اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق هسته‌ای برگی زرین در تاریخ ایران


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: توافق هسته‌ای برگی زرین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

خبرگزاری فارس: محسن سعادت بعد از ظهر امروز در نشست با  مدیران و فعالان زیست محیطی خراسان شمالی بیان داشت: کسب این موفقیت هسته‌ای ایران با دولت‌های عضو گروه پنج یک را دستاورد بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

 مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: کسب این موفقیت برای ایران اسلامی مایه غرور و مباهات برای مردم کشور است.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی در جهان تصریح کرد: انتشار گازهای گلخانه‌ای مهم‌ترین علت این تغییرات و عامل گرم شده هوا بوده است که باعث نگرانی‌های کشورها شده است.

سعادت تصریح کرد: مهم‌ترین علت بروز گازهای گلخانه‌ای رها شدن دی اکسید کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی است که کشورهای مختلفی از جمله ایران در زمینه مصرف و تولید این سوخت‌ها دخیل هستند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه گفت: بر اساس آمار، 70 تا 80درصد از منشا گازهای گلخانه‌ای دی اکسید کربن بوده که نقش آن را در تولید این گازها نشان می‌دهد.

وی همچنین از فعالیت‌ بخش‌های صنعتی و حمل و نقل از بیشترین دارندگان سهم در انتشار گازهای گلخانه‌ای یاد کرد و افزود: بیشترین انتشار دهندگان گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید و مصرف دی اکسید کربن بر اساس مطالعات و بررسی‌ها در سال 2014 کشورهای در حال توسعه بوده‌اند.

سعادت بیان داشت: طبق این بررسی 57/1 درصد از این دی اکسید کربن را ایران تولید می‌کند که باید در این عرصه تجدید نظر شود و ما در این زمینه صرفا هشدارها را به مسئولان و مردم می‌دهیم.

وی استفاده از سوخت‌های فسیلی از سوی کشورهای جهان را باعث آلودگی و افزایش دمای هوای کره زمین عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه این روند باید آینده‌ای نامناسب از حیث هوا و افزایش گرما شاهد باشیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه تاکید کرد: بر همین مبنا همه کشورهای دنیا در قبال تغییرات آب و هوا و اقلیم مسئول بوده و برخی از کشورها در این زمینه مسئولیتشان بیشتر است.

وی اظهار کرد: باید کشورهای تولید کننده دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای بیشتر به موضوع کاهش آثار تولید این گازها بپردازند.

سعادت گفت: در مجامع بین المللی محیط زیست موضوع حفظ محیط زیست به عنوان یکی از مولفه‌های حقوق بشر مطرح بوده که اهمیت این مسئله را می‌رساند.


ویدیو مرتبط :
توافق نهایی هسته ای ایران و 1+5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتانیاهو: آمریکا نباید با ایران در عراق همکاری کند / توافق هسته ای با تهران، تاریخ را تغییر می دهد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,بنیامین نتانیاهو

 

اخبار سیاست خارجی - نتانیاهو: آمریکا نباید با ایران در عراق همکاری کند / توافق هسته ای با تهران، تاریخ را تغییر می دهد

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: هنگامی که دشمنانت با یکدیگر می جنگند هیچ یک از آنها تقویت نکن. هر دو را ضعیف کن.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که آمریکا باید ایران و افراد داعش را که به سمت بغداد در حرکت هستند تضعیف کند.

به گزارش عصر ایران، نتانیاهو همچنین از دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست برای تحقق ثبات در عراق با ایران همکاری نکند.

وی در برنامه ای تلویزیونی در شبکه ان بی سی آمریکا گفت: آنچه که در خاورمیانه در عراق و سوریه می بینید کینه های بزرگ میان تندروهای شیعه به رهبری ایران و تندروهای سنی به رهبری القاعده و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است. در این وضعیت، هر دو اردوگاه، دشمن آمریکا هستند.

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: هنگامی که دشمنانت با یکدیگر می جنگند هیچ یک از آنها تقویت نکن. هر دو را ضعیف کن.

او درباره بحران عراق گفت: بدترین نتیجه ممکن این است یکی از این دو اردوگاه یعنی ایران دارای سلاح هسته ای شود. این یک خطای ناگهانی است که همه چیز در برابر آن کوچک است.

نتانیاهو ادامه داد: خطر بزرگ در صحنه عراق، ایران است.

وی همچنین هشدار داد ایرانی ها می توانند موضوع عراق را در صحنه مذاکرات هسته ای بکار بگیرند.

او درباره دست یابی به توافق میان 1+5 و ایران هشدار داد و گفت: چنین تصمیمی می تواند تاریخ را تغییر دهد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا