اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تورم ایران 6.5 برابر متوسط جهانی


بانک جهانی از نرخ تورم ۲.۳ درصدی جهان در اوت ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد نرخ تورم ایران در این ماه ۱۴.۸ درصد بوده است.

خبرگزاری تسنیم: بانک جهانی در بخشی از جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تورم در جهان پرداخته و متوسط نرخ تورم جهان در ماه اوت ۲۰۱۴ را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد اعلام کرده است.

این نهاد بین المللی نرخ تورم ایران در ماه اوت ۲۰۱۴ برابر با مرداد امسال را ۱۴.۸ درصد برآورد کرده که ۶.۵ برابر متوسط جهانی است.

نرخ تورم ایران که در سال ۲۰۱۳ به ۳۹.۳ درصد رسیده بود در سال ۲۰۱۴ روندی نزولی را طی کرده است. در ماه آوریل برابر با فروردین ۹۳ نرخ تورم ایران از سوی بانک جهانی ۱۷.۴ درصد اعلام شده و این رقم در ماه های می، ژوئن، جولای و اوت به ترتیب به ۱۶.۶ درصد، ۱۴.۶ درصد، ۱۴.۶ درصد و ۱۴.۸ درصد رسیده است.

ایران در ماه اوت در میان اقتصادهای مهم جهان رتبه دوم تورم را داشته است. آرژانتین با نرخ تورم ۲۲.۱ درصدی در رتبه نخست از این نظر قرار داشته است. ایران و آرژانتین تنها کشورهایی بوده اند که تورم دو رقمی در این ماه داشته اند.

بانک جهانی نرخ تورم کشورهای صنعتی در ماه اوت را ۰.۵ درصد و این رقم برای کشورهای در حال توسعه را ۳.۴ درصد اعلام کرده است.

نرخ تورم برخی کشورهای دیگر در این ماه عبارت است از: آمریکا ۱.۷ درصد، ژاپن ۳.۳ درصد،‌ منطقه یورو ۰.۴ درصد، انگلیس ۱.۵ درصد، چین ۲.۱ درصد، روسیه ۷.۵ درصد، ترکیه ۹.۵ درصد، عربستان ۲.۸ درصد، هند ۷.۷ درصد، و پاکستان ۷ درصد.


ویدیو مرتبط :
تورم بدتر از تورم ایران هم بوده ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ تورم ایران رکورد جهانی زد



اخبار,اخبار اقتصادی ,نرخ تورم

 

اخبار اقتصادی - رده‌بندی کشورهای‌جهان ازنظر تورم در2013
نرخ تورم ایران رکورد جهانی زد

بانک جهانی در جدیدترین برآورد خود نرخ تورم ایران در سال 2013 را 39.3 درصد اعلام کرد و از رتبه دوم ایران از این نظر بین 161 کشور جهان خبر داد.

بانک جهانی جدیدترین برآورد خود از میزان نرخ تورم 161 کشور جهان از جمله ایران در سال 2013 را منتشر کرده است.

بر اساس گزارش این نهاد بین المللی نرخ تورم ایران که در سال 2012 بالغ بر 27.4 درصد بود در سال 2013 به 39.3 درصد افزایش یافته است.

بر همین اساس ایران در میان کشورهای جهان به عنوان دومین کشور از لحاظ سطح بالای تورم خود در سال 2013 شناخته شده است. ونزوئلا با تورم 40.6 درصدی بالاتر از ایران و در رتبه نخست از این نظر قرار گرفته است.

ایران در سال 2012 به عنوان چهارمین کشور جهان از لحاظ دارا بودن تورم بالا شناخته شده بود.

پس از ونزوئلا و ایران کشورهای مالاوی با تورم 27.3 درصدی، بلاروس با تورم 18.3 درصدی، گینه با تورم 11.9 درصدی، غنا با تورم 11.6 درصدی، هند با تورم 10.9 درصدی، سیرالئون با تورم 10.3 درصدی، مغولستان با تورم 9.6 درصدی و مصر با تورم 9.5 درصدی به ترتیب در رتبه های سوم تا دهم قرار گرفته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،‌ نرخ تورم برخی کشورهای دیگر در سال 2013 عبارت است از: پاکستان 7.7 درصد، افغانستان 7.6 درصد، ترکیه 7.5 درصد، روسیه 6.8 درصد،‌قطر 3.1 درصد، بحرین 3.2 درصد،‌ کویت 2.6 درصد، چین 2.6 درصد، آلمان 1.5 درصد، انگلیس 2.6 درصد و آمریکا 1.5 درصد.

بر اساس این گزارش 8 کشور در سال 2013 تورم دو رقمی و 12 کشور نیز تورم صفر یا منفی داشته اند. کشور جزیره ای آروبا  با تورم منفی 2.4 درصد در انتهای رده بندی جهانی قرار گرفته است.
اخبار اقتصادی - اقتصادآنلاین