اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق هسته ای مانع استفاده ایران از موشک های بالستیک نمی شود



مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که باوجود توافق هسته ای، به فعالیت خود در رابطه با استقرار سامانه دفاع موشکی در خلیج فارس ادامه خواهند داد.

 اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سامانه دفاع موشکی ایران

به گزارش «انتخاب»، مقامات پنتاگون می گویند که ایران بزرگترین ذخایر موشک های کروز کوتاه و میان برد و موشک های بالستیک در منطقه را داراست.

رابرت شر معاون وزیر دفاع در امور راهبردی گفت وزارت دفاع آمریکا تلاش می کند سامانه دفاع موشکی را در خلیج فارس عملی کند زیرا توافق هسته ای ایران مانع استفاده ایران از موشک های بالستیک نمی گردد.

وی در کمیته فرعی نیروهای مسلح در مجلس سنا تاکید کرد شکی نیست که فعالیت موشک بالستیک ایران برای آمریکا ، اروپا ، اسراییل و کشورهای خلیج (فارس) خطرناک است.

وی افزود بزرگترین اشتباه این است که بعد از اجرای توافقنامه هسته ای ایران بگوییم حالا می توانیم احتیاط را کنار بگذاریم.

اوباما و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نشست ماه مه بر تشکیل برنامه دفاع موشکی تاکید کردند . آمریکا تلاش می کند به این شکل نگرانی هم پیمانان خلیجی خود را برطرف کند.
این کشورها از افزایش توان ایران بعد از لغو تحریم های اقتصادی نگران هستند.

مایکل ترونولون از مسؤولان سابق پدافند هوایی و موشکی آمریکا گفت آمریکا و کشورهای خلیج «فارس» باید خطرات احتمالی این برنامه موشکی را بررسی کنند هر چند پیشرفت در امنیت الکترونیکی خطرهای احتمالی را کاهش می دهد.

وی افزود خرید سیستم موشکی جدید اولویت نیست بلکه باید برای از بین بردن موانع موجود و همکاری میان کشورهای حوزه خلیج (فارس) تلاش کرد.
 
اخبار سیاست خارجی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
موشک های بالستیک ایران و توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید: مساله موشک‌های بالستیک ایران باید بخشی از توافق جامع هسته‌ای باشد



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,موشک‌های ایران

 

اخبار سیاست خارجی -  کاخ سفید: موشک‌های ایران باید بخشی از توافق باشد

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ گفت که همه مسائلی که موجب نگرانی ما است در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 روی میز است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت که همه مسائلی که موجب نگرانی ما است در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 روی میز است.

وی افزود: بنابراین مساله موشکهای بالستیک بخشی از مذاکرات و مباحثی است که نیاز است بخشی از توافق جامع درباره مساله هسته ای ایران باشد.

کارنی اظهار داشت: «برنامه اقدام مشترک» که در ماه نوامبر مورد توافق قرار گرفت، به وضوح عناصر توافق نهایی را اعلام کرده است و درباره همه موضوعات مورد نگرانی که لازم به پرداختن به آنهاست صحبت می‌کند. این توافق همچنین به پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت اشاره می‌کند از جمله مسائل مربوط به موشک های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند.

 مذاکرات توافق جامع میان و قدرتهای جهان روز گذشته در وین پایتخت اتریش بدون حصول هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران بعد از پایان مذاکرات 3 روزه در وین گفت: در همه زمینه‌ها اختلاف داشتیم. وی تاکید کرد که مسائل دفاعی و نظامی ایران هیچ جایگاهی در مذاکرات ندارد.

مقامات ایرانی پیش از این نیز از طرف غربی خواسته بودند که برای حصول توافق زیاده خواهی را کنار بگذارند.

به نظر می‌رسد یکی از عمده اختلافات ایران و آمریکا در طول مذاکرات توافق جامع مطرح کردن مسائل نظامی ایران توسط طرف آمریکایی است، موضوعی که رهبران ایران بارها تاکید کرده‌اند که درباره آن مذاکره نخواهند کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا نیز در ارتباط با دور چهارم مذاکرات راه‌حل جامع ایران و 1+5 در «وین» گفت: این که بخواهیم در هر لحظه، روند پیشرفت مذاکرات را مورد ارزیابی قرار دهیم، کار درستی نیست و در مور روند مذاکرات به گفتن همین مطلب بسنده می کنم که در این مرحله، همه گزینه‌های مربوط به مذاکره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.‬

وی ادامه داد: مذاکرات بسیار مفید و در عین حال دشوار بود. قبلاً هم بارها اعلام کرده بودیم که این دور از مذاکرات دشوار خواهد بود. هنوز در اول راه تنظیم پیش نویس موافقت نهایی هستیم و هنوز مسیر زیادی برای رفتن داریم. هنوز اختلافات چشمگیری و موارد پیچیده ای وجود دارد.
اخبار سیاست خارجی - فارس