اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توسعه آزمون‌های بدون کاغذ برای تمام دروس در دانشگاه پیام نور



پیام نور,دانشگاه پیام نور,اخبار پیام نور

توسعه آزمون‌های بدون کاغذ برای تمام دروس در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد: سامانه بانک سوال دانشگاه پیام نور حدود 10 هزار آزمون در سال برگزار می‌کند.

به گزارش  ایسنا، زیاری در این باره گفت: سامانه بانک سوال دانشگاه پیام نور با هدف کاهش خطاهای انسانی و ارسال مراسلات پستی سوال، ذخیره نمودن سوالات شناسنامه دار، حذف هزینه‏ ها و کاهش اغلاط تایپی سوالات توسط کاربر، عدم نیاز به حضور فیزیکی اساتید برای طرح و ویراستاری سوال (کاهش هزینه ماموریت، رفت و آمد اساتید)، کاهش تخلفات، افزایش امنیت روند برگزاری آزمون، امکان ارائه گزارشات لحظه‏‌ای طراحی شده است و هم اکنون طرح و ویراستاری و ذخیره سوالات در سامانه انجام می­‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک با غنی سازی بانک سوال از سوالات کیفی می توانیم آزمون سازی خودکار این سامانه را نیز فعال نمائیم. این سامانه هم اکنون فرآیند تولید حدود 10 هزار آزمون در یک سال را کنترل می­ن‌ماید.

وی همچنین از راه ­اندازی سامانه مدیریت آزمون با هدف ارسال برخط سوال به مراکز و برگزاری آزمون بدون کاغذ خبرداد که با حذف هزینه‏ ها (استفاده از کاغذ، تایپ، تکثیر، بایگانی فیزیکی و...)، کاهش تخلفات، افزایش امنیت کار همراه است.

زیاری تاکید کرد آزمون بدون کاغذ در 82 مرکز و واحد در ترم گذشته برگزار شد که با برنامه­ ریزی مناسب آزمون بدون کاغذ برای تمام دروس توسعه خواهد یافت. این سامانه هم اکنون فرایند آزمون حدود 12 میلیون آزمون- دانشجو در یک سال را کنترل می­‌نماید./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور اوز مرداد 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور اعلام شد/ برگزاری آزمون بدون کاغذ در 77 مرکز پیام نور



معاون آموزشی دانشگاه پیام نور :

شرط پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور اعلام شد/حذف کنکور در 5000 کدرشته

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با تشریح نحوه پذیرش دانشجوی بدون آزمون در کد رشته‌های حذفی این دانشگاه، گفت: بومی بودن دانشجویان معیار اصلی برای پذیرش است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دکتر دل افکار در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براین اساس هم استان بودن واحد دانشگاهی مورد درخواست، با محل زندگی دانشجو از معیارهای پذیرش محسوب می‌شود.

وی افزود: متقاضیان برای پذیرش در کد رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور یا باید محل زندگیشان با واحد دانشگاهی مربوطه هم استان باشد و یا اینکه نباید فاصله محل سکونت دانشجو با مرکز دانشگاه متقاضی از 120 کیلومتر بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه کد رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور حدود 5000 کدرشته است، گفت: اسامی این رشته‌ها به سازمان سنجش اعلام شده است که این رشته‌ها در همه گروه‌های آموزشی دانشگاه ازجمله فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، مدیریت، حسابداری واقتصاد و غیره در تمامی مراکز و واحدها وجود دارد.

به گفته وی، ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه از نیمه دوم دی ماه انجام می‌شود و پذیرش این داوطلبان در بهمن‌ماه صورت می گیرد و معیار پذیرش داوطلب برای هر کد محل رشته‌ای به عهده سازمان سنجش است.

امتحانات بدون کاغذ در 77واحد پیام‌نور کلیدخورد/ امکان تقلب صفر است

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور با اعلام خبر برگزاری امتحانات پایان ترم بدون کاغذ در این دانشگاه، گفت: در 77 واحد و مرکز دانشگاه پیام نور، دانشجویان بدون استفاده از کاغذ در جلسه امتحان حاضر خواهند شد.

بهنوش سلیم بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: ترم نخست در دانشگاه پیام نور به اتمام رسید و دانشجویان از 16 دی ماه در جلسه امتحانات پایان ترم حاضر خواهند شد.

برگزاری آزمون بدون کاغذ در 77 مرکز پیام نور

وی گفت: 77 مرکز پیام نور در سراسر کشور امتحان بدون کاغذ را برای دانشجویان برگزار خواهند کرد که در فرایند بدون کاغذ سعی شده دروس ساده و عمومی انتخاب شود، زیرا امتحان این دروس بدون نیاز به جدول و محاسبات همچنین امکان استفاده از ماشین حساب است تا دانشجویان به سیستم نرم افزار عادت کنند.

طراحی نرم افزار کاربر دوست برای امتحانات

رئیس مرکز آزمون به دانشجویان دانشگاه پیام نور این اطمینان خاطر را داد که نرم افزار به کار رفته، برای دانشجویان بسیار راحت است و آنان در طول برگزاری آزمون با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند.

سلیم بهرامی با بیان اینکه امتحانات بدون کاغذ و با کاغذ پیام نور نمره منفی ندارد، خاطر نشان کرد: این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که دانشجویان دارای کمترین اطلاعات در چگونگی استفاده از رایانه هم بتوانند در امتحانات پایان ترم از آن به راحتی استفاده کنند.

مراقبین آموزش دیده

وی گفت: در شرایط اضطرار چنانچه سیستمهای الکترونیکی یا برقی مرکز دچار اشکال شود سه پروتکل امنیتی مناسب تعبیه شده که امتحان برای دانشجویان برگزار شود.

به گفته این مقام مسئول در پیام نور، اگر دانشجویان در طول برگزاری آزمون با مشکلی مواجه شدند می توانند موارد با مراقبهایی که آموزشهای خاص دیده اند، در میان بگذارند.

آزمونهای درس ریاضی با کاغذ برگزار می شود

سلیم بهرامی همچنین خبر از متفاوت بودن سوالات امتحانی دانشجویان داد و افزود: این امکان وجود دارد که هر دانشجو پیش از برگزاری امتحانات به مرکز خود مراجعه کرده و به صورت آزمایشی و برای آشنایی با این نرم افزار، یک امتحان بدهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امتحانات یک سری دروس مثل ریاضی که نیاز به محاسبات و ماشین حساب دارد با کاغذ برگزار خواهد شد.

قفل شدن نرم افزار در صورت تاخیر 15 دقیقه ای

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور خطاب به دانشجویان تاکید کرد که اگر دانشجو تا 15 دقیقه بعد از برگزاری آزمون تاخیر داشته باشد، سیستم خود به خود قفل می شود و امکان ندارد دانشجو بتواند امتحان آن درس را بدهد.

اسامی مراکز برگزار کننده آزمون بدون کاغذ در تهران

امکان تقلب در این آزمون به گفته سلیم بهرامی تقریباً صفر است و در مراکز تهران جنوب، دماوند، رودهن، پاکدشت، ری و اشتهارد تهران امتحان به صورت بدون کاغذ برگزار خواهد شد./مهر