اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توبه وزیر ارشاد از آلبالوهای فاسد!


علی جنتی در دیدار با آیت‌الله مكارم شیرازی درباره فیلم «۵۰ كیلو آلبالو» گفت: «اگر از چگونگی فیلم خبر داشتم، اجازه ساخت و اكران به آن نمی‌دادم.»

روزنامه جوان: مراجع معظم تقلید در دیدار با وزیر ارشاد به موضوع حج تمتع امسال و كارشكنی دولت سعودی پرداختند و مواضع خود را نسبت به برگزاری حج امسال اعلام كردند. در این میان حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی به صراحت اعلام كردند باید فكر حج امسال را از سر بیرون كرد.

سفر جنتی به قم

روابط عمومی وزارت ارشاد، سفر علی جنتی به قم را به منظور بهره‌مندی از توصیه‌ها و رهنمودهای حكیمانه مراجع عظام تقلید اعلام كرده است. وزیر ارشاد آخرین بار سال گذشته به قم سفر كرده بود كه در آن سفر با آیات عظام نوری همدانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و شهرستانی دیدار داشت. جنتی در سفر اخیر به قم با حضرات سبحانی، مكارم شیرازی، موسوی اردبیلی و جوادی آملی دیدار داشته است. در این دیدار‌ها مهم‌ترین سخنان رد و بدل شده درباره وضعیت حج امسال است كه غالب مراجع با اشاره به همكاری نكردن  عربستان و كارشكنی‌های دولت آن كشور در فراهم نكردن شرایط عزتمند حضور حجاج ایرانی، درباره اعزام حجاج به حج امسال نظر منفی داشتند.
   
وظیفه سنگین وزارت ارشاد

حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در دیدار با وزیر ارشاد، توصیه‌هایی نسبت به فعالیت‌های این وزارتخانه بیان كرد. این مرجع تقلید گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت‌های ویژه‌ای دارد و این وزارت پسوند ارشاد اسلامی و وظیفه سنگینی دارد كه با تمام وزارتخانه‌ها متفاوت است و مسائل فرهنگی و اخلاقی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است. وی افزود: نظارت بر رسانه‌ها، سینما و چاپ كتاب‌ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سوی دیگر نیز دشمن یكی از اهداف خود را هجمه فرهنگی قرار داده است.

وی افزود: اگر حرف اول را در منطقه می‌زنیم به آن دلیل است كه نظام اسلامی هستیم و دشمن نمی‌تواند به ما زور بگوید و این كار را در عراق، یمن و سوریه نتوانسته است انجام دهد.

مكارم شیرازی تأكید كرد: رئیس‌جمهور امریكا حرف بی‌محتوایی را تكرار می‌كند كه تحریم ایران به دلیل حمایت از تروریسم است، در حالی كه پرچم ضد تروریسم در دست ماست و برگزاری كنگره‌هایی چون كنگره مقابله با تكفیری‌ها در قم ادعای ما را اثبات می‌كند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما را از درون بپوساند و اكنون سایت‌ها و ماهواره‌های فاسد غوغا می‌كنند و در مورد افزایش طلاق نیز عامل مهم بدآموزی همین سایت‌ها و ماهواره‌ها هستند. این مرجع تقلید بیان داشت: سه مسئله آسیب‌پذیر داریم كه در برابر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مسئله اول، مسئله فضای مجازی است كه البته به طور كامل در اختیار ارشاد نیست، اما سهمی در اختیار دارید و تا این فضا اصلاح نشود مسائل فرهنگی درست نمی‌شود، پهنه اینترنت وسیع شده و به روستاها رسیده است، اما این مسئله به تنهایی افتخار نیست و زمانی افتخارآمیز است كه جلوی آسیب‌های آن را سد كنیم. جلسات شورای عالی فضایی كشور باید جدی تشكیل شود و فكری به حال فضای مجازی شود كه جوانان ما از دست نروند و اگر جوانان از دست بروند، متأسفانه كشور و نظام ما از دست می‌رود.

وی افزود: مسئله دوم آسیب‌پذیر مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینماها هستند. تولیدات سینمایی باید به لحاظ مسائل ارزشی و اخلاقی كنترل شود. تفاوت ما با غربی‌ها این است كه ما خطوط قرمزی در مسائل اخلاقی داریم و آنها ندارند.

این مرجع تقلید تأكید كرد: قطعاً یكی از عوامل بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه، تأثیرات صحنه‌های فیلم‌هاست دشمن معتقد است اگر حجاب را از جامعه اسلامی ایران بگیرد، نظام اسلامی ایران را دچار آسیب جدی كرده است.

به گفته این مرجع تقلید، نكته آسیب پذیر سوم مقابل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، مسئله كتاب‌ها و رسانه‌های مكتوب است. گرچه كار نظارتی كه از سوی وزارتخانه می‌شود جای تقدیر و تشكر دارد ولی آسیب بیش از این است.
   
موضع وزیر ارشاد در باره یك فیلم

محتوای بحث‌برانگیز فیلم كمدی «۵۰ كیلو آلبالو» باعث شده تا انتقاد‌های زیادی نسبت به ساخت و اكران این فیلم كه گفته می‌شود در آن نگاه وهن‌آلودی نسبت به سنت ازدواج وجود دارد، بیان شود. این انتقادها در دیدار وزیر ارشاد با مراجع نیز دیده شد. علی جنتی در دیدار با آیت‌الله مكارم شیرازی درباره فیلم «۵۰ كیلو آلبالو» گفت: «اگر از چگونگی فیلم خبر داشتم، اجازه ساخت و اكران به آن نمی‌دادم.»


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر راه و وزیر ارشاد از غرفه معاونت مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدر وزیر ارشاد به دیار باقی شتافت



 

 

پدر وزیر ارشاد به دیار باقی شتافت

 

سید علی حسینی پدر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز سه شنبه به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحوم سید علی حسینی در سن ۸۶ سالگی در شهر رفسنجان به دیار باقی شتافت. مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم سید علی حسینی امروز چهارشنبه ۱۰ صبح در رفسنجان محل زندگی آن مرحوم برگزار می شود.



مراسم ترحیم پدر وزیر ارشاد شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار می شود....../ خبرگزارى مهر