اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توصیف یک بازیگر از تأمین داروهای سرطان


مصطفی عبدالهی که این روزها نیاز مبرمی به استفاده از آمپول‌های درمانی گران قیمت دارد، با گله از مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما که هنوز با وی همکاری نمی‌کند، یادآور شد: تأمین داروهای سرطان مثل فتح قله اورست سخت است و آخرین پاسخی که مرکز بهداشت سازمان به همسرم داده این است که این آمپول‌ها غیر مجازند.

خبرگزاری مهر: عبدالهی که برای آغاز دوره سوم شیمی درمانی آماده می‌شود، درباره وضعیت تأمین آمپول‌های مورد نیاز درمان توسط مرکز مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما با توجه به تأکید عزت‌الله ضرغامی مبنی بر تأمین داروهای مدنظر گفت: تعجب می‌کنم که تلویزیون این چنین خلف وعده کرده و با وجود اینکه در نامه رئیس سازمان صدا و سیما به رئیس مرکز بهداشت سازمان تأکید شده که 100 درصد از بنده برای تأمین داروها حمایت شود، مرکز بهداشت سازمان زیر 100 درصد حمایت لازم زد.

وی یادآور شد: همسر بنده علیرغم بی توجهی مرکز بهداشت صدا و سیما به تازگی به دفتر آقای تقدس‌نژاد رفت که اصلا اجازه گفتگو به او داده نشد. مشخص نیست که این چه رفتاری است و گویا با جان یک نفر بازی کردن برای برخی مدیران و مسئولان حالت کمدی دارد.

توصیف یک بازیگر از تأمین داروهای سرطان

این بازیگر تئاتر ایران درباره آخرین پاسخ مرکز بهداشت صدا و سیما درباره دلیل تأمین نکردن آمپول‌های مورد نیاز، گفت: پاسخ این بود که داروهای مدنظر غیر مجاز هستند و مرکز بهداشت سازمان به این دلیل نمی‌تواند هیچ مساعدتی داشته باشد.

عبدالهی تصریح کرد: چطور است که در دوره اول استفاده از این آمپول‌ها وقتی آن‌ها را به قیمت 77 میلیون تومان از هلال احمر تأمین کردیم، این آمپول‌ها غیر مجاز نبودند؟ مگر این داروها جزو اقلام قاچاق هستند که مرکز بهداشت می‌گوید غیر مجاز هستند؟

این هنرمند با سابقه عرصه رادیو با اشاره به حضور خود به عنوان تماشاگر در اجرای آخر نمایش «آخرین بازی» اثر زنده‌یاد محمود استادمحمد، یادآور شد: در پایان آن اجرا صدایی از زنده‌یاد استادمحمد در سالن پخش شد که می‌گفت به خاطر بی‌دارویی وضعیت بیماری‌اش وخیم شده بود. بیماری سرطان، بیماری گرانی است و به راحتی نمی‌توان مراحل درمان آن را طی کرد. برای یک خانواده که بیمار سرطانی دارند، تأمین داروهای مورد نیاز مانند فتح قله اورست سخت و دشوار است.

کارگردان نمایش «مرگ تصادفی یک آنارشیست» با بیان اینکه در هر لحظه‌ای از بیماری به تئاتر و کار کردن در عرصه هنر فکر می‌کند، تأکید کرد: بعد از 44 سال کار مداوم در عرصه تئاتر انجام دادن، کسی در این کشور نیست که از من برای طی کردن روند بیماری حمایت کند. این در حالی است که اگر اندکی وضعیت جسمانی بهتری داشته باشم، بیکار نمی‌نشینم. طی شیمی درمانی روی نمایشنامه‌ای کار می‌کنم اما بیماری سرطان به قدری سنگین و غیر قابل تحمل است که نمی‌توانم تمرکز داشته باشم.


ویدیو مرتبط :
آیا استفاده از داروهای هورمونی باروری باعث ایجاد سرطان سینه می شود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیگر سریال «اسپارتاکوس» در جدال با سرطان ناکام ماند+عکس



 

 

بازیگر سریال «اسپارتاکوس» در جدال با سرطان ناکام ماند+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:اندی ویتفیلد که در سریال «اسپارتاکوس: خون و شن» نقش اسپارتاکوس را بازی کرد در سن 39 سالگی درگذشت.به گزارش انتخاب به نقل از خبر، سم مِی‌دو، مدیر برنامه‌های اندی ویتفیلد گفت او یکشنبه در سیدنی استرالیا پس از 18 ماه مبارزه با سرطان غدد لنفاوی فوت کرد.

 

ویتفیلد متولد ولز بود و سال 1999 به استرالیا نقل مکان کرد. او تا زمانی که در سریال «اسپارتاکوس» نقش یک برده را بازی کرد شهرتی نداشت.

ویتفیلد در این سریال جنبه دیگری از شخصیت اسپارتاکوس را نشان داد، اسپارتاکوسی که با نقش‌آفرینی کرک داگلاس در فیلم سال 1960 استنلی کوبریک به سینمادوستان معرفی شده بود.

سریال «اسپارتاکوس» خشونت بسیاری داشت و به موفق‌ترین مجموعه شبکه استارز و کارنامه بازیگری ویتفیلد بدل شد. ویتفیلد تنها در فصل اول این سریال که 13 قسمت بود و سال 2010 پخش شد بازی کرد و زمانی که زمان فیلمبرداری فصل دوم رسید علائم سرطان در او مشاهده شد.

شبکه که به بهبودی ویتفیلد امیدوار بود ساخت فصل دوم را کنار گذاشت و به جای آن پیش‌درآمدی شش قسمتی به نام «اسپارتاکوس: خدایگان آرنا» تولید کرد که داستان آن در روزهای پیش از ظهور اسپارتاکوس می‌گذرد.

اما ماه ژانویه حال ویتفیلد رو به وخامت گذاشت و شبکه اعلام کرد برخلاف میل خود تولید فصل دوم با حضور بازیگری استرالیایی به نام لیام مک‌اینتایر شروع شده است.

کری آلبرت، مدیرعامل و رئیس استارز در بیانیه‌ای که یکشنبه شب منتشر شد، نوشت: «بسیار غمگین هستیم که دوست و همکاری عزیز به نام اندی ویتفیلد را از دست می‌دهیم. بخت یارمان بود که در «اسپارتاکوس» با او همکاری کردیم و خرسندیم این مرد که نقش یک قهرمان را بازی کرد در زندگی خود نیز قهرمان بود.»

تنها سریال قابل‌توجه ویتفیلد پیش از بازی در «اسپارتاکوس» سریال «دختران مک‌لود» بود..../انتخاب