمع فرهنگیان نیشابور افزود: معلم نقش راهنمایی و تنویر افكار جامعه را دارد و بنابراین كار او كار انبیا است.

وی با بیان اینكه در فرهنگ اسلام چیزی به نام دوران دانش آموختگی نداریم، گفت: آیه قرآن در این زمینه می‌فرماید: 'قل رب زدنی علما' و پیامبر اكرم (ص) نیز فرموده است: 'از مهد تا لحد دانش بجوی'.

وی افزود: سوره علق با اقرأ شروع و با سجده ختم می‌شود و این بدین معنا است كه مسیر علم بایدبه سجده و افتادگی ختم شود.

قرائتی به معلمان توصیه كرد: برای پاسخ به شبهات، با اسلام ‌شناسان در ارتباط بوده و حداقل شماره تلفن و نشانی از یك اسلام ‌شناس به همراه داشته‌ باشند.

وی بی تكلف بودن، داشتن سوز دل و اخلاص، پیشقدم بودن، داشتن بیان روان، با ادب و با كرامت بودن، اهل استدلال بودن، داشتن قدرت مثال زدن و با دانش‌ آموزان دوست بودن را از ویژگی‌ های یك معلم موفق برشمرد.

وی افزود: رنگ چادر معلمان زن در بیرون از مدرسه باید سیاه باشد، اما در داخل مدرسه باید این گروه از معلمان از رنگ ‌های شاد و سنگین استفاده كنند.

وی با اشاره به اینكه باید با دانش‌آموزان رفیق شد، گفت: اگر دانش‌ آموزی ناهنجاری‌ هایی دارد باید با او رفیق‌تر شد و به او به طور خصوصی‌ رسیدگی كرد.

وی با تاكید بر آشنا كردن فرزندان با موضوع تقلید، افزود: تمام مراجع در مسائل بهداشتی از پزشكان تقلید می‌كنند و لذا باید در احكام دینی از مراجع تقلید كرد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینكه شركت در انتخابات موجب ناراحتی دشمنان اسلام می‌شود، لذا باید در انتخابات شركت كنیم.


ویدیو مرتبط :
توصیه به پوشیدن لباس رنگ روشن در آموزه های دینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی: كاری به شكل لباس مردم نداشته باشید. زن باید پوشیده باشد، رنگ را خدا تعیین نكرده



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - هاشمی: كاری به شكل لباس مردم نداشته باشید. زن باید پوشیده باشد، رنگ را خدا تعیین نكرده/ سخت‌گیری‌ها در مساله حجاب در زنها حالت فرار درست كرد

از من پرسیدند: زن می‌تواند كت و دامن بپوشد؟ گفتم: چه اشكالی دارد؟ سر همین جواب خیلی حرف زدند. بحث رنگ مطرح شد، گفتم كه رنگ را خدا تعیین نكرده است. رنگ سیاهی كه ما انتخاب كردیم، درست ضد آن چیزی است كه اهل بیت(ع) انتخاب كردند. آنها سفید یا سبز می‌پوشیدند. بنی‌عباس بودند كه سیاه را آوردند. گفتم كاری به رنگ لباس مردم نداشته باشید

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن انتقاد صریح از خشک مقدسی ها با مردم، تاکید کرد: بخشی از آنچه كه الان اتفاق افتاده ،عكس‌العمل‌ سخت‌گیری‌هایی است كه در مساله حجاب انجام دادند كه برای جامعه مخصوصاً در زنها حالت فرار درست كرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی،  گزیده پاسخ های ایشان به کیهان در سال 82 در پی می آید:
 
مثلا از من می‌پرسیدند: زن می‌تواند كت و دامن بپوشد؟ گفتم: چه اشكالی دارد؟ سر همین جواب خیلی حرف زدند. بحث رنگ مطرح شد، گفتم كه رنگ را خدا تعیین نكرده است. رنگ سیاهی كه ما انتخاب كردیم، درست ضد آن چیزی است كه اهل بیت(ع) انتخاب كردند. آنها سفید یا سبز می‌پوشیدند. بنی‌عباس بودند كه سیاه را آوردند. گفتم كاری به رنگ لباس مردم نداشته باشید.
 
گفتم كاری به شكل لباس مردم نداشته باشید. زن باید پوشیده باشد، حالا لباس هرچه می‌خواهد، باشد. نباید تبرج باشد، چون یك اصل اسلامی است. بنابراین ما مسایل فرهنگی را در حد اعتدال قبول داریم. یعنی همان مقداری كه اسلام خواسته است و نه آن مقداری كه بخواهیم تحمیل كنیم.
 
شاید یادتان نباشد كه اگر استادی در دانشگاه ریش خود را می‌تراشید و یا لباس شیك می‌پوشید، مشكل داشت و سخت می‌گرفتند. می‌خواستند زنان ومردان را از هم جدا كنند و حتی سراغ درمان رفتند و گفتند كه طبیب زن برای زن و طبیب مرد برای مرد باشد. اینها همه سخت گیری های است که نتیجه عکس می دهد. اگر سخت‌گیری‌ها را رسمی كنیم برای جامعه مخصوصاً در زنها و جوانها حالت فرار درست می شود.
 
هنوز فكر می‌كنم اگر ابتكار را دست بگیریم، توقعات خانمها و جوانها را شرعاً می‌توانیم تامین كنیم و پیش خداوند هم حجت داریم. انقلاب اسلامی را هم می‌توانیم حفظ كنیم. لابد می‌دانید كه رهبری در مقابل فشار همین سخت‌گیری ها یك بار فرمودند: «وجهی برای تحمیل چادر نمی‌بینم»
 
در حدیث این جمله است: «ان‌الله یحب ان یوخذ برخصه كما یحب یوخذ بعزائمه»، خداوند همان مقدار كه می‌خواهد به تكلیف های واجب عمل شود، همان مقدار هم می‌خواهد به رخصتها عمل شود. امام(ره) همواره نصیحت می‌كردند كه در زندگی و در برخورد با مردم و در آموزش‌ها و منبرها، خواست‌ه های خشك‌مقدس‌ها و احتیاط های سخت را مطرح نكنید كه مردم بتوانند به طرف اسلام بروند.

 

آیت‌الله بروجردی  می‌گفتند: «این احتیاط هایی كه ما می‌كنیم، خلاف احتیاط است. چون از بس سخت‌گیری می‌كنیم، افراد پشیمان می‌شوند. نباید بیشتر از همان مقدار كه خدا خواسته است، از مردم بخواهیم.». ما كه نمی‌خواهیم بیشتر از خدا و پیامبر (ص) مسلمان باشیم. 

اخبار سیاسی - عصر ایران