اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق عربستان و ونزوئلا برای احیای قیمت نفت



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت نفت

 

اخبار اقتصادی - توافق عربستان و ونزوئلا برای احیای قیمت نفت

وزیر دارایی ونزوئلا اعلام کرد که عربستان و ونزوئلا توافق کردند در زمینه احیای بازار و قیمت نفت همکاری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رودولفو مارکو تورس پس از دیدار نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با علی النعیمی وزیر نفت عربستان ، در صفحه توئیتر خود نوشت: دیداری عالی با نتایج مهمی (در عربستان) داشتیم و توافق کردیم که برای احیای قیمت نفت همکاری کنیم.

بر اساس این گزارش ، مادورو در حال حاضر در تلاش برای کاهش تولید نفت سرگرم دیدار از برخی کشورهای تولیدکننده نفت است و علاوه بر ایران و عربستان قرار است از قطر و الجزایر نیز دیدن کند.

مادورو شنبه شب با استقبال امیر «مقرن بن عبدالعزیز» مشاور پادشاه و نماینده ویژه ولیعهد سعودی از تهران وارد ریاض شد.

مادورو این هفته در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز توافق کرد که دو کشور برای معکوس کردن روند کاهش قیمت نفت در چارچوب اوپک همکاری کنند. 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت نفت بدنبال توافق هسته ای ایران و 5+1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکره پشت درهای بسته؛ دفاع ایران و ونزوئلا از قیمت‌های بالای نفت/ توافق بر روی نفت ۱۰۰ دلاری



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزیر نفت ایران

 

اخبار اقتصادی - مذاکره پشت درهای بسته؛ دفاع ایران و ونزوئلا از قیمت‌های بالای نفت/ توافق بر روی نفت ۱۰۰ دلاری

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و رافائل رامیرز وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز در آستانه نشست عادی اوپک در غیاب خبرنگاران داخلی و پشت درهای بسته دیدار و گفتگو کردند.

زنگنه امروز در حاشیه دیدار با وزیرخارجه ونزوئلا درباره موضع ایران در یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک گفت: در آستانه اجلاس اوپک با بقیه اعضای اوپک تبادل نظر انجام می شود، اما اینگونه نیست که پیش از اجلاس هر کشوری موضع خود را اعلام کند.

وزیر نفت ایران با اعلام اینکه مهم این است که همه اعضای اوپک به عنوان یک تن واحد نظرهای خود را در خلال این مشورتهای دو جانبه و چند جانبه به یکدیگر نزدیک کنیم، تصریح کرد: هدف از این دیدارها نزدیک کردن نظرها به یکدیگر است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: مهم این است که اعضای اوپک ضرورت تقویت همکاری‌ها برای سامان دادن به وضعیت فعلی بازار را احساس می کنند و مسئولیت و رسالت اوپک این است که اقدام مناسبی انجام دهد.

به گفته وزیر نفت، هر کشوری متناسب با تولید نفت خود مسئولیتی دارد و امیدواریم بتوانیم با کشورهای غیر اوپک نیز در این زمینه همکاری داشته باشیم.

وزیر نفت درباره سفر وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: به طور تاریخی نظرهای دو کشور ایران و ونزوئلا بسیار بهم نزدیک است و همیشه همکاری صمیمانه ای میان دو کشور وجود دارد.

رافائل رامیرز هم در حاشیه این نشست با بیان اینکه هدف از سفر به تهران و دیدار با وزیر نفت ایران، به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و بحث و تبادل نظر در باره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام بوده است، بیان کرد: ایران و ونزوئلا هم اکنون مواضع نزدیکی درباره شرایط بازار نفت دارند، ما همیشه به دنبال حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام هستیم و در جریان این دیدار زمان زیادی را صرف گفتگو و بررسی درباره بنیادهای بازار کردیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تاکید کرد: در یکصد و شصت و ششمین نشست عادی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در وین اتریش، اعضای اوپک بر سر یک موضع و تصمیم واحد به اجماع برسند.

وی درباره دیدارهای اخیر خود با مقامهای نفتی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، گفت: در جریان کنفرانس تغییرات اقلیمی که ١٤ ابانماه در جزیره مارگاریتا ونزوئلا برگزار شدبا علی النعیمی، وزیر نفت عربستان دیدار و گفتگو داشتم، سپس با معاون وزیر انرژی مکزیک در امور نفت دیدار کردم و همچنین ۲۱ آبانماه در الجزایر با یوسف یوسفی، وزیر انرژی و معادن این کشور در باره اوضاع بازارهای جهانی نفت خام به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

رامیرز اعلام کرد: امشب پس از این دیدار برای دیدار و مذاکره با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه درباره مسائل بازار نفت به این کشور سفر خواهم کرد.

وی با بیان این که ونزوئلا به دنبال اطلاع از دیدگاه های این کشورها درباره شرایط بازار نفت است، گفت: هدف ونزوئلا حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام است و ما معتقدیم که قیمتها هم اکنون در سطح بسیار پایینی قرار دارد و بی ثباتی به نفع هیچ یک از حاضران در بازارهای جهانی نفت خام نیست.

وزیر خارجه ونزوئلا خاطرنشان کرد: ما در حال تلاش برای بهبود شرایط در آینده و خواهان شرایط بهتر برای همه فعالان در بازار هستیم.

رامیرز گفت: ما همواره خوشبین هستیم و شرایط آینده به شرایط کنونی بستگی خواهد داشت، چناچه امروز به دقت شرایط بازارهای را بررسی کنیم می توان نسبت به آینده خوش بین بود.

وی در پاسخ به سوالی در باره این که آیا به نظر شما اعضای اوپک در نشست ۶ آذر ماه بر سر یک موضع مشترک به اجماع می رسند، گفت: باید منتظر ماند و دید. اعضای اوپک منافع مشترکی دارند بنابراین باید منتظر نتیجه نشست ۱۶۶ این سازمان بمانیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا قیمت ۱۰۰ دلار برای هر بشکه را برای ونزوئلا مطلوب ارزیابی کرد.
اخبار اقتصادی - مهر