اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تودیع و معارفه سخنگوی وزارت خارجه عراقچی:افخم بهترین گزینه برای سخنگویی بود



مراسم معارفه سخنگوی وزارت خارجه , دیپلمات‌های ایرانی

تودیع و معارفه سخنگوی وزارت خارجه/عراقچی:کار دیپلمات بدون کار خبرنگار کامل نیست/افخم بهترین گزینه برای سخنگویی بود

عراقچی گفت: به جرات می‌گویم کار دیپلمات بدون کار خبرنگار کامل نیست و این دو مکمل هم به حساب می‌آیند.

این موضوع تناسب دارد که در مزارشریف وقتی دیپلمات‌های ایرانی شهید شدند در کنار آنها یک خبرنگار هم به شهادت رسید و این نشان دهنده همراهی همیشگی دیپلمات و خبرنگار، سیاست و رسانه است.

سید عباس عراقچی در نشست تودیع و معارفه سخنگویان وزارت امور خارجه خاطر‌نشان کرد: این جلسه در واقع جلسه تودیع و معارفه آقای مهمان‌پرست و سرکار خانم افخم است از این جهت که وظیفه ریاست مرکز دیپلماسی رسانه‌ای و عمومی و سخنگویی وزارت خارجه دربیش از سه سال گذشته بر عهده دوست و همکار عزیزم آقای مهمان‌پرست بوده و من فقط در یک دوره چهار پنج ماهه انجام وظیفه کرده‌ام که وقفه‌ای در کار سخنگویی پیش نیاید که البته برای من هم توفیقی بود و از این جهت خدا را شاکر هستم که توانستم چنین تجربه‌ای را داشته باشم.

 

من عموما پیش از این در بخش‌های سیاسی و بین‌المللی و مطالعات وزارت خارجه کار کرده‌ بودم و تجربه رسانه‌ای به این معنا نداشتم.

وی افزود: دوره چهار پنج ماهه گذشته تجربه بسیار گرانقدری برای من بود از جهت ارتباطی که با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتم و فکر می‌کنم دید جدیدی برای من درباره اهمیت کار رسانه و دیپلماسی رسانه‌ای در کار سیاست خارجی ایجاد کرده است. اینکه چگونه این دو می‌توانند مکمل هم در پیشرفت کار سیاست خارجی باشند.

وی ادامه داد: قطعا دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد و درسیاست خارجی می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند.

عراقچی گفت: از زحمات آقای مهمانپرست در دوره گذشته تشکر می‌کنم و از اینکه موفق شدم این تجربه را داشته باشم از ایشان هم سپاسگذارم. ایشان در این دوران به خوبی انجام وظیفه کرده‌اند. هم در کار سخنگویی و هم ارتباط با رسانه‌ها و این موضوع از ذکر خیری است که از خبرنگاران متوجه شدم.

 

برای ایشان آرزوی موفقیت در مسوولیت‌های آینده را دارم و به سهم خود به خانم افخم تبریک می‌گویم که این مسوولیت مهم را در وزارت خارجه عهده‌دار می‌شوند. ایشان اولین سخنگوی خانم است که حتما نقطه عطفی در کار وزارت خارجه ایران و امر سخنگویی است.

 

اما نکته این است که وقتی گفته می‌شود که ایشان اولین سخنگوی خانم است شاید درباره ایشان مقداری جفا شود از این جهت که شایستگی ایشان برای سخنگویی ربطی به جنسیت ایشان نداشته است و با شناختی که از ایشان در طول سال‌های همکاری در نمایندگی‌ها و یا وزارتخانه داشتم این موضوع را شاهد بوده‌ام.

 

قریب به چند سال تجربه کار با خبرنگاران و رسانه‌ها را دارند و در سمت مدیرکل اطلاعات و مطبوعات فعالیت‌های ایشان را از نزدیک دیده‌ام. می‌توانم شهادت دهم اگر ایشان خانم نبود باز بهترین گزینه برای سخنگویی بود. انتخاب ایشان اول براساس صلاحیت و توانایی‌اش در کار رسانه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همه خبرنگارانی که در این مدت من مزاحم آنها بوده‌ام و آنها مزاحم من بوده‌اند تشکر می‌کنم. خبرنگاران زیاد مزاحم می‌شدند اما به شخصه از اینکه خبرنگاری کار خود را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد لذت می‌بردم. مشخصه خبرنگار سمج بودن و پیگیری‌هایش و مزاحمت‌هایش برای سیاستمداران و مدیران است بنابراین هرچه بیشتر خبرنگاری سماجت می‌کرد و تلفن می‌زد و یا مزاحم می‌شد بیشتر لذت می‌بردم از این جهت که کار حرفه‌ای خود را انجام می‌دهد.

عراقچی گفت: برای همه خبرنگاران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم خانم افخم در کار سخنگویی خود موفق باشد.

وی از رامندی، مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه تشکر کرد و گفت: کار سخنگویی مانند کسی است که گل می‌زند و همه تشویق می‌کنند اما در اصل نتیجه کارش مدیون تلاش جمع است.

عراقچی در پایان گفت: برای خانم افخم آرزوی موفقیت می‌کنم و اینکه تولد هیچ نوزادی را تبریک نگویند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه و افخم ؛سفیر مالزی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرضیه افخم گزینه تصدی سخنگویی وزارت امور خارجه



 وزیر امور خارجه, سخنگوی وزارت امور خارجه

شنیده‌های جدید از وزارت امور خارجه

مرضیه افخم گزینه تصدی سخنگویی وزارت امور خارجه

مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه از جمله گزینه‌های تصدی سخنگویی وزارت امور خارجه در دولت یازدهم است.

 براساس شنیده‌های جدید از وزارت امور خارجه مرضیه افخم مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه از جمله گزینه‌های تصدی پست سخنگویی وزارت امور خارجه در دولت یازدهم است.

افخم همچنین مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در دوره وزارت کمال خرازی بوده است.

سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سخنگوی جدید دستگاه دیپلماسی گفت: آقای ظریف علاقمند بود که در دو سمت برای اولین بار از خانم‌ها استفاده کند. یکی سخنگویی و دیگری سفارت و اولین سخنگوی زن و همچنین اولین سفیر زن به زودی منصوب و مشغول به کار خواهند شد و این توفیقی برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
وی اضافه کرد که معاونان و سخنگو ظرف یک هفته آینده معرفی خواهند شد.

مرتضی سرمدی، محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سید محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی، رامین مهمان‌پرست و سید عباس عراقچی تاکنون عهده‌دار سخنگویی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند./فارس