اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق هسته ای امضا شد، اما ایران و آمریکا هنوز هم دشمن شماره یک یکدیگر هستند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط  میان ایران وآمریکا

چندین هزار نفر در تظاهرات سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران شرکت کردند. این مراسم برای اولین بار پس از توافق 14 ژوئیه میان ایران و قدرت های غربی در موضوع هسته ای برگزار می شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ایران و آمریکا به رغم توافق هسته ای همچنان دشمن شماره یک یکدیگر هستند.

  روز چهارشنبه سخنان و شعارهای ضد آمریکایی و پرچم های سوزانده شده در سی و ششمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، نشان دادند به رغم توافق تاریخی میان ایران و قدرت های غربی آمریکا همچنان دشمن رسمی شماره یک ایران است.

چندین هزار نفر در تظاهرات سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران شرکت کردند. این مراسم برای اولین بار پس از توافق 14 ژوئیه میان ایران و قدرت های غربی در موضوع هسته ای برگزار می شود.

تظاهرکنندگان فریاد می زدند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» ،«مرگ بر عربستان» ، «نفوذ ممنوع». ابراهیم رییسی دادستان کل کشور در سخنانی اعلام کرد فهرست جنایات آمریکا در داخل و خارج این کشور طولانی است و آمریکا باید در دادگاه پاسخگوی جنایات خود باشد.

چهارم نوامبر 1979 ، چند ماه پس از انقلاب اسلامی ، شماری از دانشجویان ، سفارت آمریکا را تصرف کردند. شماری از دیپلمات های آمریکایی به مدت 444 روز به گروگان گرفته شدند که موجب قطع روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا شد. این روابط هرگز برقرار نشد.

اخیرا، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از «برخی مسئولان که با اعتماد به غرب و لیبرالیسم می نگرند»، انتقاد کرد.

حسن روحانی رییس جمهور میانه رو ایران که در سال 2013 به این سمت برگزیده شد، وعده عادی سازی روابط با جهان را داد. وی بلافاصله پس از انتخاب به این سمت و در حالی که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور داشت گفتگوی تلفنی با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را پذیرفت و تابوی این امر را شکست. این اقدام که انتقاد شدید محافظه کاران را در پی داشت ، هرگز تکرار نشد.

با این حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سال جاری میلادی در راهروهای سازمان ملل متحد در نیوروک به صورت «تصادفی» با اوباما رو به رو شد و دست داد ، که این اقدام باردیگر انتقاد محافظه کاران را به دنبال داشت.

سپاه پاسداران روز سه شنبه از بازداشت چندین روزنامه نگار اصلاح طلب خبر دادند. این افراد به عضویت در «شبکه» ای متهم هستند که از سوی دستگاه های اطلاعاتی آمریکایی و کشورهای اروپایی از جمله انگلیس ، هلند و سوئد تامین مالی می شود.

به گفته یک کارشناس اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این شبکه قصد داشت«با آراستن چهره آمریکا زمینه را برای حضور رسمی آمریکا در ایران فراهم کند».

همچنین به نظر می آید تعطیل شدن رستوانی که برند آمریکایی «کی اف سی» را تقلید کرده بود نیز بخشی از تلاش برای مقابله با نفوذ فرهنگی آمریکا برای تغییر شیوه زندگی در ایران باشد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
نظر یکی دیگر از وحوش آمریکا درباره توافق هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناراحتی اسراییل از احتمال توافق هسته ای بین ایران و آمریکا



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ناراحتی اسراییل از احتمال توافق هسته ای بین ایران و آمریکا

وزیر دفاع اسرائیل گفت:" صادقانه بگویم ، هر چند که استفاده از همه ابزارهای دیپلماتیک خسته کننده قابل درک است، اما من بر این باور نیستم که این روشها منتج به نتیجه شود و حکومت ایران از برنامه هسته ای خود دست بکشد.بنابراین استفاده از همه گزینه ها باید مد نظر قرار داشته باشد."

مقامات رژیم صهیونیستی پس از بروز نشانه هایی مبنی بر احتمال توافق بین ایران و کشورهای عضو 1+5 بر سر موضوع هسته ای در نشست آلماتی ، با اظهاراتی که ناشی از ناراحتی است از  این مساله ابزاز نگرانی می کنند.

به گزارش عصر ایران پس از ادعای اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل مبنی بر اینکه ایران با پوشش مذاکرات در حال خرید زمان برای ساخت بمب اتم است! روز گذشته ایهود باراک وزیر دفاع این رژیم نیز در سخنانی در نشست سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسراییل ( آیپک) که یکی از لابی های عمده حامی  اسراییل در آمریکا محسوب می شود ، نسبت به احتمال موفقیت گزینه دیپلماسی در حل و فصل مساله هسته ای ایران ابراز تردید کرد.

باراک گفت:" صادقانه بگویم ، هر چند که استفاده از همه ابزارهای دیپلماتیک خسته کننده قابل درک است، اما من بر این باور نیستم که این روشها منتج به نتیجه شود و حکومت ایران از برنامه هسته ای خود دست بکشد.بنابراین استفاده از همه گزینه ها باید مد نظر قرار داشته باشد."

باراک با اشاره به این موضوع که اسراییل به هیچ عنوان اجازه دست یابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهد داد،مدعی شد:" خطر دست یابی ایران به سلاح هسته ای بزرگ ترین چالش پیش روی اسراییل و جهان امروز است."

منابع دیپلماتیک غربی می گویند رژیم اسراییل از اینکه در نشست اخیر آلماتی کشورهای عضو 1+5 از ایران نخواسته اند تا سایت "فردو " را تعطیل کند و همزمان مشوق های جدیدی را نیز به ایران ارایه کرده اند، بسیار ناراحت است.

باراک در حالی از تهدید آمیز بودن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران داد سخن می دهد که تا کنون هیچ گزارشی از مراجع ذی صلاح بین المللی دایر بر انحراف برنامه های هسته ای ایران از اهداف صلح آمیز آن منتشر نشده است.

رژیم صهیونیستی که با غوغاسالاری در تلاش است همه نگاه ها را متوجه برنامه هسته ای ایران کند،خود دارای صدها کلاهک هسته ای است و تا کنون به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای نپیوسته است./عصرایران