اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توبه دختر مردنما با ٣٠ سابقه تبهکاری!



اخبار,خبر های حوادث,دختر مردنما

دختر ٣١ساله که با پوشش مردانه به پایتخت فرار کرد با ٣٠ سابقه شرارت و درگیری پیش روی قاضی دادسرای ناحیه ٣٤ ادعا می‌کند توبه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دوم شهریورماه بود که آتوسا ٣١ساله به دادسرای ناحیه ٣٤ رفت. خود را جیب‌بر معرفی و ادعا ‌کرد به خاطر بی‌پولی دست به دزدی زده است. پرونده این زن جوان به شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٣٤ ارجاع شد و تحقیقات از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران کلید خورد.
 
وقتی بازجویی‌ها از این زن آغاز شد تعدادی از قربانیان وی شناسایی شدند و در دادسرای ناحیه ٣٤ شکایت کردند.
 
ادعاهای طعمه‌های این زن کافی بود تا او به زندان منتقل شود. حالا پس از گذشت مدتی او در زندان مسئول انتظامات شده است.
 
او صبح دیروز وقتی پیش روی بازپرس مرشدلو قرار گرفت، ادعا کرد پس از ٣٠بار سابقه توبه كرده است. گفت‌وگوی روزنامه شهروند را با این زن می‌خوانید.
 
مواد مخدر مصرف می‌کنی؟
فقط سیگار و به‌صورت تفریحی حشیش كشیدم، اعتیاد ندارم.
 
سابقه داری؟
٣٠ سابقه شرارت، شرب خمر، مواد، درگیری با پلیس و ...
 
خانواده‌ات کجا هستند؟
١٣ سالم بود كه به‌خاطر اختلاف با مادرم از خانه فرار كردم و با پوشش مردانه به تهران آمدم.
چون قدبلند و قوی‌هیكل هستم به راحتی با پوشش مردانه وارد خیابان می‌شدم كه كسی برایم مزاحمت ایجاد نكند.
 
آخرین بار كی زندان بودی؟
سال ٩٣ بود كه آزاد شدم، پیش خانواده‌ام به همدان بازگشتم.
 
چرا دستگیر شدی؟
با خانواده‌ام درگیر شدم و به تهران برگشتم و چون جایی برای زندگی نداشتم خودم را به اتهام جیب‌بری تسلیم پلیس كردم.
 
چند نفر تو را شناسایی كردند و قبول داری؟
خوب شاكی‌ها اصرار داشتند كه من دزدشان هستم. من هم كه بی‌اعصابم، گفتم آره تا دست از سر من بردارند. این درحالی بود که من اصلا جیب‌بری نکرده‌ام. توبه کردم تا دیگر خلاف نکنم.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
مرگ پدر در راه نجان نجات جان فرزندش توسط باند تبهکاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلکسیونی از تبهکاری دو برادر سابقه‌دار



کلکسیونی از تبهکاری دو برادر سابقه‌دار

دو برادر بعد از آزادی از زندان با همدستی یک مرد و زن باند سرقت تشکیل دادند تا دست به زورگیری‌های خشن بزنند. 

به گزارش همشهری راز فعالیت مجرمانه این باند 15آبان‌ماه سال‌جاری فاش شد. زمانی که مأموران کلانتری شهرک ولیعصر در حال گشتزنی بودند مردی را دیدند که درحالی‌که فریاد می‌زد و از مردم کمک می‌خواست از یک خودروی پراید پیاده شد. همزمان با پیاده شدن این مرد جوانی که در صندلی شاگرد نشسته بود بلافاصله پشت فرمان پراید قرار گرفت و به سرعت پا به فرار گذاشت. 

از سوی دیگر مردی که درخواست کمک می‌کرد به سمت مأموران گشت رفت و اظهار کرد که در دام یک باند زورگیر گرفتار شده است.

وی در توضیح حادثه گفت: ساعتی قبل یکی از دوستانم به نام جعفر با من تماس گرفت و خواست تا او و دوستانش را به‌صورت دربستی به کرج برسانم. او پیشنهاد کرایه بالا داد و من نیز پذیرفتم.

وی ادامه داد:وقتی در محل قرار حاضر شد دوستم جعفر به همراهدو مرد و یک زن سوار ماشینم شدند اما در بین راه یکی از آنها با مشت ضربه‌ای به من زد و خواست تا پول و مدارک ماشین را در اختیارش قرار دهم. من که به‌شدت ترسیده بودم هرچه خواستند در اختیارشان قرار دادم. آنها بعد از سرقت خودرو پا به فرار گذاشتند. 

زورگیری‌های سریالی 

بعد از اظهارات این مرد، تیمی از مأموران با دستور قاضی موسوی دادیار شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند و با چندین شکایت در این زمینه روبه‌رو شدند که نشان می‌داد سه مرد و یک زن با ترفندهای مختلف دست به سرقت و زورگیری می‌زنند. 

کارآگاهان در نخستین مرحله مشخصات خودروی پراید را در اختیار همه واحدهای گشتی قرار دادند و در مرحله بعدی با توجه به اطلاعاتی که مالباخته در اختیارشان قرار داده بود به سراغ جعفر، دوست شاکی رفتند. تیم تحقیق با انجام ردیابی‌های خود موفق شدند جعفر را دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که سرقت‌ها را با همدستی دو برادر و یک زن انجام می‌دهد که با راهنمایی وی اعضای دیگر باند(دو برادر و یک زن) دستگیر شدند. 

شواهد حکایت از این داشت که دو برادر مدتی قبل به اتهام زوگیری دستگیر شده بودند که قاضی آنها را به 18‌ماه زندان محکوم کرده بود. آنها بعد از گذشت 13‌ماه از زندان آزاد شدند و باز هم فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفتند. بعد از دستگیری اعضای باند، پرونده برای رسیدگی بیشتر در اختیار قاضی موسوی قرار گرفت و مالباخته‌ها دردادسرای جنایی تهران حاضر شدند و به شرح حادثه گرفتار شدن در باند دزدان پرداختند. 

کلکسیونی از جرائم 

یکی از مالباخته‌ها با شناسایی یکی از برادران به قاضی گفت: روز حادثه دختر چهارساله‌ام در کوچه مشغول بازی بوده که یکی از این متهمان (اشاره به یکی از برادران) به بهانه تعارف خوراکی به سمت دخترم رفته و با بریدن النگوهایش، آنها را از دستانش خارج کرده‌بود. همسایه‌ها بعد از مشاهده صحنه سرقت به سمت وی رفتند اما دزد جوان درحالی‌که همه النگوها را از دست دخترم خارج کرده بود پا به فرار گذاشت. در بین مالباخته‌ها مرد جوانی بود که با دوستش به پارک رفته بود. 

وی در توضیح حادثه‌ای که برایش رخ داده بود گفت: من به همراه دوستم داخل پارک نشسته بودیم که دو مرد (اشاره به دو برادر) به سمت ما حمله کردند و خواستند تا پول و موبایلمان را در اختیارشان قرار دهیم اما ما مقاومت کردیم. در همین حین یکی از آنها با شیشه‌ای که در دست داشت به سرم کوبید که دچار سرگیجه شدم و از حال رفتم. سارقان بعد از آن پول، موبایل و موتور دوستم را به سرقت بردند و پا به فرار گذاشتند. 

بعد از اظهارات مالباخته‌ها، زن جوان که از اعضای باند بود مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفت. وی در برابر قاضی موسوی گفت: من مدت‌ها پیش در دام اعتیاد گرفتار شدم. و در آن زمان با مهدی (یکی از برادرها) آشنا شدم.

بعد از چند وقت تصمیم گرفتم مواد را ترک کنم برای همین به کمپ رفتم. وی ادامه داد: مدتی آنجا بودم تا اینکه موفق شدم اعتیادم را ترک کنم. می‌خواستم ارتباطم را با مهدی قطع کنم اما او مرتب مرا تهدید می‌کرد ومی خواست در سرقت‌ها همراهشان بروم. من هم از ترس با او در زورگیری‌هایشان حاضر می‌شدم اما در سرقت هیچ نقشی نداشتم.بعد از اظهارات این زن و اعضای دیگر باند، قاضی آنها را با صدور قرار قانونی در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار داد تا در تحقیقات بیشتر مالباخته‌های دیگر شناسایی شوند./همشهری