اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق سری پاریس و دوحه درباره همکاری اطلاعاتی



اخبار,اخبار بین الملل ,فرانسوا اولاند

یک مجله فرانسوی فاش کرد که سفر رئیس جمهور فرانسه به دوحه پایتخت قطر دارای یک هدف اعلام نشده مبنی بر امضای توافقنامه سری مربوط به همکاری اطلاعاتی بین دو کشور است.

مجله فرانسوی اکسپرس نوشت که سفر امروز دوشنبه «فرانسوا اولاند» به دوحه آنگونه که ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد تنها به دیدارها و گفت وگوهای رسمی وی با حمد بن تمیم امیر قطر و یا حضور در مراسم امضای توافقنامه فروش هواپیماهای جنگی رافال فرانسه به قطر منحصر نمی شود بلکه امضای توافقنامه اعلام نشده مربوط به همکاری اطلاعاتی دو کشور را شامل می شود.

بر اساس این گزارش، امضای تفاهمنامه دوم با توجه به تحولات خطرناک منطقه اهمیتی کمتر از امضای قرارداد نظامی ندارد.

بر پایه این گزارش، قرارداد نظامی شامل فروش هواپیماهای پیشرفته و دارای ماموریت های متفاوت، رافال و تجهیزات و مهمات مختلف به خصوص موشک های گروه ام بی دی ای اروپاست.

این مجله افزود که تفاهمنامه دوم دو کشور علاوه بر آموزش خلبانان، همکاری در زمینه های اطلاعاتی را شامل می شود.

به نوشته این مجله، هواپیمای رافال دارای ماموریت های متعدد و قادر است با استفاده از تجهیزات ارتباطی، شنود و تجسس عملیات های اطلاعاتی پیشرفته را با هدف جمع آوری اطلاعات و داده ها انجام دهد.

مجله مذکور به نقل از یک منبع آگاه از معامله نظامی بین دو کشور نوشت که آموزش قطری ها در این بخش مهم برای اجرای عملیات های هواپیمای رافال و نظارت بر آموزش افسران اطلاعاتی ضروری است.

اخبار بین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
مستند گرگ ها؛ همکاری اطلاعاتی منافقین با بعثی و صدام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرارسخنگوی وزارت خارجه سوریه به آمریکا/ همکاری وی با مقام‌های اطلاعاتی آمریکا



اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب

 

فرارسخنگوی وزارت خارجه سوریه به آمریکا/ همکاری وی با مقام‌های اطلاعاتی آمریکا

 انتخاب : نشریه گاردین مدعی شده است که جهاد القدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه، حدود یک ماه پیش به آمریکا گریخته و آنچه که اکنون موجب نگرانی حکومت سوریه شده، همکاری وی با مقام‌های اطلاعاتی آمریکا است.

القدسی ظاهرا در ازای دریافت اجازه ماندن در آمریکا، اطلاعات گسترده‌ای درباره ساختار قدرت و روند کار در درون رژیم سوریه در اختیار مقام‌های آمریکایی گذاشته است. البته چنین چیزی تا کنون نه از سوی وزارتخانه‌های ایالات متحده مورد تأیید قرار گرفته و نه از سوی سازمان اطلاعاتی آمریکا، سیا.

حکومت سوریه خود چنین خبری را تکذیب کرده و اعلام کرده است که جهاد المقدسی در مرخصی به سر می‌برد.

المقدسی خود چندی پیش از سوریه خارج شده بود.

تلویزیون حزب‌الله لبنان در آن زمان در بیروت اعلام کرده بود که دیدگاه‌های المقدسی از موضع دولت سوریه فاصله گرفته و وی به این علت از مقامش برکنار شده است.

اگر چه المقدسی از نزدیکان مورد اعتماد بشار اسد محسوب نمی‌شود، اما طی هجده ماه گذشته تبادل اطلاعات و تماس‌های نزدیکی با ولید معلم، وزیر خارجه و عدنان محمود، وزیر اطلاعات سوریه، داشته است./انتخاب