اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه‌ های وزارت بهداشت برای خانه تکانی


رئیس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو با توصیه اکید به پرهیز از ترکیب کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده و لک بر با یکدیگر، گفت: بخارات و گازهای ناشی از ترکیب مواد شوینده شیمیایی بسیار سمی و خفه کننده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو با توصیه اکید به پرهیز از ترکیب کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده و لک بر با یکدیگر، گفت: بخارات و گازهای ناشی از ترکیب مواد شوینده شیمیایی بسیار سمی و خفه کننده است.

دکتر طلعت قانع به ارائه توصیه‌هایی پیرامون نحوه پیشگیری از مسمومیت‌ها در منزل پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به هنگام کار با مواد شوینده در ایام خانه تکانی اظهار کرد: بسیاری از داروها و محصولات خانگی مانند جوهرنمک، مواد شوینده و لک بر، لاک پاک‌ کن، سموم حشره‌کش و جونده کش (مانند مرگ موش)، تینر، ضدیخ، بنزین و نفت می‌توانند در صورت بلعیده شدن و تماس با پوست و چشم و یا در صورت تنفس، بسیار سمی باشند.

وی ادامه داد: در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک کننده، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو با توصیه اکید به پرهیز از ترکیب کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده و لک بر با یکدیگر گفت: بخارات و گازهای ناشی از ترکیب مواد شوینده شیمیایی بسیار سمی و خفه کننده است.

قانع افزود: همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعاً در آن را ببندید و دقت کنید که هیچ ظرف دربسته‌ای از دسترسی کودکان در امان نیست.

وی با بیان اینکه باید کیف دستی، ساک خرید و کیسه‌های نایلونی را دور از دسترس کودکان قرار داد، عنوان کرد: ممکن است داخل این کیسه‌ها وسایلی باشد که توسط کودک بلعیده شود و یا کودک ضمن بازی آنها را روی سر خود کشیده و سبب خفگی وی شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو افزود: در صورتی که کودک شما ماده‌ای غیر خوراکی را بلعید، با مرکز اورژانس 115و یا مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم به شماره 1490 تماس بگیرید.

قانع همچنین با تاکید بر اینکه باید محصولات شیمیایی و شوینده، نفت و بنزین و داروها خصوصاً شربت ترک اعتیاد متادون را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کرد، گفت: هیچ‌گاه این فرآورده‌ها را در ظرف مواد خوراکی (مانند بطری نوشابه) نگه‌داری نکنید. این عمل سبب خورده شدن اشتباهی این مواد توسط کودکان و مسمومیت شدید آنها خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
خانه تکانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه های وزارت بهداشت برای خرید و قربانی کردن دام



اخبار,اخبارجتماعی,کشتن دام

 

 اخبار اجتماعی - توصیه های وزارت بهداشت برای خرید و قربانی کردن دام

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در آستانه عید سعید قربان به هموطنان توصیه کرد که دام را از مراکز زیر نظر سازمان دامپزشکی خریداری کنند.

مهندس سیدرضا غلامی ضمن بیان این مطلب گفت: خرید دام باید از مراکز معتبر عرضه دام بهداشتی که زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور است، صورت گیرد و ذبح دام در کشتارگاه‌هایی که سازمان دامپزشکی معرفی می‌کند، انجام شود.

به گفته او، کشتن دام در محیط خارج از کشتارگاه و در کوچه و خیابان از نظر بهداشتی صحیح نیست زیرا با این کار آلودگی‌های محیطی به راحتی به گوشت منتقل شده و بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد.

غلامی همچنین گفت: در صورت درخواست سازمان دامپزشکی، بازرسان بهداشت محیط آمادگی همکاری با این سازمان در راستای کنترل و نظارت بهداشتی در امور ذبح و امور مرتبط با آن و عوامل محیطی را دارند.

او در همین مورد گفت: در مناطق روستایی نیز بهورزان خانه‌های بهداشت با همکاری سازمان دامپزشکی آمادگی انجام این کنترل بهداشتی را دارند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر هموطنان بخواهند در منزل ذبح دام را انجام دهند باید نکات و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند به طوری که توصیه می‌شود ذبح دام روی زمینی که آسفالت یا سنگ فرش بوده انجام شود تا شرایط شستشو راحت‌تر باشد و در صورت نبود سنگفرش یا آسفالت، حتما باید یک کیسه نایلونی را زیر دام قرار دهند و سپس روی آن ذبح انجام دهند.

مهندس غلامی گفت: باید فضولات و ضایعات بعد از ذبح در چاه فاضلاب یا در عمق خاک دفن شود. عمق این چاله باید حداقل نیم متر بوده و بر روی آن حتما باید خاک ریخته شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افرادی که ذبح دام می‌کنند حتما باید کارت بهداشتی داشته باشند، گفت: افرادی که دام را ذبح می‌کنند لباس، کفش یا چکمه مناسب داشته باشند و در هنگام کار حتما از دستکش بلند و مقاوم استفاده کنند.

  اخباراجتماعی - ایسنا