اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه‌ های پلیس برای چهارشنبه سوری


چهارشنبه سوری همیشه تلخ‌ و شیرین‌های بسیاری به همراه دارد و گاهی شیرینی عید را در کام خانواده‌ها تلخ می‌کند، پلیس با ارائه چند توصیه خواستار توجه جدی خانواده‌ها و جوانان به این هشدارها شد تا مردم با عمل به آنها سلامت خود و جامعه را ارتقا دهند.

روزنامه ایران: چهارشنبه سوری همیشه تلخ‌ و شیرین‌های بسیاری به همراه دارد و گاهی شیرینی عید را در کام خانواده‌ها تلخ می‌کند، پلیس با ارائه چند توصیه خواستار توجه جدی خانواده‌ها و جوانان به این هشدارها شد تا مردم با عمل به آنها سلامت خود و جامعه را ارتقا دهند.

 باید گفت که والدین می‌توانند با آموزش و کنترل فرزندان خود از خطرات سوء مواد محترقه پیشگیری کنند و این را مدنظر قرار دهند که حوادث زاییده بی‌احتیاطی و ناآشنایی به مسائل ایمنی است:

1-از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره‌کش‌ها و... روی آتش جداً‌ خودداری کنید.

2-در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد محترقه مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهید.

3-فرزندان خود را از خطرات و آسیب‌های ناشی از انفجار مواد منفجره آگاه کنید و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارید.

4-آیا می‌دانید بیشترین درصد قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند؟

5-از کودکان و نوجوانان خود مراقبت کنید تا باعث فجایع دلخراش نشوند.

6-هیچ وقت به بسته‌های مشکوک دست نزنید.

7-برای جلوگیری از مخفی کردن مواد محترقه و اشتعال‌آور توسط فرزنـــــــدانتان رفت و آمد و لوازم شخصی آنان را به صورت نامحسوس کنترل کنید.

8-آداب و رسوم و سنت‌های خود را با بیراهه‌های خرافی تحریف و دستخوش تغییر نسازیم.

9-آیا می‌دانید به دلیل تخلفات برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب عده‌ای مرتکب جرم و روانه دادگاه‌ها و ... می‌شوند.

10-از روشن کردن آتش‌ روی سطوح شیب‌دار و کنار درختان و خودروها بپرهیزید.

11-برای شادی خود به آزار و اذیت دیگران نپردازید.

12-در آستانه سال نو با آموزش و کنترل فرزندان خود از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کنیم.

13-از پرتاب ترقه و دیگر مواد منفجره که موجب سلب آسایش دیگران می‌شود جداً خودداری کنید.

14-از ریختن مایعات اشتعال‌زا مانند نفت، بنزین، گازوئیل و... بر روی آتش جداً‌ خودداری کنید.

15-بر افروختن آتش همیشه در دست شما است اما همواره اطفای آن در اختیار شما نیست و امکان سرایت به خانه و اتومبیل شما وجود دارد.

16-با پرتاب مواد محترقه و نارنجک‌های دست‌ساز به اموال عمومی صدمه نزنید.

17-مواد منفجره ممکن است در مجاور آتش و حتی بر اثر گرمای اندک منفجر شود.

18-مواد منفجره احتمال دارد داخل جیب یا دست شما منفجر شود و حوادث ناگواری به وجود آورد.

19-هرگز به ساخت مواد منفجره فکر نکنید که بسیار خطرناک است.

20-صدای ناشی از انفجار برای نوزادان و خانم‌های باردار و بیماران و سالمندان بسیار خطرناک است.

21-هرگاه لباستان آتش گرفت هرگز ندوید و خود را روی زمین انداخته و با محافظت دست و صورت روی زمین غلت بزنید.


ویدیو مرتبط :
جشن چهارشنبه سوری | آتیش بازی شب چهارشنبه سوری | کلیپ جدید چهارشنبه سوری مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه های پلیس در آستانه چهارشنبه سوری


نیروی انتظامی در آستانه فرا رسیدن آخرین چهارشنبه سال، با بیان اینکه اهتمام پلیس تامین نظم و امنیت است، اطلاعیه ای را برای بیان توصیه هایی به مردم جهت کاهش صدمات در برگزاری این آیین صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا: نیروی انتظامی در آستانه فرا رسیدن آخرین چهارشنبه سال، با بیان اینکه اهتمام پلیس تامین نظم و امنیت است، اطلاعیه ای را برای بیان توصیه هایی به مردم جهت کاهش صدمات در برگزاری این آیین صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس در این اطلاعیه آمده است: بلوغ فرهنگی و اجتماعی مردم قانونمند ایران اسلامی در سال های اخیر به کاهش چشمگیر خسارات ، لطمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال منتج شده است.

کاهش صدمات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال، بیانگر افزایش همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با نیروی انتظامی و توجه به آموزش های ارائه شده از سوی ناجا ، سازمان های همکار و رسانه ها بوده است.

تجربه تلخ خانواده ها در پس رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی افراد که مخل نظم و امنیت هستند، اراده نیروی انتظامی را در برخورد با هنجارشکنان تقویت و دو چندان کرده است و خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می کند، ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

**اهتمام نیروی انتظامی بر تامین امنیت فرد فرد جامعه است

در این اطلاعیه با بیان اینکه اهتمام نیروی انتظامی بر تامین امنیت فرد فرد جامعه است، با اعلام برخورد جدی پلیس با هنجارشکنان و تمامی کسانی که مترصد ایجاد نا امنی برای هموطنان هستند، تاکید شده است ؛ قانون شکنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته نیست و پلیس از طریق سامانه 110 آماده دریافت گزارش های مردمی است.

** والدین در چهارشنبه پایانی سال در کنار فرزندان خود با نظارت از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کنند

برهمین اساس نیروی انتظامی برای پاسداشت حقوق شهروندان و در راستای کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال با تاکید بر کوچه محوری از مردم عزیز و شریف به خصوص تمامی والدین می خواهد تا در چهارشنبه پایانی سال در کنار فرزندان خود و با نظارت و کنترل دقیق آنها از بروز حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کنند.

در ادامه اطلاعیه آمده است، امیدواریم، امسال نیز همچون سال های گذشته با همکاری و همیاری شهروندان با پلیس و در سایه امنیت و آرامش، روزهای پایانی سال را با کمترین حوادث سپری کنیم.