اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توزیع ویژه‌ نامه انتخاب رشته کنکور 93


مشاورعالی سازمان سنجش، گفت: ویژه‌نامه انتخاب رشته تحصیلی آزمون سراسری سال 93 با تمرکز بر نیازهای داوطلبان، والدین و مشاوران مدارس تهیه شده است و همزمان با نشریه پیک سنجش فردا دوشنبه سیزدهم مردادماه از طریق باجه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مشاورعالی سازمان سنجش، گفت: ویژه‌ نامه انتخاب رشته تحصیلی آزمون سراسری سال 93 با تمرکز بر نیازهای داوطلبان، والدین و مشاوران مدارس تهیه شده است و همزمان با نشریه پیک سنجش فردا دوشنبه سیزدهم مردادماه از طریق باجه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور توزیع می‌شود.

حسین توکلی افزود: همچنین نرم‌افزارهای انتخاب رشته با توجه به تغییرات در نحوه اعمال سوابق تحصیلی در محاسبه نمره کل آزمون داوطلبان نسبت به آزمون داوطلبان سال قبل و سهمیه‌بندی داوطلبان آزمون سال جاری نسبت به سال گذشته تنظیم شده است.

وی ادامه داد: به منظور فراهم آوردن امکانات و تسهیلات بیشتر برای داوطلبان از ساعت 16 امروز دوازدهم مردادماه این نرم‌افزار بر روی سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

مشاورعالی سازمان سنجش اظهارکرد: این نرم‌افزار به داوطلبان این امکان را می‌دهد که با توجه به آزمون علمی و نمره کسر شده، خود را با داوطلبان در آزمون سراسری سال 92 پس از تغییرات آزمون سال جاری مقایسه و امکان قبولی خود را مشاهده کنند.


ویدیو مرتبط :
راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، مرداد 93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام نتایج اولیه کنکور تا 12 مرداد/زمان توزیع ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته



اعلام زمان نتایج اولیه کنکور,اعلام نتایج اولیه کنکور 92
اعلام نتایج اولیه کنکور تا 12 مرداد/زمان توزیع ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور 92 به صورت کارنامه تا روز شنبه 12 مرداد ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ار روز سه‌شنبه 15 مرداد ماه، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور 92 به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود، بنابراین دفترچه آزمون مذکور چاپ و تکثیر نخواهد شد .

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حاوی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو، نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل‌های تحصیلی گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه است، اظهارکرد: این دفترچه از 15 مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

وی به آغاز انتخاب رشته از 17 تا 22 مرداد ماه اشاره کرد و افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به طور جداگانه برای هر یک از گروه‌های آزمایشی تهیه شده و از تاریخ مذکور منحصرا بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی با بیان اینکه نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج اولیه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، اظهارکرد: ویژه‌نامه و کتاب راهنمای انتخاب رشته تا هفته آینده در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

ایسنا