اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیه‌‌های خانم وزیر برای کنکوری ها


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکی بهترین رشته برای خدمت به مردم است، گفت: من چون عاشق پزشکی هستم به همه پیشنهاد می کنم در کنکور رشته پزشکی را انتخاب کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکی بهترین رشته برای خدمت به مردم است، گفت: من چون عاشق پزشکی هستم به همه پیشنهاد می کنم در کنکور رشته پزشکی را انتخاب کنند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی درباره پیشنهاد رشته پزشکی به داوطلبان کنکور افزود: من عاشق پزشکی هستم و به همه پیشنهاد می کنم که رشته پزشکی را انتخاب کنند زیرا به نظر من پزشکی بهترین رشته برای خدمت به مردم است.

وی افزود: رشته پزشکی فرد را از نظر روحی و معنوی اغنا می کند و کار بسیار خوب و بزرگی است.

وزیر بهداشت یادآور شد: البته باز هم اختیار داوطلبان کنکور با خودشان است اما بدانند که در هیچ رشته به اندازه پزشکی نمی توانند به مردم خدمت کنند.

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
توصیه وزیر صنعت به خودروسازان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه خانم وزیر سابق به رئیس جمهور آینده


وزیرسابق بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: رئیس جمهور آینده باید کاری کند که مردم اینقدر از جیب خود هزینه نپردازند و بودجه قابل قبولی برای سلامت مردم و کاهش هزینه های آنان تخصیص دهد تا وضعیت بیماران بهبود یابد.

خبرگزاری تسنیم: وزیرسابق بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: رئیس جمهور آینده باید کاری کند که مردم اینقدر از جیب خود هزینه نپردازند و بودجه قابل قبولی برای سلامت مردم و کاهش هزینه های آنان تخصیص دهد تا وضعیت بیماران بهبود یابد.

مرضیه وحید دستجردی،با بیان اینکه 90 درصد مشکلات حوزه‌سلامت ضعف مدیریتی است و آقایان نباید آن را به گردن تحریم‌ها بیاندازند، گفت: رئیس جمهور آینده باید حوزه سلامت را در اولویت برنامه قرار دهد.


نامبرده  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آینده کشور اگر دیپلمات باشد بهتر است یا تکنوکرات، گفت: رئیس‌جمهور آینده باید عاقل باشد و حوزه سلامت جز اولویت های کاری او قرار گیرد.

رئیس شورای راهبردی سلامت و رفاه مرکز پژوهش های مجلس، ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید کاری کند که مردم اینقدر از جیب خود هزینه نپردازند و بودجه قابل قبولی برای سلامت مردم و کاهش هزینه های آنان تخصیص دهد تا وضعیت بیماران بهبود یابد.

وی در پاسخ به سوال که آیا صحیح است که متولیان امر بهداشت و درمان در کشور، بحث کمبود امکانات درمانی را به گردن تحریمه ها و مسائل ارزی و مبادله ای می اندازند؟ تاکید کرد: 90 درصد مشکلات کشور گیر مدیریتی دارد و آقایان نباید آن را به گردن تحریم ها بیاندازند.

مرضیه وحیددستجردی اولویت های حوزه سلامت برای مردم در دولت آینده را بحث پزشک خانواده، تقویت بیمه ها و تجمیع بیمه ها خواند و افزود: با تقویت بیمه ها مردم هزینه ای از جیب خود در بیمارستان های دولتی نمی پردازند.

وی گفت: همچنین باید داروها زیر پوشش بیمه بروند و حداکثر مبلغی که مردم برای خرید دارو باید بپردازند 10 درصد فرانشیز بر اساس پروتکل های مصرف دارو باشد.

رئیس شورای راهبردی سلامت و رفاه مرکز پژوهش های مجلس، با بیان اینکه بحث تجمیع بیمه ها باید بر اساس برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران انجام می شد، گفت: متاسفانه تجمیع بیمه ها براساس برنامه انجام نشد.