اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توزیع قرص ضد بارداری میان دختران 13 ساله انگلیسی!+سند



نگرانی متخصصان از افزایش بارداری نامشروع دختران انگلیسی؛

توزیع قرص ضد بارداری میان دختران 13 ساله انگلیسی!

کوین نوبل از انجمن داروسازان اعلام کرده است که این کار مایه آبروریزی انگلستان است.

 

 ,بارداری نامشروع ,قرص ضد بارداری,حاملگی دختران,روابط نامشروع جنسی،,اخبار,اخبار حوادث

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت دیلی میل؛ افزایش حاملگی دختران به دلیل رواج روابط نامشروع جنسی، کارشناسان این کشور را مجبور کرده برای پیشگیری از این موضوع، به دنبال طرح راهکارهای متفاوت باشند.

این محققان توصیه کرده اند که دختران جوان از 13 سالگی بایستی به راحتی و بدون اینکه دکتر خانوادگی شان آنها را ویزیت کند، قادر به دریافت داروی ضد بارداری از داروخانه ها باشند.

این پیشنهاد البته به آزمایش نیز گذاشته شد و بر اساس تحقیقات صورت پذیرفته 46 درصد از افرادی که در این طرح شرکت داشته اند قبلا به هیچ عنوان از داروی ضد بارداری استفاده نکرده بودند.

محققان همچنین خواهان گسترش طرح در کل انگلستان شده، تا مسئولین رسمی ٰآن را به صورت دوفوریتی برای دختران بین سنین 13 تا 16 سال گسترش دهند.

دکتر فیونا کورنیش فوق تخصص بیماری های زنان و صاحب کرسی در دانشگاه کمبریج با اشاره به راهکار فوق گفت: «توزیع این داروها از سوی داروخانه ها آن هم بدون مجوز پزشک و بررسی وضعیت حاملگی فرد متقاضی، برای دختران 13 ساله، باعث نگرانی من شده است.»

مخالفان این طرح معتقدند: «تجویز چنین داروهایی آن هم برای اولین بار برای خانم های جوان، بدون بررسی سابقه کامل آنها می تواند خطرات زیادی برای آنها داشته باشد.»

با این حال طراحان این راهکار می گویند: «مسئولین داروخانه قبل از ارائه قرص ضد حاملگی بایستی مصرف کننده را در جریان عوارض این دارو قرار داده و پیش از ارائه آن، ابتدا دختران جوانی که روابط نامشروع دارند ٰرا تشویق کنند تا این موضوع را با خانواده خود در میان بگذارند.»

مسئولین شهر منچستر نیز با به اجرا گذاردن این طرح، عملا به داروخانه ها مجوز داده اند تا داروی ضد بارداری را به دختران زیر 16 سال آن هم بدون کسب رضایت از والدین صادر کرده و در عین حال تاکید کرده است که این رده سنی بدون هیچ مانعی می توانند بعد از برقراری رابطه جنسی از داروخانه داروی ضد حاملگی تهیه کنند.»

کوین نوبل از انجمن داروسازان اعلام کرده است که این کار مایه آبروریزی انگلستان است.

از سال 2008 قانونی تصویب شد که به دختران 16 سال به بالا اجازه می داد بدون تجویز پزشک به راحتی این قرص ها را تهیه کنند و اکنون شاهد کاهش این سن به 13 و بالاتر هستیم.

اوایل سال 2012 نیز در مدارس ساوت همتون انگلیس از وسیله کوچکی استفاده شد که در زیر پوست تمام دختران 13 ساله آن را کاشتند تا از طریق این دستگاه، هورمونی را در خون فرد ارسال کنند که جلوی حاملگی را بگیرد.

در سال 2010 این کار را بر روی 3200 دختر 10 ساله انجام دادند و در سال جدید آن را برای 1700 دختر 13 الی 14 ساله به کار بردند.

این عمل مسئولین مدرسه بدون اطلاع والدین باعث خشم شدید آنها و اعتراض و اعتصاب شدیدی در انگلستان شد./جام نیوز

 

 ,بارداری نامشروع ,قرص ضد بارداری,حاملگی دختران,روابط نامشروع جنسی،,اخبار,اخبار حوادث


ویدیو مرتبط :
کارکرد قرص های ضد بارداری چیست(دوبله)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توزیع رایگان قرص آهن میان دختران ایرانی


رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از پوشش صد در صدی و رایگان برنامه آهن یاری در دبیرستان‌های دخترانه کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از پوشش صد در صدی و رایگان برنامه آهن یاری در دبیرستان‌های دخترانه کشور خبر داد.

دکتر زهرا عبداللهی کمبود ریزمغذی آهن را یکی از مشکلات شایع تغذیه‌ای در کشور خواند و ضمن اشاره به برنامه غنی سازی آرد با آهن و اسیدفولیک، گفت: در جهت پیشگیری و کنترل شیوع کمبود ریزمغذی آهن، برنامه آهن یاری هفتگی ویژه دختران سن بلوغ (دبیرستانی) اجرا می‌شود. آهن یاری هفتگی به مدت چهار ماه (شانزده هفته در سال) و هفته‌ای یک عدد قرص آهن با همکاری وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.

وی در این باره ادامه داد: علاوه بر آن، برنامه آموزش تغذیه هم برای این گروه سنی در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود. هدف از اجرای این برنامه‌ها نیز پیشگیری و کنترل کمبود آهن و کم خونی ناشی از فقر آهن است؛ چرا که اکنون کمبود آهن به عنوان یکی از مشکلات شایع تغذیه‌ای در کشور مطرح است. به ویژه دختران سن بلوغ، گروهی آسیب پذیر و در معرض خطر هستند که با مکمل یاری هفتگی آهن می‌توان از عوارض و پیامدهای ناشی از کمبود آهن پیشگیری کرد.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، کم خونی، تضعیف سیستم ایمنی بدن، ابتلای مکرر به بیماری‌ها، افت تحصیلی، کاهش قدرت یادگیری را از عوارض ناشی از کمبود ریزمغذی آهن خواند.

وی گفت: برنامه آهن یاری هفتگی هر سال با کمک وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان‌های دخترانه دوره متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود. در کنار آن نیز حتما آموزش دانش آموزان، اولیا دانش آموزان، مربیان بهداشت مدارس و مسوولان مدرسه انجام می‌شود. مطالب آموزشی نیز به صورت پمفلت و بروشور در مورد پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن تهیه و توزیع شده است.

عبداللهی افزود: برنامه آهن یاری در دبیرستان‌های دخترانه از سال 1380 در کشور آغاز شد و به تدریج گسترش یافت. اکنون هم صد در صد دبیرستان‌های دخترانه تحت پوشش برنامه قرار گرفتند. وزارت بهداشت این مکمل‌ها را تهیه و به صورت رایگان در مدارس توزیع می‌کند.

وی درباره نتایج حاصل از اجرای برنامه‌های آهن یاری و غنی سازی آرد به ایسنا گفت: پس از 10 سال دومین بررسی ملی ریزمغذی‌ها در کشور انجام شده و گزارش آن تا حدود دو ماه دیگر کامل می‌شود. اما نتایج اولیه حاکی از آن است که میزان شیوع کم خونی در جامعه و در این گروه سنی کاهش یافته است.