اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تور آسیایی شرمن علیه کره شمالی



اخبار,اخباربین الملل,وندی شرمن

معاون وزیر امور خارجه آمریکا با سفر به سه کشور بزرگ آسیایی، تلاش می کند دیدگاههای کاخ سفید در رابطه با اعمال تحریم های بیشتر علیه کره شمالی را به این کشورها تحمیل نماید.

'وندی شرمن' که در سئول بسر می برد، در حالی وارد مذاکره با مقامات کره جنوبی شده که رویکرد دوگانه ایالات متحده در قبال کره شمالی و جنوبی، مذاکرات این دو همسایه را عملا با چالش اساسی مواجه کرده است.

آخرین دور مذاکرات سطح بالا بین دو کره در ماه فوریه (بهمن 93) صورت گرفت و به دیدار خانواده های جدا شده دو کشور پس از جنگ سال های 1950 تا 1953 در شبه جزیره کره انجامید.

از آن زمان به بعد، برخی کشورها تلاش می کنند برای برطرف کردن تنش ها میان پیونگ یانگ - سئول این مذاکرات از سرگرفته شود، اما کره شمالی به دلیل اعلام پیش شرط هایی از سوی آمریکا، حاضر به شرکت در دور جدید این مذاکرات نیست.

براساس گزارش های منتشر شده، از جمله موضوعاتی که در گفت وگوی امروز 'شرمن' و 'چو تایی یونگ' معاون وزیر خارجه کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفت، موضوع توقف طولانی مدت مذاکرات خلع سلاح کره شمالی و راهکارهای پایان دادن به فعالیت های هسته ای این کشور اعلام شده است.

دیدار با وزیر امور خارجه کره جنوبی و گفت وگو با رئیس جمهور این کشور نیز از جمله برنامه های سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به سئول اعلام شده است.

سفر به کره جنوبی بخشی از تور آسیایی 'وندی شرمن' است و وی قصد دارد پس از آن از ژاپن و چین نیز دیدار داشته باشد.

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه اعلام کرد؛ به نظر می رسد که یکی از دلایل انجام سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به کره جنوبی، نگرانی واشنگتن از در تضاد بودن رویکرد افزایش تحریم های ضد پیونگ یانگ از سوی آمریکا و تمایل دو کره به انجام مذاکره باشد.

در حالی که کره جنوبی به طور مکرر در تلاش برای راضی کردن همسایه شمالی برای انجام گفت وگوی دیپلماتیک است، اصلی ترین متحد خارجی این کشور یعنی ایالات متحده در رویکردی دوگانه به تشدید تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی اقدام می کند که چنین رفتاری عملا حضور سئول و پیونگ یانگ به پشت میز مذاکره را با چالش های جدی مواجه می سازد.

در عین حال روز گذشته و در حاشیه مذاکرات سه جانبه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در توکیو، 'هوانگ جون کوک' نماینده و مذاکره کننده ارشد هسته ای سئول این تصور را که آمریکا و کشورش در مواجهه با مسئله کره شمالی دو رویکرد متفاوت دارند انکار کرد.

وی گفت: اینکه تصور کنیم آمریکا درهای گفت وگو با کره شمالی را بسته، اشتباه و نوعی سوءتفاهم است.

گفتنی است، نمایندگان ویژه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روز گذشته با برگزاری نشستی در توکیو در خصوص مسائل مربوط به کره شمالی و فعالیت های نظامی این کشور تبادل نظر کردند.

در این نشست که براساس تفاهم نامه سه جانبه نظامی خرداد ماه سال جاری میان سه کشور برنامه ریزی شده بود، 'جونیچی ایهارا' رییس اداره امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن، 'سونگ کیم' فرستاده ویژه آمریکا در زمینه خط مشی مربوط به کره شمالی و 'هوآنگ جون کوک' نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره شرکت داشتند.

براساس این تفاهم نامه، سه کشور توافق کرده اند اطلاعات خود را در رابطه با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی و هرگونه فعالیت نظامی این کشور بین خود به اشتراک بگذارند.


 اخبار بین الملل  -   ایرنا


ویدیو مرتبط :
ایران 2-1 کره شمالی بازیهای آسیایی 1990 پکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید کره شمالی علیه پایگاههای امریکا در ژاپن



تهدید کره شمالی علیه پایگاههای امریکا در ژاپن

تهدید کره شمالی علیه پایگاههای امریکا در ژاپن

کره شمالی تهدید کرد پایگاه های نظامی آمریکا در ژاپن را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ان اچ کی ، این تهدید جدید کره شمالی ظاهرا واکنشی به تشدید تحریم ها علیه این کشور است.

این تهدید جدید در مقاله روز یکشنبه در روزنامه وابسته به حزب حاکم کره شمالی مطرح شده است. در این مقاله امده است اگر ارتش خلق کره شمالی در خصوص چنین حمله ای تصمیم گیری قطعی کند ، از موشک هایی استفاده می کند که قدرت تخریبی انها معادل بمب های کوچک تاکتیکی هسته ای است . این مقاله تهدید کرده است که ارتش کره شمالی قابلیت هدف قرار دادن پایگاه های امریکا در داخل ژاپن ،خاک آمریکا و گوام را دارد .

همچنین در این مقاله امده است کره شمالی توانایی شناسایی و رهگیری هر گونه هواپیما و موشک های کروز شلیک شده از ژاپن را داراست.

از سوی دیگر دولت ژاپن قصد دارد شماری از رادارهای پیشرفته و کاآمد آمریکایی را برای رهگیری موشک های کره شمالی نصب و راه اندازی کند. ژاپن تحریم ها علیه کره شمالی را در راستای همکاری با آمریکا تشدید کرده است .اونودرا وزیر دفاع ژاپن در واکنش به تهدید جدید کره شمالی گفت چنین تهدیدهای بی اساس فقط به انزوای بیشتر کره شمالی در جامعه بین المللی منتهی می شود . وی افزود وزرات دفاع و نیروهای دفاعی ژاپن همچنان در حالت آماده باش خواهند بود و به فعالیت های نظارتی خود خواهند افزود./باشگاه خبرنگاران