اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توزیع سبد کالا برای خانواره‌های زیر ۴ نفر



اخبار,اخبار اقتصادی, مرحله دوم توزیع سبد کالا


اخبار اقتصادی - توزیع سبد کالا برای خانواره‌های زیر ۴ نفر

 درحالی که اتحادیه‌ها معتقدند سبد کالا برای خانوارهای کمتر از ۴ نفره بعد از ۱۵ اسفند ماه اعلام شود اما خبرها حاکی از این است شنبه یا یکشنبه آینده برای توزیع سبد این گروه اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، دوم اسفند ماه بود که وزارت صنعت در اطلاعیه ای اعلام کرد: توزیع مرحله تکمیلی سبد کالای نوبت اول بین خانوارهای ۴ نفره به بالا شامل کارگران شاغل و مستمری بگیران با حقوق بیش از ۵۰۰هزار تومان و کارکنان دولت دارای بیمه تامین اجتماعی از شنبه سوم اسفند آغاز می‌شود.

بنابر این گزارش، در حال حاضرفروشگاه‌های امکان (کارگران) ـ اسکاد (کارکنان دولت) ـ اتکا (نیروهای مسلح) ـ رفاه (کمیته امداد ـ بهزیستی) ـ سپه (عموم مردم) ـ شهروند (عموم مردم) و اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان ـ عموم مردم) در حال توزیع مرحله دوم نخستین سبد کالا هستند.

بنابر این گزارش، مطابق اطلاعیه وزارت صنعت مقرر شده بود زمان تحویل سبد کالاهای سرپرستان خانوارهای کمتر از ۴ نفره مرحله تکمیلی نوبت اول، درمرحله بعدی اعلام شود که بنابراخبار رسیده از اتحادیه ها مبنی بر این است که زمان توزیع سبدکالای خانوارهای کمتر ا ز۴ نفره هفته آینده اعلام می‌شود.

اما یکی از مشکلاتی که متاسفانه بر اساس اظهارات اتحادیه‌ها هنوز برطرف نشده است مراجعه افرادی است که کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار ندارند. دریافت سبد کالا منوط به ارائه کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار که وجه یارانه به آن واریز می‌شود به مراکز توزیع است. به همین دلیل آن دسته از افرادی که دارای کارت بانکی نیستند، می‌توانند با مراجعه به بانکی که حساب یارانه ‌دارند درخواست صدور کارت بانکی کنند.

اتحادیه‌ها معتقدند با توجه به اینکه هنوز توزیع سبد کالا بین خانوارهای کمتر از ۴ نفره و مشمولین فاز اول سبد کالا به پایان نرسیده است از وزارت صنعت و معدن درخواست کردیم سبد کالا برای خانوارهای کمتر از ۴نفره بعد از ۱۵اسفند ماه اعلام شود اما مسئولان نظری خلاف اتحادیه ها را دارند. هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است اما پیگیری های خبرنگار تسنیم نشان می دهد به احتمال زیاد و بر اساس نشست‌هایی که برگزار شده است شنبه یا یکشنبه آتی زمان تحویل سبدکالای سرپرستان خانوارهای کمتر از ۴نفره اعلام می‌شود.
 اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
توزیع سبد کالا در خمام - 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب فوت یک نفر در صف توزیع سبد کالا در تهران



اخبار ,اخبار اجتماعی,توزیع سبد کالا در تهران


اخبار اجتماعی  - تکذیب فوت یک نفر در صف توزیع سبد کالا در تهران

استاندار پایتخت گفت: هیچ مورد فوتی در صف توزیع سبد کالا در استان تهران گزارش نشده است و این موضوع فقط یک شایعه است.

سیدحسین هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایعاتی مبنی بر فوت پیرمرد 86 ساله در داخل صف توزیع سبد کالا درتهران منتشر شده که این موضوع از اساس تکذیب می شود و مرگ این فرد در صف توزیع سبد کالا اتفاق نیفتاده است.

**رییس پلیس پیشگیری تهران: فوت در صف سبد کالا را تایید نمی کنم
سرهنگ محسن خانچرلی نیز روز سه شنبه در نشست بررسی سبد کالا در محل استانداری با تکذیب خبر برخی رسانه ها در ارتباط با مرگ یک نفر در تهران به علت ازدحام جمعیت در صف دریافت سبد کالای حمایتی گفت: این موضوع صحت ندارد.

رییس پلیس پیشگیری تهران افزود: تا کنون بر اساس گزارش اورژانس و پزشکی قانونی تهران هیچ مورد فوتی در محل توزیع سبد کالای حمایتی اتفاق نیفتاده است.

سرهنگ خانچرلی ادامه داد: تشخیص اینکه فرد داخل صف بوده یا نبوده، قابل بررسی است و ما تایید نمی کنیم و تاکنون خانواده متوفی نیز این موضوع را تایید نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها گزارشی در ارتباط با فوت پیرمردی در تهرانسر منتشر کرده بودند اما این فرد نیز بر اساس اظهارات خانواده وی، در صف دریافت سبد کالا نمرده است.

**اقلام سبد کالا تامین شده مردم نگران نباشند
استاندار تهران در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در عین حال به مشکلاتی که در حوزه توزیع سبد کالا در کشور و استان تهران وجود دارد اشاره کرد و گفت: مسئوولان پیگیر حل مشکلاتی هستند که در شبکه های توزیع سبد کالا وجود دارد و مردم از بابت تامین اقلام به هیچ وجه نگران نباشند.

مقام عالی استان به مردم توصیه کرد برای دریافت سبد کالا عجله نکنند، ذخایر کشور و استان برای ارائه سبد کالا کافی و حتی مازاد است و مردم تا پایان سال وقت دارند با آرامش خاطر به محل های توزیع سبد مراجعه کرده و کالای خود را دریافت کنند.

پیش از این اعلام شده بود که مشمولان 15 روز مهلت دارند تا سبد کالایی خود را دریافت کنند و این موضوع سبب ازدحام مردم برای دریافت سبد کالا در محل های توزیع شده بود.

مقدار سبد کالا برای هر خانوار 10 کیلو برنج، 2 عدد مرغ، 30 عدد تخم مرغ، بسته پنیر و 2 بطری روغن مایع اعلام شده است.

فروشگاه های تعاونی کارکنان دولت، تعاونی مصرف فرهنگیان، امکان، اتکا، رفاه و شهروند از جمله مراکز توزیع سبد کالا در کشور اعلام شده اند.

شاغلان ﻭ بازنشستگان دولت، شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح، کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه های ˈعلوم، تحقیقات و فناوریˈ و ˈبهداشت، درمان و آموزش پزشکیˈ و ˈدانشگاه آزاد اسلامیˈ، طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از جمله گروه های هدف در اختصاص سبد کالا هستند.
 اخبار اجتماعی - ایرنا