اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه انتخاباتی یک آیت الله به آیت الله جنتی


بعد از سخنان آیت الله جنتی از ایشان وقت خواستم و گفتم که ثواب رسیدگی به اینکه چه کسی صلاحیت حضور در انتخابات را دارد و چه کسی فاقد صلاحیت‌های لازم است و بیان آن با شجاعت که فلانی حق ندارد کاندیدا باشد از انجام مستحبات و عبادات ماه رجب بیشتر است.

خبرگزاری مهر: عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، با بیان اینکه باید برای حفظ نظام اسلامی دعا کرد، گفت: امروز رهبری تنها هستند و دوستان نزدیکشان شمشیر را از رو بستند.

 آیت الله محمد یزدی شامگاه سه شنبه در جمع خادمین مراسم اعتکاف استان قم که در سالن همایش دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: روز اول ماه رجب مصادف با اولین جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری بود که آیت الله جنتی در ابتدای این جلسه در خصوص اهمیت و فضیلت ماه رجب سخنانی را بیان کردند و گفتند در این روزها که روزهای دعا و عبادت است ما باید بمانیم و در خصوص افراد اظهار نظر کنیم که چه کسی صلاحیت حضور در این عرصه را دارد یا نه و باید بنشینیم و اطلاعات شخصی افراد را که در هیچ کجا بیان نمی‌شود را بشنویم و تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: بعد از سخنان آیت الله جنتی از ایشان وقت خواستم و گفتم که ثواب رسیدگی به اینکه چه کسی صلاحیت حضور در انتخابات را دارد و چه کسی فاقد صلاحیت‌های لازم است و بیان آن با شجاعت که فلانی حق ندارد کاندیدا باشد از انجام مستحبات و عبادات ماه رجب بیشتر است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بر اساس روایات از ائمه معصومین(ع) عبادت به کثرت کار و صورت اعمال نیست و در واقع زیادی عبادات اهمیت ندارد بلکه قصد و نیت انجام کارها مهم است که ممکن است انجام کاری در ظاهر عبادت نباشد اما چون انسان به قصد قربت آن را انجام برای او ثواب نوشته باشند.

مسئولان به وظایف خود تا آخر به درستی عمل کنند

وی با بیان اینکه مسئولان باید تا آخرین لحظه خدمت خود به وظایف محوله شان به درستی عمل کنند، افزود: برخی از مسئولان به دلیل اینکه می‌گویند معلوم نیست در آینده چه کسی قرار است رئیس جمهور شود از همین حالا بی انگیزه شده‌اند و به وظیفه رسمی و قانونی خود آنگونه که باید و شاید عمل نمی‌کنند که این نوع نگرش غلط و اشتباه است چرا که کشور ما قانون دارد.

آیت الله یزدی اضافه کرد: برخی از مسئولان که در سمت‌های بالا هم مسئولیت دارند در کارشان سستی می‌بینیم در جواب این بی انگیزگی می‌گویند چیزی تا آخر دولت نمانده است و انسان دستش به کار نمی‌رود که این گفته نشان می‌دهد که آنها کار را برای رضای پروردگار و قصد قربت انجام نمی‌دهند.

در سن 80 سالگی بین خدا و دنیا گیر افتاده‌ایم

وی در ادامه عنوان کرد: اکثر پست‌ها و سمت‌ها انسان را دچار پشیمانی می‌کنند به عنوان مثال همین الان ما در شورای نگهبان مصیبت بزرگی داریم و بین خدا و دنیا گیر افتاده‌ایم و باید مراقب باشیم تا در سن 80 سالگی خدا و آخرتمان را به دنیا نفروشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتکاف گذشته از رنگ و بوی فردی، امروز حالت اجتماعی به خود گرفته است افزود: معتکفین باید در روزها اعتکاف به نظام و رهبری دعا کنند.

آیت الله یزدی که با صدایی بغض کرده صحبت می‌کرد ادامه داد: امروز رهبری تنها است و دوستان نزدیکش شمشیر را از رو بستند.

معتکفین برای حفظ نظام اسلامی دعا کنند

وی در ادامه گفت: باید برای حفظ این نظام اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است، دعا کرد و امروز شرایط سختی را در پیش داریم و باید از خداوند درخواست کرد که شر دشمنن اسلام را از سر مسلمین دور کند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت و فلسفه اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف بدان معنا است که انسان خودش را در جایی محبوس کند و اعتکاف از ابتدا در چهار مسجد شکل گرفت که مسجدالحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه و مسجد  بصره از جمله آنها بودند.

وی در ادامه افزود: بعد از این مساجد اعتکاف در بلاد مختلف در مساجد جامع برگزار شد و در مرحله بعدی در مساجدی که نماز جمعه در انجا اقامه می‌شد و در مرحله بعدی در مساجد محل هم اعتکاف برگزار می‌شود.

آیت الله یزدی ابراز داشت: اعتکاف یک عبادت است که نیازمند نیت و قصد قربت است که در غیر این صورت باطل است و در واقع به این امر منحصر نمی‌شود که انسان سه روز خود را در مسجد محبوس کند، بلکه روح دیگری در خود به همراه دارد که همان نیت و قصد قربت است.

شرط صحت اعتکاف ماندن در مسجد است

وی اضافه کرد: اصل اعتکاف التزام به ماندن در مسجد است و در واقع شرط صحت اعتکاف ماندن در مسجد است که دو روز اول در اختیار معتکف است که می‌تواند مسجد را ترک کند اما اگر فردی دو روز را در مسجد ماند نمی‌تواند روز سوم از مسجد خارج شود و در واقع بر او واجب است که در مسجد بماند.

عضو فقهای شورای نگهبان، عنوان کرد: مذاکره بدون مجادله هم در اعتکاف مشکلی ندارد اما اگر به مجادله برسد اعتکاف و عبادت را باطل می‌کند و مجادله نیز به معنای لجبازی بر سر حق و حقیقت است.


ویدیو مرتبط :
سخنان انتخاباتی آیت الله جنتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطره ای از سفر انتخاباتی میرحسین موسوی به یزد و توصیه همسر مرحوم آیت الله خاتمی به او



اخبار,اخبار سیاسی , میرحسین موسوی

همسر آیت‌الله خاتمی گفت: خانواده ما خود را در مسیر ولایت می‌بینند و می‌دانند. انشالله شما هم اگر پیروز شدید در خدمت اسلام، انقلاب و رهبری باشید.

مهدی مشکینی(خبرنگار) در صفحه فیس بوک خود نوشت:

به بهانه نامه تشکرآمیز همسر آیت‌لله خاتمی به رهبر معظم انقلاب اسلامی لازم دانستم این خاطره را برای اولین بار بنویسیم.

سال 88 و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، وقتی همراه (خبرنگار) آقای میرحسین موسوی به سفر انتخاباتی یزد- اردکان- رفته بودیم؛ بعد از حضور در مزار مرحوم آیت‌الله خاتمی(ره) به منزل مرحوم آیت‌‌الله خاتمی رفتیم.

در این دیدار آقای موسوی دقایقی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و هدف از حضور در انتخابات سخنرانی کرد و همسر آیت‌الله خاتمی به نمایندگی از بیت ایشان، با تقدیر از حضور وی در منزل آیت‌الله خاتمی، گفت: خانواده ما خود را در مسیر ولایت می‌بینند و می‌دانند. انشالله شما هم اگر پیروز شدید در خدمت اسلام، انقلاب و رهبری باشید.

همسر آیت‌الله خاتمی در حاشیه این دیدار و در جمع چند تن از خبرنگاران به ما گفت: " من همیشه آقا را دعا می‌کنم، خداوند ایشان را حفظ کند، ما همیشه سهم(انار) ایشان را از باغات خود کنار گذاشته و برایشان می‌فرستیم".

ارادت بیت آیت‌‌‌الله خاتمی به مقام معظم رهبری، آنقدر در اظهارات خانواده ایشان روشن بود که این امر موجب تعجب برخی به اصطلاح خبرنگاران آن زمان- که اکنون برخی از آنان پناهنده شده‌اند- شد.

پیش از این سفر، شنیده بودم که رابطه عاطفی خاصی بین بیت‌ آیت‌الله خاتمی با مقام معظم رهبری هست اما شنیدن کی بود، مانند دیدن.

 

اخبار سیاسی - تسنیم