اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه توكلی به كنكوری‌ها در پاسخگویی به سوالات



روز شمار كنكور 91 , سازمان سنجش

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات به كنكوری‌های 91، دو روش پاسخگویی به سوالات را تشریح كرد.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توصیه به داوطلبان آزمون سراسری 91 در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات، اظهاركرد: هر داوطلب می‌تواند به دو روش نسبت به پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی اقدام كند.

وی با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات در روش اول، تصریح كرد: بر اساس این روش داوطلب باید تصور كند كه در دفترچه عمومی آزمون فقط 25 سوال زبان و ادبیات فارسی وجود دارد كه در ابتدای دفترچه عمومی درج شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور با بیان اینكه داوطلبان درابتدا در مهلت معین برای پاسخگویی به سوالات درس زبان و ادبیات فارسی اقدام كنند، اظهاركرد: بنابراین داوطلبان باید ابتدا متن سوال‌ها را با دقت بخوانند و از میان چهار گزینه پاسخ، صحیح‌ترین پاسخ را علامت بزنند.

توكلی افزود: در صورتی كه داوطلب پاسخ سوالی را نمی‌داند، می‌تواند كنار آن سوال در دفترچه آزمون علامت گذارد و سپس به سوال بعدی پاسخ دهد و پس از پایان 25 سوال زبان و ادبیات فارسی بلافاصله نسبت به پاسخگویی به سوالات دیگر درس‌ها به همین ترتیب اقدام كند.‌

وی با بیان اینكه داوطلبان می‌توانند پس از اتمام پاسخگویی به سوالات عمومی، به مرور سوالاتی كه پاسخ نداده‌اند بپردازند، تصریح كرد: با استفاده از این شیوه داوطلب به این جهت كه توانسته است به درصد مناسب از دیدگاه خود به سوالات پاسخ دهد، احساس رضایت از پاسخگویی می‌كند.

توكلی افزود: با بكارگیری از این روش دیگر داوطلب از همان ابتدا به ورق زدن دفترچه نمی‌پردازد، چرا كه ممكن است با ورق زدن تصادفا به سوالی برخورد كند كه پاسخ آن را نداند و از همان ابتدا دچار استرس شود.

مشاور عالی سازمان سنجش در توضیح روش دوم پاسخگویی به سوالات، گفت: بر اساس این روش ممكن است داوطلبی علاقه‌مند باشد كه سوالاتی پاسخ دهد كه بهتر آن را آموخته است و آمادگی بیشتری برای پاسخگویی به سوالات آن درس دارد.

وی افزود: در این صورت چنین داوطلبی باید دقت كند كه پاسخ هر یك از سوالات را در پاسخنامه در مقابل ردیف شماره سوال مربوطه درج كند.

توكلی با بیان اینكه بر اساس تجارب كسب شده ممكن است داوطلبان در درج پاسخ، ردیف شماره سوال را اشتباه بگیرند، تصریح كرد: به اینگونه كه به پاسخگویی به سوالات از یك ردیف بالاتر و یا پایینتر اقدام می‌كنند و وقتی به انتهای پاسخنامه می‌رسند زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند كه دیگر فرصتی برای پاك كردند و دوباره علامت زدن وجود ندارد..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
معرفی: پاسخگویی پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توكلی تشریح كرد: تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات كنكور 91



كنكور 91 , دانشگاه و حوزه آموزشی

 

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور با تشریح جزییات مرتبط با تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات كنكور91، از شخصی‌سازی دفترچه‌های آزمون سراسری خبر داد و گفت: برگزاری آزمون سراسری سال 91 از 8 تیر ماه آغاز می‌شود و برای شركت در این آزمون یك میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر طراحی سوالات كنكور91 به صورت تستی و چهار گزینه‌ای، گفت: سوالات این آزمون از كتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی طراحی می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاكید بر اینكه از بخش، قسمت، مبحث و موضوعی كه بر اساس اعلام منابع حذف شده است سوالی طراحی نخواهد شد، تصریح كرد: سوالات آزمون كنكور امسال همانند سال گذشته به صورت مفهومی است، البته مفهومی بودن سوالات به منزله دشوار بودن آنان نیست، بلكه مفهومی بودن سوالات كنكور نشانگر این است كسانی كه كتب درسی را به خوبی مطالعه كرده باشند می‌توانند به سوالات مختلف پاسخ دهند.

وی با بیان اینكه 100 سوال عمومی طراحی شده است، اظهار كرد: بر این اساس داوطلبان باید به 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی، 25 سوال زبان در مدت 75 دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین داوطلبانی كه به معارف غیر اسلام و یا زبان غیر انگلیسی پاسخ می‌دهند باید بر این اساس به سوالات اقلیت‌های مذهبی مربوطه چون مسیحی، كلیمی، زرتشتی و زبان‌های خارجه غیر از انگلیسی چون فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و یا روسی پاسخ دهند.

توكلی با اشاره به پاسخگویی به 135 سوال اختصاصی برای گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در 175 دقیقه، گفت: بر این اساس داوطلبان گروه ریاضی باید به 55 سوال ریاضیات، 45 سوال فیزیك و45 سوال شیمی پاسخ دهند.

وی افزود: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی (به جز دارندگان دیپلم‌های بهیاری و یا شاغلین دیپلمه بهیاری كه دارای دو دفترچه اختصاصی هستند) به یك دفترچه اختصاصی دارای 170 سوال كه شامل 25 سوال زمین شناسی، 30 سوال ریاضی، 50 سوال زیست شناسی، 30 سوال فیزیك و 35 سوال شیمی در 170 دقیقه پاسخ دهند، البته دارندگان دیپلمه بهیاری و یا شاغلین دیپلمه بهیاری باید علاوه بر دفترچه شماره 2 به دفترچه شماره 3 در 30 دقیقه به 50 سوال تخصصی بهیاری پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به مدت زمان پاسخگویی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی ( به جز دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی علوم معارف اسلامی)، اظهار كرد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی باید به 180 سوال اختصاصی در 165 دقیقه پاسخ دهند كه این سوالات شامل 20 سوال ریاضی، 15 سوال اقتصاد، 30 سوال ادبیات فارسی، 20 سوال زبان عربی، 20 سوال روانشناسی، 25 سوال فلسفه و منطق، 20 سوال علوم اجتماعی، 15 سوال تاریخ و 15 سوال جغرافیا است.

وی افزود: همچنین داوطلبان دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی علوم معارف اسلامی باید به 20 سوال تخصصی اصول عقاید و فقه در مدت 20 دقیقه علاوه بر دفترچه شماره 2 پاسخ دهند.

توكلی با بیان اینكه برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر 160 سوال اختصاصی طراحی شده است، اظهار كرد: این دسته از داوطلبان باید در 165 دقیقه به 30 سوال درك عمومی هنر، 30 سوال ریاضی فیزیك، 20 سوال ترسیم فنی، 20 سوال خلاقیت تصویری و تجسمی، 20 سوال خلاقیت نمایشی، 20 سوال خلاقیت موسیقی و 20 سوال خواص مواد پاسخ دهند.

مشاور سازمان سنجش با اشاره به طراحی 70 سوال اختصاصی زبان انگلیسی برای داوطلبان آزمون زبان انگلیسی گفت: داوطلبانی كه در آزمون اختصاصی زبان‌های آلمانی و فرانسه شركت كرده‌اند باید به 70 سوال اختصاصی زبان مربوطه در 105 دقیقه پاسخ دهند. داوطلبانی كه زبان خارجی خود را ایتالیایی و یا روسی انتخاب كرده‌اند نیاز به پاسخگویی به سوالات اختصاصی ندارند..../ایسنا