اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تور گردشگری کره ماه


روسیه پس از سه – چهار سال گردشگران را به کره ماه خواهد فرستاد. بلیط این پرواز 150 میلیون دلار خواهد بود. تور گردشگری به ماه بخشی از برنامه تسخیر قمر زمین است.

خبرگزاری ایرنا: از صدای روسیه، دانشمندان شوروی (سابق ) پروژه پایگاه ماه را در سال 1962 میلادی آغاز کردند.

اکنون شرکت موشکی – فضایی روسیه ˈانرگیاˈ همراه شرکت ˈSpace Adventure ˈ آمریکا برای پرواز اولین توریست های فضایی به کره ماه آماده می شوند. در چارچوب این پرواز آنها به دور قمر زمین پرواز خواهند کرد.

قرار است که پرواز آنها پس از 4-3 سال انجام شود. هزینه برای یک نفر گردشگری در سفینه فضایی ، 150 میلیون دلار خواهد بود. پرواز با سفینه فضایی روسی ˈسایوزˈ انجام خواهد شد و فضانورد روسیه کاپیتان این سفینه خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
بانک تور و گردشگری-شهر تور-تورسیتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احداث نیروگاه اتمی در کره ماه



 

احداث نیروگاه اتمی در کره ماه

 

 

سازمان ناسا قصد دارد به منظور تامین منابع انرژی مورد نیاز فضانوردانی که در آینده در کره ماه ساکن خواهند شد، نیروگاه اتمی مجهز و فشرده ای را در این کره احداث کند.

 


گزارشها نشان می دهد مهندسان ناسا در حال تحقیق بر روی نیروگاه فوق فشرده اتمی بر روی ماه هستند که می تواند انرژی کافی برای تامین نیروی خانه ها یا قرارگاه های تحقیقاتی در ماه را تولید کند رآکتوری که در این نیروگاه ساخته خواهد شد ابعادی برابر ابعاد یک سبد زباله دارد.

 


زمانی که فضانوردان آپولو به ماه سفر کردند، تنها چند روز در آنجا باقی ماندند که باطری ها و سلولهای تامین انرژی آن برای این مدت کفایت می کرد اما اکنون ناسا به اقامت چند هفته ای یا چند ماهی فضانوردان در ماه فکر می کند که در این صورت باطریها پاسخگوی نیاز انرژی مورد مصرف نخواهند بود.

 


از این رو فضانوردانی که در ماه اقامت خواهند داشت، برای انجام و ادامه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی خود به منابع انرژی طولانی مدتی نیازمند خواهند بود متخصصان علوم فضایی در حال حاضر تمامی انواع منابع انرژی قابل استفاده را، از صفحات خورشیدی گرفته تا سلولهای سوختی عظیم، مورد بررسی قرار داده اند.

 


یکی از مناسب ترین ایده ها و طرح های ارائه شده استفاده از رآکتورهای اتمی کوچک است به این شکل تمامی نیروگاه در تریلر ۱۸ چرخ اتاق داری گنجانده خواهد شد که در این صورت وزن کلی این نیروگاه برابر وزن یک خودرو مسلح "هاموی" خواهد بود.