اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توزیع سبد غذایی برای 8 میلیون نفر


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته های امنیت غذایی برای هشت میلیون نفر از نیازمندان خبر داد.

واحد مرکزی خبر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته های امنیت غذایی برای هشت میلیون نفر از نیازمندان خبر داد.

علی ربیعی در حاشیه نخستین همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه با بیان اینکه شناسایی افراد نیازمند برای دریافت سبد غذایی همچنان ادامه دارد، گفت: دولت خود را برای تامین سبد غذایی ده میلیون نفر از جمعیت کشور آماده کرده است.

وی توزیع بسته های امنیت غذایی را سیاست دائمی دولت دانست و گفت : علاوه براینکه قرار است این بسته ها تا پایان سال دو نوبت دیگر توزیع ‌شود سال آینده نیز سبد غذایی در اختیار  نیازمندان و محرومان قرار خواهد گرفت.

ربیعی با اشاره به اینکه برخی افراد جامعه به حمایت های دیگری مانند حمایت تحصیلی و بیمه اجتماعی نیاز دارند عبور از حمایت غذایی را از سیاستهای دیگر دولت در سال 94 اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست ‌های بیمه ‌ای دولت امسال بیشتر متوجه بخش درمان و بستری شد به اهمیت اجرای برنامه های پیشگیرانه اشاره کرد و گفت: حمایت از فعالیت های پیشگیرانه به ویژه در بخشهای آزمایشگاه ، دیابت ، دهان و دندان از برنامه های اصلی دولت در سال آینده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده این وزارتخانه به موضوع بهزیستی و حمایت از معلولان توجه بیشتری شده است، گفت: تهیه وسایل و تجهیزات موردنیاز این گروه از جمعیت کشور و همچنین نگهداری و پرستاری از معلولان در منزل از جمله اهداف پیش بینی شده در سال 94 است.

ربیعی افزود: سیاست‌های رفاهی دولت در بهزیستی برای سال آینده برجسته‌تر خواهد بود و علاوه بر موارد گفته شده برای اشتغال معلولان نیز تصمیماتی گرفتیم و سازمان فنی و حرفه ‌ای مکلف به آموزش و توانمندسازی آن شده در واقع تحرک ما در سال آینده در سازمان بهزیستی بیشتر است.

وی با بیان اینکه برای سال آینده هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان در نظر گرفته‌ایم، گفت: معلولان نیز در این اعتبار دیده شده‌ اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به طراحی سبد بیمه‌های اجتماعی مختلف برای سال آینده اشاره و افزود : این طرح در ماه آینده که شورای عالی رفاه تشکیل جلسه می‌دهد به بحث گذاشته خواهد شد.

حمایت از محرومان، محور برنامه ششم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از محرومان را مهمترین محور برنامه ششم توسعه اعلام کرد.

علی ربیعی در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه ، با انتقاد از اجرای سیاستهایی که گروهی از افراد جامعه را در حاشیه قرار می دهد از تصمیم گیران اجتماعی خواست برای مقابله با فقر و محرومیت چاره جویی کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه باید متناسب با نیازهای مردم تدوین شود و به تصویب برسد، تاکید کرد: دولت همواره خود را موظف می داند تا حقوق افرادی را که نمی توانند از فرصت های موجود در جامعه استفاده کنند تامین کند.

ربیعی اختصاص بودجه برای بیش از 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل را یکی از برنامه های دولت دانست که در سال جاری برای مقابله با فقر آموزشی پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه تامین مواد غذایی مناسب برای هزار روز نخست زندگی نوزادان بسیار با اهمیت است، افزود: برای حل معضل فقر غذایی هم دولت 3400 میلیارد تومان اختصاص داده است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت باید به حل فقر امنیت اجتماعی نیز کمک کند، گفت : بر همین اساس تدوین نظام چند لایه تامین اجتماعی از دیگر برنامه هایی است که با جدیت دنبال می شود.

در این همایش ادریس جاسمی، 14 ساله به عنوان مشاور اجتماعی وزیر در امور دیابت معرفی شد.


ویدیو مرتبط :
واریز یارانه خرداد ماه توسط دولت/ توزیع سبد غذایی رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب فوت یک نفر در صف توزیع سبد کالا در تهران



اخبار ,اخبار اجتماعی,توزیع سبد کالا در تهران


اخبار اجتماعی  - تکذیب فوت یک نفر در صف توزیع سبد کالا در تهران

استاندار پایتخت گفت: هیچ مورد فوتی در صف توزیع سبد کالا در استان تهران گزارش نشده است و این موضوع فقط یک شایعه است.

سیدحسین هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایعاتی مبنی بر فوت پیرمرد 86 ساله در داخل صف توزیع سبد کالا درتهران منتشر شده که این موضوع از اساس تکذیب می شود و مرگ این فرد در صف توزیع سبد کالا اتفاق نیفتاده است.

**رییس پلیس پیشگیری تهران: فوت در صف سبد کالا را تایید نمی کنم
سرهنگ محسن خانچرلی نیز روز سه شنبه در نشست بررسی سبد کالا در محل استانداری با تکذیب خبر برخی رسانه ها در ارتباط با مرگ یک نفر در تهران به علت ازدحام جمعیت در صف دریافت سبد کالای حمایتی گفت: این موضوع صحت ندارد.

رییس پلیس پیشگیری تهران افزود: تا کنون بر اساس گزارش اورژانس و پزشکی قانونی تهران هیچ مورد فوتی در محل توزیع سبد کالای حمایتی اتفاق نیفتاده است.

سرهنگ خانچرلی ادامه داد: تشخیص اینکه فرد داخل صف بوده یا نبوده، قابل بررسی است و ما تایید نمی کنیم و تاکنون خانواده متوفی نیز این موضوع را تایید نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها گزارشی در ارتباط با فوت پیرمردی در تهرانسر منتشر کرده بودند اما این فرد نیز بر اساس اظهارات خانواده وی، در صف دریافت سبد کالا نمرده است.

**اقلام سبد کالا تامین شده مردم نگران نباشند
استاندار تهران در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در عین حال به مشکلاتی که در حوزه توزیع سبد کالا در کشور و استان تهران وجود دارد اشاره کرد و گفت: مسئوولان پیگیر حل مشکلاتی هستند که در شبکه های توزیع سبد کالا وجود دارد و مردم از بابت تامین اقلام به هیچ وجه نگران نباشند.

مقام عالی استان به مردم توصیه کرد برای دریافت سبد کالا عجله نکنند، ذخایر کشور و استان برای ارائه سبد کالا کافی و حتی مازاد است و مردم تا پایان سال وقت دارند با آرامش خاطر به محل های توزیع سبد مراجعه کرده و کالای خود را دریافت کنند.

پیش از این اعلام شده بود که مشمولان 15 روز مهلت دارند تا سبد کالایی خود را دریافت کنند و این موضوع سبب ازدحام مردم برای دریافت سبد کالا در محل های توزیع شده بود.

مقدار سبد کالا برای هر خانوار 10 کیلو برنج، 2 عدد مرغ، 30 عدد تخم مرغ، بسته پنیر و 2 بطری روغن مایع اعلام شده است.

فروشگاه های تعاونی کارکنان دولت، تعاونی مصرف فرهنگیان، امکان، اتکا، رفاه و شهروند از جمله مراکز توزیع سبد کالا در کشور اعلام شده اند.

شاغلان ﻭ بازنشستگان دولت، شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح، کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشجویان متأهل به تشخیص وزارتخانه های ˈعلوم، تحقیقات و فناوریˈ و ˈبهداشت، درمان و آموزش پزشکیˈ و ˈدانشگاه آزاد اسلامیˈ، طلاب به تشخیص مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از جمله گروه های هدف در اختصاص سبد کالا هستند.
 اخبار اجتماعی - ایرنا