اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تورهای داخلی گران تر از ترکیه و دبی


تورهای داخلی باید باکاهش قیمت ها و اختصاص شرایط ویژه به اولویت نخست شهروندان ایرانی تبدیل شوند نه اینکه با افزایش قیمت موجب شوند که از دایره انتخاب توریست های ایرانی حذف شوند.

تماشا: دیدن مسجد ایاصوفیه جذاب تر است یا دیدن حافظیه و سعدیه. ... به راحتی می توان در یک نظرسنجی ساده در قالب یک پرسش از هموطنان به این سوال پاسخ داد. «اشکان» به عنوان یکی از افرادی که می خواهد در آستانه تعطیلاتی که بسیاری را به تکاپو انداخته به سفر برود در مقابل ورودی آژانس هواپیمایی – اولین کسی است که به سوال ما پاسخ می دهد.

او به خبرنگار گفت: «چرا سوالاتی می پرسید که جواب آن این قدر بدیهی است. معلوم است که من بین این دو گزینه، ایاصوفه را ترجیه می دهم زیرا جایی است که تاکنون نرفته ام و ترجیح می دهم لااقل یک بار آن را ببینم».



اشکان وقتی در برابر این سوال قرار گرفت که انتخاب تورهای داخلی صرفه اقتصادی دارد، اظهار داشت: «اصلا این حرف صحت ندارد. من برای رفتن به جزیره کیش باید نفری 500 هزار تومان را برای چهار شب متقبل شوم اما با کمی هزینه بیشتر می توانم به ترکیه و دبی بروم». این پاسخ بهانه ای شد تا قیمت تورهای داخلی در آستانه فصل گرما مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. تور کیش و قشم با اقامت سه شب و چهار روز، 400 هزار تومان و شیراز شبی 150 هزار تومان برای هر فرد هزینه دارد. نرگس ... از کسانی است که مرتب از آژانس های مختلف پیامک هایی در مورد تورهای خارجی و داخلی دریافت می کند. او به دنبال پیامکی که از یکی از این آژانس ها دریافت کرده بود به متصدی مربوطه رجوع کرد تا برای خود و خانواده اش پول واریز کند تا در شرایطی که بسیاری از صندلی های تور خالی مانده است بتواند با قیمتی باورنکردنی، تعطیلات خوبی را در دبی داشته باشد.



نرگس در پاسخ به این سوال اظهار داشت: «به نظر من این زمان فرصت خوبی است تا بتوانیم با نصف قیمت تعطیلات خوبی داشته باشیم هر چند که هوا در این فصل در دبی گرم است اما با این قیمت می ارزد».

نرگس همزمان با اینکه در حال پرداخت پول بود در پاسخ به این سوال که چرا از تور داخلی استفاده نمی کنید، گفت: «خانم شما یک تور داخلی به من معرفی کنید که با این قیمت شما را تا مامازن ببرد؟»

هزینه های قابل قبول، تخفیف گسترده در شرایطی که تور با مشکل مسافر روبه رو می شود از جمله اولویت هایی است که تورهای خارجی را از تورهای داخلی متمایز می کند.

قسطی سفر کنید



اگر در شرایط عادی برای تور استانبول با سه شب و چهار روز اقامت در هتل چهار ستاره و ناهار و شام، 650 هزار تومان اخذ می شود این قیمت در شرایط خاص به 400 هزار و گاهی 350 هزار تومان نیز می رسد در حالی که شما در شرایط عادی برای دو شب و سه روز اقامت در یک هتل سه ستاره در شهرهایی نظیر شیراز، اصفهان باید حداقل 250 هزار تومان هزینه متقبل شوید. البته در تورهای خارجی امکان دیگری وجود دارد که در تورهای داخلی وجود ندارد و آن امکان مسافرت به صورت قسطی است که تورهای داخلی از این مهم غفلت کرده اند. در واقع تورهای خارجی با قرعه کشی های متعدد توانسته اند عده ای مسافر «پای کار» را برای خود جذب کنند که با دادن چک و پرداختن حداقل پول می توانند از تورهای خارجی بهره ببرند. این شرایط ویژه بیشتر برای کشورهایی نظیر ترکیه و دبی در نظر گرفته می شود. «مجید» بدون اینکه توری را برای سفر در تعطیلی پیش رو انتخاب کند در پاسخ به این سوال که چرا دست خالی برگشتید، گفت: «من خیلی دوست داشتم که با خانواده به قشم بروم اما قیمت ها خیلی گران است و من بدون سوغاتی حداقل باید 500 هزار تومان هزینه کنم برای همین صرف نظر کردم. از سویی این آژانس با پرداخت قسطی موافقت نکرد، برای همین این تعطیلات هم، باید در تهران سپری کنیم».

سخن آخر

در شرایطی که تورهای خارجی در بسیاری از مواقع سال خصوصا با شروع فصل گرما قیمت تورهای خود را کاهش می دهند به باور مسافران بهتر است تا تورهای داخلی اندکی به خود بیایند و به راحتی عرصه را برای تورهای ترکیه و دبی خالی نکنند.

این در شرایطی است که تورهای داخلی باید باکاهش قیمت ها و اختصاص شرایط ویژه به اولویت نخست شهروندان ایرانی تبدیل شوند نه اینکه با افزایش قیمت موجب شوند که از دایره انتخاب توریست های ایرانی حذف شوند. در واقع گاه شرایط تورهای خارجی آن قدر وسوسه کننده است که افراد ترجیح می دهند با وجود گرانی ارز به مسافرت خارجی بروند.


ویدیو مرتبط :
بانک جامع اطلاعاتی تورهای ارزان داخلی و خارجی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کف قیمت خودرو؛ داخلی‌ 12میلیون، وارداتی‌ 70میلیون/ 206 و مگان دوباره گران تر شدند



کف قیمت خودرو؛ داخلی‌ 12میلیون، وارداتی‌ 70میلیون

بازار خودرو کشور این هفته نیز دستخوش نوسان یا به عبارت بهتر «افزایش قیمت» شد.

فعالان بازار می‌گویند: کمبود عرضه خودرو در کنار تغییرات نرخ ارز، دو عامل اصلی افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی به حساب می‌آیند و تا این دو بر مدار نابسامانی بچرخند، امیدی به کاهش قیمت‌ها نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این در شرایطی است که انتظار می‌رفت با توجه به افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی و نزدیک شدن نرخ کارخانه و بازار آنها، قیمت‌ها افت کنند، اما این اتفاق رخ نداد و بازار حتی با افزایش قیمت دوباره نیز مواجه شد. البته برخی خودروها نیز ثبات قیمت را تجربه کردند و در یکی دو مورد افت قیمت هم به چشم آمد، حال آنکه شرایط کلی بازار حول محور گرانی می‌چرخد.

در حال حاضر تقریبا هیچ خودرویی زیر 12 میلیون تومان در بازار کشور وجود ندارد و این به آن معنا است که «12 میلیون تومان» کف قیمت در بازار خودرو شده است. در بین خودروهای وارداتی نیز هم‌اکنون قیمت‌ها بسیار بالا هستند و دیگر نمی‌توان خودرو خارجی زیر 70 میلیون تومان پیدا کرد، مگر تویوتا یاریس که آن هم بسیار کم حجم و محدود است.

206 باز گران شد

به بازار برویم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی و خارجی چه تغییراتی داشته است. در بین خودروهای داخلی، برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند و برخی نیز ثبات قیمت را تجربه کردند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر 206 تیپ 2 با توجه به افزایش قیمت 500 هزار تومانی خود، 25 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

در بین دیگر مدل‌های 206، تیپ 6 رشد قیمت داشت، به نحوی که هم‌اکنون 36 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو 206 نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر 206 مدل V8 قیمتی برابر با 29 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت یک میلیونی آن حکایت می‌کند.

همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل 206 است، هم‌اکنون 37 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.

با وجود افزایش قیمت برخی مدل‌های 206، پژو 207 کاهش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان ارزان شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون 207 اتومات قیمتی برابر با 40 میلیون تومان دارد. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو 405 دوگانه سوز قیمتی برابر با 17 میلیون و 750 هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد 405 توانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با 18 میلیون و 100 هزار تومان دارد.

از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به 26 میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز 24 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE نیز با قیمتی معادل 15 میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم 19 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گرندویتارا برویم، خودرویی که 80 میلیون را هم رد کرد و رکوردی جدید از خود در بازار به جا گذاشت.

به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، ویتارا در مدل کلاس 8 و اتومات خود قیمتی برابر با 85 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند. این خودرو در مدل کلاس پنج نیز قیمت 77 میلیون تومان را به خود می‌بیند. ویتارا روزگاری 45 میلیون تومان در بازار خودرو کشور قیمت داشت.

مگان گران‌تر شد

اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. مگان نیز مثل ویتارا روزگاری بسیار ارزان تر از حالا بود، اما هم‌اکنون 57 میلیون تومان قیمت دارد. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد. پارس خودرو چندی پیش برخی مگان‌های به کار گرفته شده در اجلاس سران غیرمتعهدها را به مزایده گذاشت. این اتفاق برای ماکسیما نیز افتاد و برخی ماکسیماهای به کار گرفته شده در تشریفات اجلاس تهران به مزایده گذاشته شد. 

ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و 500 هزار تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر 81 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین خبر می‌رسد این هفته پراید باز هم گران شده است. به گفته فعالان بازار، پراید 111 هم‌اکنون 13 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل 132 آن نیز 12 میلیون تومان به فروش می‌رود. با این حال پراید هنوز هم ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود.

سوناتا گران شد

اما در بین خودروهای وارداتی نیز این هفته هیوندایی سوناتا چهار میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون 106 میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم 140 میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید 160 میلیون تومان هزینه کرد.

به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون کیا اسپورتیج 115 میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع از رشد قیمت دو میلیونی آن حکایت دارد. سراتو هم به قیمت 73 میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز 75 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین تویوتا اوریون نیز 115 میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم 90 میلیونی شده است./دنیای اقتصاد

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران