اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق سران اروپایی درباره کمک به یونان


سران آلمان، فرانسه، یونان و رئیس شورای اروپا در نشستی درباره اعطای کمک مالی به یونان به توافقی اولیه دست یافتند.

خبرگزاری فارس: سران آلمان، فرانسه، اتحادیه اروپا و یونان درباره بسته کمک مالی به یونان به توافق اولیه رسیدند.

«الکسیس سیپراس» نخست‌وزیر یونان، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در نشست شب گذشته که تا صبح به طول کشید  و  «دونالد توسک» رئیس‌ شورای اروپا هم در این نشست ویژه حضور داشتند به توافقی اولیه برای حل بحران یونان رسیدند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از مقامات یونان گفت که با این حال همچنان مسایل بزرگ حل نشده اند و انتظار می‌رود در مذاکرات آتی به آنها پرداخته شود. وی که نخواست نامش فاش شود از دستیابی به راهکاری چهارجانبه خبر داده است که قرار است در اختیار ۱۹ کشور منطقه یورو قرار گیرد.

نقش صندوق‌بین المللی پول و مبلغ ۵۰ میلیارد یورویی که لوکزامبورگ باید به این منظور اختصاص دهد همچنان مواردی هستند که حل نشده باقی مانده‌اند.

در پیش نویسی که وزرای دارایی منطقه یورو تهیه کرده‌اند، آمده است: «یونان در برنامه سوم نجات اقتصادی احتمالا به 82 تا 86 میلیارد یورو کمک مالی جدید نیاز دارد. این کشور تا دوشنبه آینده باید 7 میلیارد یورو کمک مالی جدید دریافت کند و 5 میلیارد یورو کمک مالی دیگر نیز باید تا اواسط اگوست در اختیار آتن قرار گیرد.

در این پیشنهاد بر نقش صندوق‌بین المللی پول در هر گونه توافق آتی تاکید شده است و از یونان هم خواسته شده تا  بیش از ۵۰ میلیارد یورو  معادل ۵۶ میلیارد دلار را برای خصوصی‌سازی اختصاص دهد.

یونان 350 میلیارد دلار بدهی دارد که حدود 270 میلیارد دلار این رقم بدهی مربوط به وام دهندگان بین المللی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
توافق یونان با بدهکارانش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق اولیه اروپایی ها برای تحریم نفتی ایران



 

توافق اولیه اروپایی ها برای تحریم نفتی ایران

 

یک دیپلمات اروپایی با اشاره به توافق اولیه و شکننده اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی ایران از وجود اختلاف در مورد نحوه اعمال این تحریمها در بین آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از بحثهای طولانی توافق اولیه ای میان کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفتی ایران بدست آمده است.

یک دیپلمات اروپایی با اعلام این مطلب از وجود اختلاف بین مقامات اروپایی در مورد نحوه و میزان شدت اعمال این تحریم خبر داد..... /  خبرگزارى مهر